اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پایان کار کنفرانس اندیشه اسلامی در تهران

سومین کنفرانس اندیشه اسلامی که به منظور بررسی موضوعات مختلف حکومت اسلامی با حضور بیش از 500 تن از اندیشمندان، اسلام شناسان و متفکران داخلی و خارجی در هتل لاله تهران آغاز به کار کرده بود با صدور قطعنامه ای در 10 ماده به کار خود پایان داد.

پایان کار کنفرانس اندیشه اسلامی در تهران

رخدادهای 13 بهمن 63

چکیده:

  • چهارمین نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی با سخنان نخست وزیر گشایش یافت.

 

  • سومین کنفرانس بین المللی اندیشه اسلامی با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

 

  • ادعای عراق مبنی بر حمله ایران به مناطق مسکونی از سوی اعضای هیئت کارشناسان سازمان ملل رد شد.

 

  • الاهرام مصر: رژیم عراق در تعرض های اخیر خود به ایران از اطلاعات ماهواره ای دو ابرقدرت استفاده کرده است.

 

موسوی: امروز ضعف ها را به رخ کشیدن و از کمبودها گله کردن غرض ورزی است

در نخستین روز از ایام پر برکت دهه فجر انقلاب اسلامی چهارمین نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی عصر روز گذشته طی مراسم ویژه ای با حضور مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر، چند تن از وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین ادارات، سازمان های دولتی و نهادهای انقلاب در محل دائمی نمایشگاه های تهران گشایش یافت.

آقای موسوی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: اگر این انقلاب در جهت مطامع قدرت های استکباری بود مطمئنا مضامین بی شماری در جهان برایش شمرده می شد و هر حرکت یا هر حرفش را یک قدرتی بزرگ و یا مهم جلوه می داد و یا اگر این انقلاب متعلق به یکی از قدرت های حاکم بر سرنوشست سیاسی جهان امروز بود اگر آن قدرت دیگر علیه این انقلاب به توطئه تبلیغاتی بر می خاست آن دیگری به کمک ما می آمد. ولی ما از اول انقلاب مجبور بوده ایم که خودمان با اتکار به خودمان به دفاع از خویش در همه صحنه ها بپردازیم.

نخست وزیر افزود: امروز ضعف ها را به رخ کشیدن و از کمبودها گله کردن در کنار موفقیت های عظیمی که جمهوری اسلامی در تمامی زمینه ها به دست آورده است اگر کم لطفی و کم محبتی نباشد مطمئنا غرض ورزی است.

آقای موسوی همچنین با استان به گزارش های بانک مرکزی ایران میزان رشد سرمایه گذاری های بخش خصوصی را در سال گذشته در حدود 100 درصد بیشتر نسبت به سال قبل از آن اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با توجه به رهنمودهای امام امت کشور بیش از پیش مسیر رشد و ترقی را بپیماید.(1)

 

پایان کار کنفرانس اندیشه اسلامی در تهران

سومین کنفرانس اندیشه اسلامی که به منظور بررسی موضوعات مختلف حکومت اسلامی از نهم بهمن ماه با حضور بیش از 500 تن از اندیشمندان، اسلام شناسان و متفکران داخلی و خارجی در هتل لاله تهران آغاز به کار کرده بود با صدور قطعنامه ای در 10 ماده به کار خود پایان داد.

در قطعنامه پایانی این کنفرانس تهاجم ظالمانه رژیم بعث عراق به خاک ایران اسلامی به عنوان بخشی از توطئه های وسیع استکبار جهانی علیه اسلام و ملت ها و کشورهای اسلامی دانسته و محکوم شده است.(2)

 

تکذیب ادعای عراق از سوی سازمان ملل

ادعای رژیم بعثی صهیونیستی عراق مبنی بر حمله نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به مناطق مسکونی در داخل خاک عراق از سوی اعضای هیئت اعزامی و کارشناسان سازمان ملل متحد رد شد.

هیئت نمایندگی سازمان ملل روز جمعه (دیروز) خاطر نشان ساخت که قادر به تائید گزارش عراق مبنی بر اینکه ایران به طور عمد یک هدف مسکونی عراق را  بمباران کرده است نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل هیئت مستقر در بغداد یکی از دو هیئت موجود در منطقه برای نظارت بر پایبندی دو  طرف درگیر در جنگ به قرارداد عدم حمله عمدی به مناطق مسکونی است. این هیئت از دو روستای واقع در 98 کیلومتری شمال بصره بازدید کرده است. بغداد می گوید این روستاها هدف حملات توپخانه ای ایران قرار گرفته اما در این رابطه در گزارش سازمان آمده است: باتوجه به شواهد و دلایل مختلف هیئت قادر به اعلام وقوع عمدی حمله به این منطقه نمی باشد. رویترز می افزاید ماه گذشته میلادی تیم سازمان ملل مستقر در تهران تائید کرد که عراق از بمب های خوشه ای در حمله به مناطق غیر نظامی در سوسنگرد استفاده کرده است.(3)

 

افشاگری الاهرام در مورد حملات اخیر عراق

 روزنامه مصری الاهرام چاپ قاهره نوشت نشانه ها و شواهدی در دست است که آمریکا و شوروی اطلاعات ماهواره ای خود را در تعرض های اخیر در  اختیار عراق قرار داده اند بر اساس گزارش الاهرام از آغاز جنگ تحمیلی علاوه بر اطلاعات ماهواره ای رژیم عراق از اطلاعات آواکس های آمریکایی مستقر در عربستان نیز برخوردار می باشند. با این وجود فرماندهان عراقی به غافلگیر شدن نیروهای خود در عملیات های مختلف نیروهای ایران اعتراف کرده اند. گفتنی است در حملات اخیر نیروهای رژیم بعثی به جزایر مجنون نیروهای بعثی 200 کشته بر جای گذاشته و عقب نشینی کردند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 13 بهمن 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 13 بهمن 63، ص 11
3. اطلاعات، 13 بهمن 63، ص 19
4. جمهوری اسلامی، 13 بهمن 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول