اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توطئه عربستان و کویت

قیمت نفت اوپک با توطئه عربستان و کویت کاهش یافت.

توطئه عربستان و کویت

رخدادهای 11 بهمن  63

چکیده:

  • مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد انقلاب از فردا در سراسر کشور آغاز می شود.

 

  • 200 میهمان خارجی از 65 کشور جهان برای شرکت در مراسم دهه فجر به تهران آمدند.

 

  • هاشمی: سپاه به همراه دلاوران ارتش بزرگترین حماسه های تاریخ را آفریده اند.

 

  • قیمت نفت اوپک با توطئه عربستان و کویت کاهش یافت.

 

  • 500 تن از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم عازم جبهه های نبرد شدند.

 

حضور 200 میهمان خارجی در جشن پیروزی انقلاب

برنامه های ویژه بزرگداشت دهه فجر ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت بیش از 200 تن از میهمانان خارجی از 65 کشور مختلف جهان از فردا (جمعه) رسما در تالار وحدت شروع خواهد شد.

حجت الاسلام شریعتی مسئول ستاد خارجی دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت وگویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در همین زمینه اظهار داشت: میهمانانی که برای شرکت در مراسم ششمین سالگرد پیروزی انقلاب به ایران می آیند از قشرهای مختلف اعم از ائمه جمعه و جماعات اساتید دانشگاه و شخصیت های بانفوذ و صاحب نظر مسائل سیاسی عقیدتی می باشند که در میان آنها 20 تن از خبرنگاران جهان سوم و 20 تن نیز از خواهران انقلابی حضور دارند.(2)

 

دیدار پرسنل کادر امنیت پرواز با هاشمی

جمعی از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کادر امنیت پرواز و کنترل سالن های ترانزیت و حراست کلی فرودگاه های کشور را بر عهده دارند دیروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار ضمن تقدیر از ایثارگری های پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران از شروع تاسیس تاکنون همواره مشکل گشای مسائل انقلاب بوده است. سپاه پاسداران بهترین جریان خرد کننده و در هم کوبنده جریانات گروهک های الحادی شرقی و غربی و موثرترین نیرو علیه بدترین جریانات تروریستی در سراسر تاریخ بود که از این میدان سرفراز و پیروز بیرون آمده است.

رئیس مجلس افزود: سپاه در بدترین شرایط جنگ وارد میدان نبرد شد و یک بازوی قوی برای ارتش گردید و به همراه دلاوران ارتشی بزرگترین حماسه های تاریخ جنگ های دنیا را آفرید و دشمن را از عمق خاک میهن عزیز اسلامیمان به آن سوی مرزها عقب راند.

آقای هاشمی خطاب به پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز سردمداران کفر و نفاق به دست شما به عدالت سپرده شده اند و فرار را برقرار ترجیح داده و یا در زیرزمین با اضطراب از خود محافظت می کنند. نماینده امام در شورای عالی دفاع تاکید کرد: همه مسئولین باید با سپاه همکاری کنند و الحمدالله این همکاری وجود دارد.(2)

 

پایان نشست اضطراری اوپک

هفتاد و سومین اجلاس اوپک به دنبال جلسات متعدد و مذاکرات طولانی دیروز به پایان رسید.

بر اساس گزارش ها آنچه که بر دامنه بحث ها در این اجلاس افزود فشار بیش از حد عربستان و کویت در کاهش یک دلار در هر بشکه قیمت نفت خاک سبک عربستان و عدم افزایش قیمت نفت خام سنگین و متوسط بود که علی رغم مخالفت شدید از سوی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و وزرای نفت کشورهای لیبی و الجزایر این کاهش قیمت اعلام شد. بر اساس این گزارش تصمیمات جدید با 9 رای موافق در مقابل 3 رای مخالف ایران، لیبی و الجزایر به اجرا گذاشته خواهد شد. مهندس غرضی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پایان نشست دیروز طی یادداشتی به رئیس اجلاس نسبت به تصمیمات جدید اوپک اعتراض کرد. وزیر نفت ایران هشدار داد که این اقدام در آینده نزدیک منجر به جنگ قیمت ها خواهد شد. و در نتیجه این اقدام قیمت نفت اوپک مجددا تنزل خواهد یافت. بر اساس این گزارش قیمت های جدید اوپک از این قرار است نفت خام متوسط عربستان 27 دلار، نفت خام سنگین عربستان 26 دلار، نفت خام ابوظبی 28 دلار و نفت خام اندونزی 28 دلار و نفت خام نیجریه 28 دلار.(3)

 

عزیمت 500 طلبه به جبهه

 در آستانه دهه مبارکه فجر 500 تن از فضلا و  طلاب حوزه علمیه قم عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با انتشار اطلاعیه ای در همین زمینه اعلام کرد: به مناسبت فرا رسیدن دهه فاطمیه و دهه فجر و تجدید خاطره پرشکوه ورود حضرت امام خمینی و پیروزی افتخارآمیز انقلاب اسلامی درس های حوزه علمیه قم تعطیل گردید و پیرو دستور و رهنمودهای حضرت آیت الله منتظری و حضرت آیت الله مشکینی حدود 500 تن از طلاب و فضلا از واحد اعزام به جبهه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نقاط مختلف جبهه ها اعزام شدند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 11 بهمن 63، ص 2
2. جمهوری اسلامی، 11 بهمن 63، ص 12
3. کیهان، 11 بهمن 63، ص 21
4. جمهوری اسلامی، 11 بهمن 63، ص 12

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول