اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی بر برکناری سران مرتجع عرب تاکید داشت

هاشمی: مسلمانان و اعراب دنباله رو اسرائیل هستند و دلیلش هم سازشکاری سران مرتجع عرب است و مسلمانان باید سران بی کفایت و بی تقوای خود را بردارند و افراد با تقوا را بر سر کار بیاورند.

هاشمی بر برکناری سران مرتجع عرب تاکید داشت

رخدادهای 13 مهر 63

چکیده:

  • هاشمی: مسلمانان باید سران بی کفایت کشورهای اسلامی را بردارند و افراد با تقوا را بر سر کار بیاورند.

 

  • آیت الله جنتی: برادران روحانی و مسئولین مملکتی شما را به حق تاسوعا و عاشورا آنچنان زندگی کنید که در شان شیعه علی (ع) است.

 

  • ستاد تبلیغات جنگ اعلام کرد ایران 74 تن از اسرای معلول عراقی را به طور یک جانبه آزاد می کند.

 

  • معاون وزیر خارجه عراق هم برکنار شد.

 

تاکید هاشمی بر برکناری سران مرتجع عرب

همزمان با تاسوعای حسینی نماز جمعه تهران با حضور انبوه عزاداران حسینی و به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با بیان مبارزات و حرکات مردم مسلمان لبنان تاکید کرد: افرادی مثل شاه حسین و سران مرتجع کشورهای اسلامی که خودشان به آغوش کمپ دیوید غلطیده اند با بی شرمی ادعا می کنند که می خواهند مصر را به آغوش اعراب بازگردانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امپریالیزم خیال می کند که اسلام فقط جمهوری اسلامی است این نهایت بیشعوری آنهاست که اینطور فکر می کنند و مردم مسلمان این کشورها را نادیده می گیرند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور انقلابی روی پای خودش است و کشورهای سوریه، لیبی و الجزایر و فلسطینیان نیز ما را همراهی می کنند اما کشورهای دیگر عرب چکار می کنند.

امام جمعه موقت تهران درباره حرکات سازشکارانه سران مرتجع عرب گفت: یکی از مسائلی که اندوه دارد این است که در شرایطی که زمینه برای پیروزی اعراب و مسلمانان فراهم می شود حرکاتی از این قبیل شروع می شود و مسلمانان و اعراب را دنباله رو اسرائیل می کنند که دلیلش هم بی تقوایی حکومت های کشورهای اسلامی است و مسلمانان باید سران بی کفایت و بی تقوای خود را بردارند و افراد با تقوا را  بر سر کار بیاورند.(1)

 

تاکید آیت الله جنتی بر ساده زیستی مسئولین

همزمان با تاسوعای حسینی نماز پر صلابت و دشمن شکن جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور یکپارچه عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به امامت آیت الله جنتی در در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: تشیع و داشتن ولایت آنچنان هم ساده نیست که با سخن و زبان کارها تمام شود بلکه شیعه بودن را باید با عمل به اثبات رسانید.

امام جمعه موقت قم افزود: جامعه ای که این چنین نسبت به امام حسین (ع) ابراز علاقه می کند باید نسبت به مستمندان نیز احساس مسئولیت نماید و از اسراف و ولخرجی های بی مورد پرهیز شود.

آیت الله جنتی خطاب به روحانیون و مسئولین کشور نیز گفت: برادران روحانی و مسئولین مملکتی شما را به حق تاسوعا و عاشورا آنچنان زندگی کنید که در شان شیعه علی (ع) است و تا می توانید به قشر محروم و مستمند جامعه نزدیک شوید وضع زندگی شما خیلی با آنها تفاوت نداشته باشد.(2)

 

آزادی یک جانبه 74 اسیر معلول عراقی

ستاد تبلیغات جنگ با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام اسلامی و انسان دوستانه 74 تن از اسرای معلول عراقی را به طور یک جانبه تحویل صلیب سرخ جهانی خواهد داد.

در بخشی از اطلاعیه این ستاد آمده است: ستاد تبلیغات جنگ از مجامع بین المللی بویژه صلیب سرخ جهانی انتظار دارد که در برابر اقدام های انسانی جمهوری اسلامی ایران ضمن رسیدگی به وضع اسرا، جانبازان و گروگان های میهن عزیز اسلامی رژیم عراق را تحت فشار قرار دهند تا جانبازان عزیز و شهروندان غیرنظامی ایران را آزاد سازد.(3)

 

سعیدالصحاف برکنار شد

در پی تغییرات مرموز اخیر در کادرهای سیاسی و حکومتی رژیم بعثی عراق  که سه شنبه گذشته منجر به عزل حامد الوان وزیر مشاور در امور خارجی رژیم عراق شد دیروز در بغداد فاش شد که محمد سعید الصحاف معاون وزیر خارجه این کشور نیز پست خود را از دست داده است. رویترز گزارش داد مقامات عراقی کماکان درباره این تغییرات سکوت کرده و دلیلی ارائه نداده اند. رویترز می افزاید فرمان عزل معاون وزیر امور خارجه عراق توسط شخص صدام امضا شده بود. صحاف از زمان به قدرت رسیدن حزب بعث در عراق چندین پست مهم از جمله مدیریت رادیو و تلویزیون عراق و نمایندگی عراق را در سازمان ملل عهده دار بوده است.(4)   

منابع:

1. کیهان، 15 مهر 63، ص 17
2. جمهوری اسلامی، 15 مهر 63، ص 4
3. جمهوری اسلامی، 15 مهر 63، ص 2
4. اطلاعات، 15 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول