اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

کسینجر با طرح جدید صلح می آید

بر اساس گزارش مطبوعات کویت هنری کسینجر چهره برجسته صهیونیسم جهانی و وزیر خارجه پیشین آمریکا در آینده نزدیک به منظور آنچه این مطبوعات به حرکت درآوردن اوضاع در منطقه خاورمیانه نامیدند به کشورهای این منطقه سفر می کند.

کسینجر با طرح جدید صلح می آید

رخدادهای 24 مهر 63

چکیده:

  • رئیس دیوان عالی کشور: تغییراتی در شورای سرپرستی زندان ها داده می شود.

 

  • وزرای آموزش و پرورش و دفاع معرفی شدند.

 

  • موسوی: برخورد سرکردگان لیبرال در قبال مسائل کشور، انقلاب و کردستان یک برخورد ضعیفی بود.

 

  • جزئیات طرح جدید وزارت مسکن برای خانه سازی و چگونگی مشارکت بانکها و مردم اعلام شد.

 

  • کسینجر با یک طرح جدید به خاورمیانه می آید.

 

تغییرات در شورای سرپرستی زندان های کشور

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور دیروز در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: امروز در محاکم برای یک قاضی فرق نمی کند که متهمش استاندار، مدیر کل، بازاری، اصناف و یا کارگر ساده باشد او طبق قوانین کار خودش را بدون هیچ گونه وسوسه ای انجام می دهد.

آیت الله موسوی اردبیلی در زمینه امر زندانیان و تغییرات در کادر سرپرستی زندان ها نیز گفت: اساس کار شورای عالی قضایی برآنست که زندان ها به محیط اصلاح و یادگیری فنون و حرفه و تنبه تبدیل شود که انشاءالله تاکنون تا حدودی نیز موفق شدیم و چون قرار است شورای سرپرستی زندان های کشور اداره امور کلیه زندان ها و بازداشتگاه ها را به عهده بگیرد لذا تغییراتی در شورای سرپرستی زندان ها داده می شود تا شورا بتواند زندان های سراسر کشور را زیر پوشش خود بگیرد.(1)

 

معرفی 2 وزیر باقیمانده به مجلس

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان با ارسال نامه ای به مجلس شورای اسلامی وزرای دفاع و آموزش و پرورش را جهت اخذ رای اعتماد معرفی کرد. بر اساس این گزارش در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی که به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی تشکیل شد نامه آقای موسوی مبنی بر معرفی سرهنگ فرخ عظیمی اعتماد به عنوان وزیر دفاع و سید کاظم اکرمی به عنوان وزیر آموزش و پرورش توسط رئیس مجلس قرائت شد.(2)

 

تشریح اوضاع کردستان از سوی نخست وزیر

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان در یک پیام رادیو تلویزیونی اوضاع کردستان و مسائل اقتصادی کشور بویژه در ارتباط با بخش خصوصی را تشریح کرد.

آقای موسوی در بخشی از این پیام رادیو تلویزیونی خود گفت: ما در کردستان بر یکی از بزرگترین توطئه های استکبار جهانی بر علیه خودمان فائق آمدیم توطئه این بود که اگر در کشور ما جنگ شیعه و سنی اتفاق بیفتد در حقیقت این انقلاب در سطح جهانی شکست خورده بود و از نفوذ جهانی انقلاب اسلامی ما کاسته می شد.

نخست وزیر افزود: در کنار مساله خلاء حاکمیت سیاسی در اوایل انقلاب در این منطقه عدم برخورد قاطع سرکردگان لیبرال را در قبال مسائل کشور و مسائل انقلاب و کردستان نیز داشتیم این برخورد ضعیف و برخوردی که در آن عدم اعتقاد به نیروی مردمی به چشم می خورد باعث می شد که بیشترین اصالت به گروهک ها و احزاب سیاسی وابسته به صهیونیسم چپ و راست داده شود که بزرگترین خسارت را در این زمینه داشتیم.

نخست وزیر افزود: ماهیت گروهک هایی که وارد کار می شوند در کردستان یک ماهیت الحادی و اسلام زدایی شده است. امروز ما می توانیم ادعا کنیم که علی رغم تمامی سر و صداها در کردستان و آذربایجان غربی هیچ نیروی معارضی که بتواند در مقابل انقلاب عرض اندام کند وجود ندارد و الان در سراسر کردستان و آذربایجان غربی نیروهای ضدانقلاب جایی برای استقرار خودشان ندارند.(3)

 

اعلام جزئیات طرح جدید مسکن در کشور

از سوی وزارت مسکن و شهرسازی با  صدور اطلاعیه ای جزئیات طرح جدید این وزارتخانه برای خانه سازی و چگونگی مشارکت بانک ها و مردم اعلام شد. بر اساس این طرح متقاضیان ساخت می توانند از حدود 3 ماه دیگر برای ملاحظه طرح های آماده شده به بانک های استان مراجعه کنند. کلیه شخصیت های حقیقی و حقوقی که توانایی لازم برای ساخت واحدهای مسکونی دارند می توانند با رعایت شرایط اعلام شده در این فعالیت اقتصادی شرکت کنند. بر اساس اطلاعیه وزارت مسکن این طرح به منظور مشارکت گسترده مردم در تولید و فروش مسکن برای ساخت و فروش مجموعه های کمتر از 50 واحد ارائه شده است.(4)

 

کسینجر با طرح جدید صلح می آید

بر اساس گزارش مطبوعات کویت هنری کسینجر چهره برجسته صهیونیسم جهانی و وزیر خارجه پیشین آمریکا در آینده نزدیک به منظور آنچه این مطبوعات به حرکت درآوردن اوضاع در منطقه خاورمیانه نامیدند به کشورهای این منطقه سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از کویت به نوشته روزنامه کویتی الوطن هنری کسینجر حامل یک طرح جدید آمریکا در زمینه به اصطلاح برقراری صلح در منطقه می باشد و قرار است در آینده نزدیک در همین زمینه راهی منطقه شود.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 24 مهر 63، ص 2
2. اطلاعات، 24 مهر 63، ص 1
3. کیهان، 24 مهر 63، ص 22
4. اطلاعات، 24 مهر 63، ص 4
5. کیهان، 24 مهر 63، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول