اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تاکید دولت بر استقلال دستگاه قضایی

هیئت دولت آخرین جلسه ضمن تاکید بر استقلال قوه قضائیه خواستار برخورد قوی تر این قوه با خوانین و مفسدین اداری و ارتشاء شد.

تاکید دولت بر استقلال دستگاه قضایی

رخدادهای 26 مهر 63

چکیده:

  • آیت الله منتظری: تبعیض هرگز به مصلحت انقلاب نیست.

 

  • هیئت دولت خواستار برخورد قوی تر قوه قضائیه با خوانین، مفسدین اداری و ارتشاء شد.

 

  • هاشمی: در مقابل تجاوز دشمنان علیه مسلمانان بی تفاوت نخواهیم بود.

 

  • مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد حامیان اسرائیل برای تعویق نامحدود طرح ایران را  تصویب کرد.

 

  • صدام به شکست ارتش عراق در خرمشهر اعتراف کرد.

 

دیدار رئیس سازمان حج با آیت الله منتظری

آقای رضایی سرپرست سازمان حج و زیارت با آیت الله منتظری دیدار کرد و گزارشی از مسائل و کارهای انجام شده در این سازمان و برنامه های حج در سال آینده را به اطلاع ایشان رساند.

آیت الله منتظری دراین دیدار گفت: متاسفانه در سال گذشته بسیاری از افراد که مسئولیت های مختلفی داشتند کار خود را تعطیل کرده و به حج رفتند در صورتی که اگر مستطیع نباشند و حج برای آنها واجب نباشد نباید بروند و کارهای مردم را زمین بگذارند.

آیت الله منتظری افزود: به یقین خدمت کردن به مردم از رفتن به حج مستحبی و یا رفتن به سوریه برای زیارت ثوابش بیشتر است. در مورد شیوه سهمیه گرفتن نهادها و ارگان ها از سازمان حج نیز به نظرم کار درستی نیست که نهادها افرادی را خارج از نوبت و قاعده به سازمان حج تحمیل کنند چه فرقی بین مردم و نهادها وجود دارد این گونه تبعیض هرگز به مصلحت انقلاب نیست. البته حساب خانواده های شهدا و معلولین جداست.(1)

 

تاکید دولت بر استقلال دستگاه قضایی

هیئت دولت جمهوری اسلامی صبح دیروز به ریاست آقای میرحسین موسوی تشکیل جلسه داد آقای موسوی در این جلسه با بیان این که هر گونه سوء استفاده در جهت لکه دار نمودن جمهوری اسلامی به کار می رود گفت: برادران وزرا موظفند با هر جوانه فساد به شدت برخورد کنند. وی اظهار امیدواری کرد قوه قضاییه در سراسر کشور در مواردی که در این رابطه به دادگاه ها ارجاع می گردد با قاطعیت برخورد نماید. هیئت دولت همچنین در این جلسه ضمن تاکید بر استقلال قوه قضائیه خواستار برخورد قوی تر این قوه با خوانین و مفسدین اداری و ارتشاء شد.(2)

 

دیدار فرماندهان و روسای ژاندارمری با هاشمی

فرماندهان نواحی و هنگ ها و  روسای ارکان ژاندارمری به اتفاق سرهنگ کوچک زاده فرمانده ژاندارمری و و حجت الاسلام آشتیانی مسئول عقیدتی سیاسی این ارگان دیروز با آقای هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: امروز نباید توقع داشت که قدرت های شرقی و غربی دست از سر انقلاب بردارند. همچنین نباید توقع داشت که ما بدور خود دیوار بکشیم و کاری به کار دنیا نداشته باشیم. اگر چه این سیاست مسالمت آمیزی هست ولی استعمار هرگز ما را رها نخواهد کرد

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: ما خود را در هر کجای دنیا با دشمنی که دست از سر ما برنمی دارد می بینیم و در مقابل تجاوزات آنها در جاهای دیگر و نسبت به مسلمانان بی تفاوت نخواهیم بود.(3)

 

حمایت سازمان ملل از رژیم اسرائیل

خبرگزاری فرانسه گزارش داد مجمع عمومی سازمان ملل برای سومین سال متوالی تلاش ایران برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل را رد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل ضمن بررسی اعتبارنامه کشورهای عضو پیشنهاد دانمارک دایر بر این که بحث درباره درخواست ایران به تاریخ نامعین موکول شود را با اکثریت 80 رای موافق در مقابل 40 رای مخالف و 22 رای ممتنع تصویب کرد. سال گذشته مجمع عمومی پیشنهاد ایران را با اکثریت 97 رای مخالف در برابر 43 رای موافق و 19 رای ممتنع رد کرده بود. کلیه کشورهای عربی به استثنای مصر با طرح تعویق بحث مخالفت کردند. عراق رای ممتنع داد. اردن، لبنان و عمان غایب بودند. کشورهای آفریقایی نیز به دو دسته موافق و مخالف تقسیم شدند. اما کشورهای اسلامی به طور کلی با تعویق بحث مخالفت کردند.(4)

 

اعتراف صدام به شکست

به گزارش واحد مرکزی خبر صدام در دیدار با جمعی از سران حزب کافر بعث که از تلویزیون بغداد پخش شد ضمن اعتراف به شکست نیروهایش در جریان عملیات دزفول، شوش، شرق و غرب کارون و خرمشهر گفت: پس از این شکست ها حتی دوستانمان می گفتند کار ما تمام است.

صدام همچنین با اشاره به عملیات بیت المقدس گفت: چند روز پس از حمله نیروهای ایران در خرمشهر یکی از زمامداران عرب که از دوستان ماست با من تماس تلفنی گرفت و من به او گفتم ما جنگ را باختیم. گفتنی است صدام پس از عملیات آزادسازی خرمشهر به دست سپاهیان اسلام مدعی شده بود که وی به نیروهایش دستور داده تا داوطلبانه و برای برقراری صلح عقب نشینی کنند.(5)

منابع:

1. کیهان، 26 مهر 63، ص 26
2. جمهوری اسلامی، 26 مهر 63، ص 16
3. کیهان، 26 مهر 63، ص 1 و 3
4. اطلاعات، 26 مهر 63، ص 3
5. اطلاعات، 26 مهر 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول