اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توطئه جدید آمریکا علیه اموال ایران

آمریکا قصد دارد از تحویل اموال خریداری شده ایران که پول آن نیز پرداخت شده است همچنان و بر خلاف همه قوانین و موازین بین المللی خودداری کند. جمهوری اسلامی ایران بارها دروغ پردازی های مقامات آمریکا در زمینه حمایت ایران از تروریسم را رد کرده است.

توطئه جدید آمریکا علیه اموال ایران

رخدادهای 15 مهر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: با اشاعه پیام امام حسین (ع) می توانیم پایه های این انقلاب را آنچنان مستحکم کنیم که هیچ طوفانی نتواند آن را متزلزل کند.

 

  • وزارت خارجه آمریکا مصاحبه دکتر ولایتی با روزنامه نیویورک تایمز را ظالمانه خواند.

 

  • آمریکا برای توقیف غیر قانونی  اموال ایران توطئه جدیدی را اجرا می کند.

 

  • کشورهای عرب خلیج فارس نیروی مشترک استقرار سریع تشکیل می دهند.

 

تاکید آیت الله خامنه ای بر اشاعه پیام عاشورا

جمعی از برادران و خواهران حزب جمهوری اسلامی استان گیلان با آیت الله خامنه ای دبیر کل حزب جمهوری اسلامی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: در جایی که انقلاب برای ارزش های اخلاقی است حزب جمهوری اسلامی نیز وسیله ای برای رسیدن به ارزش های اخلاقی است. لذا اعضای حزب باید از همه مردم متواضع تر، ایثارگرتر و فداکارتر باشند.

رئیس جمهور افزود: معارف حزب چیزی جز اصول نظام جمهوری اسلامی یعنی در خط انقلاب و امام بودن، اجازه به التقاط ندادن، پایبندی به اصول اخلاقی و اعتقاد به فقه اسلامی، حمایت از محرومین و مستمندین و مبارزه با سلطه گران نیست. رئیس جمهور تاکید کرد: علی رغم همه مسائل و امتحان ها کار ما مردم ایران به عنوان شروع کنندگان یک حرکت و نهضت اسلامی هنوز تمام نشده و باید محکم و استوار به راه خود ادامه بدهیم. آیت الله خامنه ای تاکید کرد با اشاعه پیام امام حسین (ع) می توانیم پایه های  این انقلاب را آنچنان مستحکم کنیم که هیچ طوفانی نتواند آن را متزلزل کند. (1)

 

واکنش آمریکا به مصاحبه دکتر ولایتی با نیویورک تایمز

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مصاحبه دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان را با روزنامه نیویورک تایمز اتهام ظالمانه به آمریکا و تهدیدی علیه قوانین بین المللی عنوان کرده و این مطلب را که دخالت آمریکا در لبنان باعث یک سری بمب گذاری ها در تاسیسات آمریکا در بیروت می باشد شدیدا انکار کرد.

در واکنش به این مساله سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز اظهار داشت: زمانی که آمریکا در دفاع از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی و تحکیم آن علیه ملت فلسطین حد و مرزی را نمی شناسد و مردم مسلمان بیروت را از طریق زمین و هوا به توپ بسته است و هر قطعنامه ای را علیه رژیم صهیونیستی وتو می کند نباید انتظار داشته باشد که مردم لبنان آمریکا را دشمن خود نداند و در مقابل این همه تجاوزات سکوت کنند.

گفتنی است دکتر ولایتی در مصاحبه با نیویورک تایمز مداخله آمریکا در لبنان را دلیل این بمب گذاری ها عنوان کرده و گفته بود: وقتی آمریکا در کشور دیگری مداخله می کند باید انتظار بعضی عکس العمل ها را نیز از مردم آن کشورها داشته باشد.(2)

 

توطئه جدید آمریکا علیه اموال ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به علت ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از آنچه که آمریکا آن را تروریسم نامگذاری می کند آمریکا صدور هر گونه قطعات هواپیما به ایران را ممنوع کرده است. مقامات آمریکایی این تصمیم را پس از انفجار اخیر سفارت این کشور در بیروت که تلویحا به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده اند بیان کرده اند. آمریکا با طرح این موضوع قصد دارد از تحویل اموال خریداری شده ایران که پول آن نیز پرداخت شده است همچنان و بر خلاف همه قوانین و موازین بین المللی خودداری کند. جمهوری اسلامی ایران بارها دروغ پردازی های مقامات آمریکا در زمینه حمایت ایران از تروریسم را رد کرده است.(3)

 

تشکیل نیروی نظامی جدید در خلیج فارس

اسوشیتدپرس از قول وزیر دفاع کویت نوشت: شورای همکاری خلیج فارس درصدد است برای دفاع از منطقه نفت خیز خلیج فارس در صورت بروز یک تهدید خارجی یک نیروی  مشترک استقرار سریع تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش شیخ سالم الصباح این مطلب را در جریان یک جلسه فوق العاده کمیته امور داخلی و دفاعی پارلمان این کشور فاش ساخته و افزوده است این نیرو مرکب از 2 تیپ در بندری در جده در دریای سرخ مستقر خواهد شد. به گفته وزیر دفاع کویت نیروی مورد نظر تحت فرماندهی یک افسر سعودی است و افسرانی از پنج کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس وی را یاری خواهند کرد. بنا بر این گزارش برای این نیرو سلاح های زمینی و هوایی و بویژه شبکه های موشکی دفاع هوایی در نظر گرفته شده است. وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اجلاس ماه گذشته خود در عربستان تصمیم به تشکیل چنین نیرویی گرفته اند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 15 مهر 63، ص 20
2. اطلاعات، 15 مهر 63، ص 2
3. کیهان، 15 مهر 63، ص 3
4. کیهان، 15 مهر 63، ص 32

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول