اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ماجرای توطئه هواپیماربایی پرواز مشهد-تهران

رباینده قصد داشت بوئینگ 727 را با 260 مسافر که از مشهد عازم تهران بود را برباید که قبل از انجام هر کاری ماجرا کشف و عامل توطئه شناسایی و دستگیر شد.

ماجرای توطئه هواپیماربایی پرواز مشهد-تهران

رخدادهای 17 مهر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: اگر ما بتوانیم به دنیا بفهمانیم که تبعیض و تحقیر انسان ها غلط است انقلاب خود را صادر کرده ایم.

 

  • موسوی: اگر نهادهای  انقلابی نقش پرچمداری ارزش های اسلامی را از دست بدهند در سیستم بروکراسی هضم می شوند.

 

  • امروز سپاه پاسداران برای همه جوانان کشور اسوه است.

 

  • توطئه ربودن بوئینگ 727 ایرانی کشف و خنثی شد.

 

  • 300 معتاد با سابقه تهران به جزیره ای در جنوب تبعید شدند.

 

  • حمله هواپیماهای عراقی به یک نفتکش 254 هزار تنی در خلیج فارس 12 کشته و زخمی برجای گذاشت.

 

آیت الله خامنه ای: ما با ستم زورگویی و فساد در همه جای دنیا مخالفیم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان طی مصاحبه ای با «روبرتو جیان مانکو» محقق، استاد و جامعه شناس دانشگاه رم که به عنوان خبرنگار تلویزیون ایتالیا به ایران آمده است به سئوالات وی پاسخ گفت.

رئیس جمهور در این مصاحبه گفت: ما با ستم زورگویی و فساد در همه جای دنیا مخالفیم. اعتقادات ما که بر پایه اسلام استوار است به ما این شجاعت را بخشیده که علی رغم همه مخالفت ها و کارشکنی ها ایران را با قوت و قاطعیت ادامه دهیم.

آیت الله خامنه ای در پاسخ به سئوالی در مورد پایان جنگ نیز گفت: تجربه به ما ثابت می کند که این چند نفر که در راس رژیم عراق قرار دارند نمی گذارند که یک صلح حقیقی در این منطقه پا بگیرد. لذا ما اعلام کردیم که باید شروع کننده جنگ به خاطر این خطایی که کرده باید مجازات شود

آیت الله خامنه ای در مورد صدور انقلاب نیز گفت: ما بارها اعلام کرده ایم صدور انقلاب یک مساله فرهنگی است و ما به هیچ وجه این فکر و این نظر را که در کشورهایی که مردم مستضعفی زندگی می کنند می توان یا شایسته است که انقلابی از بیرون و به وسیله خارجی ها انجام بگیرد تائید نمی کنیم اگر ما بتوانیم به دنیا بفهمانیم که تبعیض و تحقیر انسان ها غلط است انقلاب خود را صادر کرده ایم.(1)

 

موسوی: جوانان ما آرزو می کنند که بتوانند مانند یک سپاهی زندگی کنند

اعضای هیئت های تحریریه مجلات پیام انقلاب و امید انقلاب دیروز با میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار گفت: نقش اصلی و تعیین کننده نهادی های انقلاب اسلامی پرچمداری ارزش های اسلامی در کشور است و نهادهای انقلاب اسلامی اگر این ویژگی خود را از دست بدهند در سیستم بروکراسی هضم خواهند شد و در نهایت به یک اداره تبدیل خواهند شد.

نخست وزیر افزود: مهمترین مساله ای که برای سپاه پاسداران مطرح است و نشریات سپاه در این زمینه بزرگترین نقش را بازی می کنند حفظ ارزش های انقلاب در داخل این نهاد است و بدون توجه به این مساله سپاه پاسداران در حفظ امنیت کشور نیز موفق به ارائه خدمت نخواهد بود. امروز سپاه پاسداران برای همه جوانان یک اسوه است و جوانان ما آرزو می کنند که بتوانند مانند یک سپاهی زندگی کنند.(2)

 

توطئه هواپیماربایی پرواز مشهد-تهران خنثی شد

با هوشیاری و درایت مامورین ویژه حفاظت پرواز، بار دیگر توطئه ربودن یک فروند بوئینگ 727 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خنثی و عامل اجرای این طرح بازداشت شد.

براساس این گزارش رباینده قصد داشت بوئینگ 727 را با 260 مسافر که از مشهد عازم تهران بود را برباید که قبل از انجام هر کاری ماجرا کشف و عامل توطئه شناسایی و دستگیر شد. هواپیماربا مسلح به سلاح سرد و عضو گروهک های محارب بود.(3)

 

تبعید معتادان به جزیره ای در جنوب کشور

300 تن از معتادان باسابقه تهران روز گذشته برای اولین بار به جزیره ای در جنوب بوشهر انتقال یافتند. بر اساس این گزارش طی هفته آینده نیز طی یک برنامه ضربتی کلیه معتادان باسابقه و مجرم در تهران جمع آوری و به این جزیره که ظرفیت 15 هزار نفر را دارد تبعید می شوند.

حجت الاسلام سید احمد برزگر سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام این خبر گفت: خانواده معتادان تبعید شده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار می گیرند و اگر کمک های بیشتری لازم باشد این دادسرا راسا اقدام خواهد کرد. به گفته وی هر 15 روز یک بار این دادسرا برنامه اعزام معتاد به این جزیره را خواهد داشت.(4)

 

حمله عراق به یک نفت کش غول پیکر در خلیج فارس

هواپیماهای عراق دیروز یک نفت کش 254 هزار تنی را در خلیج فارس مورد حمله قرار دادند که طی آن 6 تن از خدمه کشتی کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند و نفت کش نیز دچار حریق شد. بر اساس این گزارش این نفت کش با پرچم لیبریا حرکت می کرد. اسوشیتدپرس نیز گزارش داد واحدهایی نجات یک شرکت هلندی و نیز واحدهایی از نیروی دریایی ایران برای کمک به نفت کش لیبریایی به محل حادثه شتافتند. وزارت خارجه انگلیس نیز دیروز اعلام کرد 2 افسر انگلیسی در میان 6 خدمه کشته شده این نفت کش حضور داشتند.(5)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 17 مهر 63، ص 12
2. اطلاعات، 17 مهر 63، ص 3
3. اطلاعات، 17 مهر 63، ص 13
4. کیهان، 17 مهر 63، ص 22
5. اطلاعات، 17 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول