اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دفاع نخست وزیر لبنان از مذاکرات با اسرائیل

رشید کرامی نخست وزیر لبنان گفت: مذاکرات لبنان و اسرائیل در مورد عقب نشینی نیروهای صهیونیستی در مرکز فرماندهی نیروهای سازمان ملل متحد در نقوره از سر گرفته می شود.

دفاع نخست وزیر لبنان از مذاکرات با اسرائیل

رخدادهای 30 دی 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: ما باید باور کنیم که جز نیروی ذاتی خودمان کسی ما را کمک نخواهد کرد.

 

  • آیت الله منتظری: سکوت در برابر تهاجم جهانی کفر به اسلام و قرآن و مقدسات مسلمین حرام است.

 

  • وظایف وزارتخانه های جهادسازندگی و کشاورزی تفکیک شد.

 

  • نخست وزیر لبنان: مذاکرات نظامی لبنان و رژیم صهیونیستی از پس فردا از سر گرفته می شود.

 

آیت الله خامنه ای: اصل صرفه جویی جزء انقلابی ترین اصول است

وزیر و جمعی از پرسنل وزارت نیرو دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به لزوم توجه به اهمیت صرفه جویی از سوی مسئولین و مردم تاکید کرد: متاسفانه مسئله صرفه جویی در میان دست اندرکاران و مردم توجه کافی به آن نشده است. در کشوری که حیات جدیدی را با یک انقلاب آغاز کرده است از مهمترین اصول آن اصل صرفه جویی است. اصل صرفه جویی جزء انقلابی ترین اصولی است که باید برای یک ملت انقلابی مطرح باشد. زیرا طبیعت انقلاب قطع وابستگی است و لازمه قطع وابستگی نیز صرفه جویی است.

رئیس جمهور افزود: ما باید یا از استقلال و اراده ملی و تسلط ملت بر سرنوشت خودش صرف نظر کنیم یا اگر می خواهیم ملتی باشیم که کسی عقیده و اراده اش را بر ما تحمیل نکند باید صرفه جویی پیشه کنیم. خودجوشی لازمه خودکفایی است و این لازمه در وجود ایرانی نهفته است. تجربه تاریخ گذشته ما نشان می دهد که این چشمه در میان مردم ما فیاض تر و پرمایه تر است. آیت الله خامنه ای تاکید کرد: ما باید باور کنیم که جز نیروی ذاتی خودمان کسی ما را کمک نخواهد کرد.(1)

 

دیدار رزمندگان با آیت الله منتظری

همزمان با سالگرد شهادت روحانی مبارز مرحوم نواب صفوی صدها تن از رزمندگان نیروهای سه گانه ارتش، سپاه، بسیج و ژاندارمری به همراه گروهی از خانواده های شهدای اصفهان با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: در شرایطی که آمریکا و شوروی هر کدام به شکلی در کشورهای اسلامی و بخصوص در لبنان، فلسطین و افغانستان بر مقدسات مسلمین حمله می کنند سکوت در برابر تهاجم جهانی کفر به اسلام و قرآن و مقدسات مسلمین حرام است و دفاع از آن و مقابله با جنایات آنها به هر شکل که مقدور باشد بر همه طبقات و قشرها واجب و لازم است.

آیت الله منتظری افزود: اگر ما شیعه و پیرو راستین حضرت امیر هستیم باید امروز در برابر این تهاجمی که از طرف دشمنان اسلام به قرآن و مقدسات ما شده سکوت نکنیم و با تمام وجود از اسلام و قرآن دفاع کنیم. آیت الله منتظری گفت: اگر سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار می شدند هرگز چند میلیون صهیونیست غارتگر نمی توانستند سرنوشت اسلام و مقدرات کشورهای اسلامی را بازیچه خود قرار دهند.(2)

 

تفکیک وظایف 2 وزارتخانه

وظایف وزارتخانه های جهاد سازندگی و کشاورزی به موجب تصویب نامه هیئت وزیران از هم تفکیک شد.

بر اساس این تفکیک نامه که در 7 ماده تنظیم شده است جهاد سازندگی موظف است خط مشی و سیاست کلی حاکم بر برنامه ها و فعالیت های خود در زمینه رشد تولیدات کشاورزی و دامداری مندرج در این آئین نامه را پس از تائید و کسب موافقت وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآورد.(3)

 

دفاع رشید کرامی از ادامه مذاکرات با اسرائیل

رشید کرامی نخست وزیر لبنان دیروز پس از یک دیدار یک ساعته با برایان ارکهارت معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل که در حضور امین جمیل رئیس جمهور این کشور انجام شد گفت: مذاکرات لبنان و اسرائیل در مورد عقب نشینی نیروهای صهیونیستی سه شنبه هفته جاری (دو روز دیگر) در مرکز فرماندهی نیروهای سازمان ملل متحد در نقوره از سر گرفته می شود.

وی گفت: ما با شرکت در مذاکرات نقوره موافق هستیم زیرا به نظر ما این مذاکرات برای بحث در زمینه عقب نشینی نیروهای اسرائیلی و تعیین تاریخ آن ضروری است. وی افزود: زمان مرحله اول عقب نشینی تعیین شده است و مرحله دوم نیز احتمالا آوریل خواهد بود اما تاریخ مرحله سوم هنوز مشخص نشده است که امیدواریم در نقوره مشخص شود. وی تاکید کرد ما آمادگی کامل داریم تا هرگونه خلاء امنیتی ناشی از نبودن نیروهای صهیونیستی را پر کنیم.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 30 دی 63، ص 3
2. اطلاعات، 30 دی 63، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 30 دی 63، ص 9
4. کیهان، 30 دی 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول