اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رئیس جمهور آمریکا کاندیدای جایزه صلح نوبل

رونالد ریگان توسط یکی از اعضای پارلمان اسرائیل یک استاد فلسفه، یک عضو پارلمان و یک کارمند دانشگاه نروژ برای دریافت جایزه صلح نوبل پیشنهاد شده است.

رئیس جمهور آمریکا کاندیدای جایزه صلح نوبل

رخدادهای 14 بهمن 63

چکیده:

  • ایران حمله سوم عراق را به جبهه سومار درهم شکست.

 

  • ارتش عراق 20 تانک یک هلیکوپتر و 250 تن از نفراتش را در حمله به سومار از دست داد.

 

  • نخستین جلسه هیئت دولت با حضور روسای سه قوه تشکیل شد.

 

  • موسوی: اگر از ارزش های نظام فاصله بگیریم باید انحطاط نظام را قبول کنیم.

 

  • رفتگر پیر خیابان سبلان در حادثه انفجار بمب منافقین به شهادت رسید.

 

  • ریگان کاندیدای جایزه صلح نوبل شد.

 

دفع حمله گسترده عراق به سومار

مزدوران بعثی از سحرگاه پنج شنبه گذشته تا دیروز 3 بار با یک تیپ پیاده و 2 گردان زرهی به مواضع ایران در ارتفاعات مشرف به شهر مندلی حمله ور شدند ارتش عراق در این حملات سنگین که به درگیری های فشرده و نزدیک منجر شد از حدود 100 تانک و تعداد زیادی هلیکوپتر توپدار استفاده کرد که با هوشیاری و مقاومت شدید رزمندگان اسلام با دادن تلفات زیاد عقب نشست.

این گزارش حاکیست در این حملات که طی یک سال گذشته در جبهه های غرب بی سابقه بوده حداقل 20 تانک و یک فروند هلیکوپتر دشمن تا دیروز از بین رفت و حدود 250 تن از نفرات عراقی کشته و مجروح شدند.(1)

 

نشست سران قوا

نخسین جلسه هیئت دولت با حضور روسای سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه عصر دیروز در دفتر ریاست جمهوری تشکیل شد. در این جلسه که آیت الله خامنه ای رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده داشت و با حضور آقایان هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و میرحسین موسوی نخست وزیر تشکیل شد آخرین تحولات سیاسی منطقه و رویدادهای داخلی و خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.(2)

 

دیدار کارکنان دفتر نخست وزیری با موسوی

گروهی از کارکنان نخست وزیری دیروز با مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار گفت: شناخت ارزش ها در جامعه و الگو قرار دادن امام توانست قدرت سرنگونی رژیم شاه را فراهم آورد و رفتن در راهی که امام نشان می دهد و قبول کردن نوع زندگی اما انقلاب را ضمانت می کند و هر چه از این ارزش ها فاصله بگیریم به صورت طبیعی انحطاط نظام را قبول کرده ایم.

آقای موسوی افزود: ما امام را به عنوان اسوه می شناسیم اما امام اسوه دیگری را به ما نشان می دهند که این شاید یکی از زیباترین مثال هایی باشد که بتوانیم برای عظمت رهبر و انقلاب باوریم و اشاره امام امت است که گفتند رهبر ما آن طفل 13 ساله است که خود را به زیر تانک می اندازد. در خاتمه این مراسم نخست وزیر نمایشگاه کتاب را که به مناسبت دهه فجر در نخست وزیری دائر شده است را افتتاح کرد. (3)

 

شهادت یک رفتگر شهرداری توسط منافقین

یک کارگر شهرداری نیمه شب گذشته هنگامی که زیر رگبار تند باران تهران در کوچه شهید علیپور سبلان شمالی کیسه های زباله را تخلیه می کرد در پی انفجاری دلخراش به شهادت رسید.

وی «حمزه علی بیداد» نام داشت و 62 ساله بود و از 15 سال پیش به صورت روزمزد به استخدام شهرداری درآمده و با شغل رفتگری روزگار می گذراند. بر اساس گزارش ها حمزه علی و پسرش در زمانی که مشغول کار بودند بمب در داخل یکی از کیسه های زباله منفجر شده است. بر اساس این گزارش حمزه علی شهید و پسرش علی که راننده ماشین نیسان شهرداری بود؛ به شدت مجروح شده است.(4)

 

معرفی ریگان به عنوان کاندیدای جایزه صلح نوبل!!

اسوشیتدپرس گزارش داد رونالد ریگان رئیس جمهور امریکا، دیوید لایج نخست وزیر نیوزلند و سازمان بین المللی پیشاهنگی در میان نامزدهای جایزه نوبل سال 1985 قرار دارند. به نوشته یک روزنامه نروژی رونالد ریگان توسط یکی از اعضای پارلمان اسرائیل یک استاد فلسفه، یک عضو پارلمان و یک کارمند دانشگاه نروژ پیشنهاد شده است. جمعه گذشته آخرین مهلت برای معرفی کاندیداهای دریافت جایزه صلح نوبل بود. یاداوری می شود انور سادات رئیس پیشین رژیم حاکم بر مصر نیز در پی پذیرش سازشنامه سال 1979 کمپ دیوید با رژیم اشغالگر قدس، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد مناخیم بگین نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی نیز که کارنامه ای از جنایت و کشتار مردم بی گناه فلسطین و لبنان به همراه دارد نیز از جمله دیگر دریافت کنندگان جایزه صلح نوبل است.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 15 بهمن 63، ص 9
2. کیهان، 14 بهمن 63، ص 19
3. اطلاعات، 14 بهمن 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 14 بهمن 63، ص 10
5. اطلاعات، 14 بهمن 63، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول