اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمادگی ترکیه برای ورود به خاک عراق

در پی تحولات اخیر در شرق ترکیه ارتش این کشور خود را برای یک سری عملیات برون مرزی در خاک عراق آماده کرده است.

آمادگی ترکیه برای ورود به خاک عراق

رخدادهای 23 مهر 63

چکیده:

  • مقررات تازه حمل و نقل کالا در کشور اعلام شد.

 

  • وزیر صنایع: مردم به علامت استاندارد خصوصا در زمینه لوازم وسایل خانگی و فراورده های غذایی توجه کنند.

 

  • از دانشجویان تعلیق با ارائه حکم تبرئه ثبت نام می شود.

 

  • 45 ایرانی دیگر از امیرنشین کویت اخراج شدند.

 

  • ارتش ترکیه خود را برای عملیات جدید در مرز عراق آماده می کند.

 

اعلام مقررات جدید حمل و نقل

مقررات و دستورالعمل جدید حمل و نقل کالا در کشور طی اطلاعیه ای از سوی روابط عمومی وزارت راه و ترابری منتشر شد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از صدور برگ حواله بارگیری و برگ نوبت بارنامه و تحویل کالا جهت کامیون هایی که رانندگان آنها فاقد اصل کارت مشخصات کامیون و اصل گواهینامه رانندگی و دفترچه مجاز حمل و نقل در راه ها بوده و یا اینکه مدارک آنها مخدوش می باشد جدا باید خودداری شود.

در این اطلاعیه تاکید شده است اجرای دقیق مفاد این دستورالعمل برای کلیه موسسات حمل و نقل و رانندگان کامیون ها الزامی است و در صورت مشاهده تخلف از دستورالعمل صادره تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.(1)

 

بازدید وزیر صنایع از موسسه استاندارد

مهندس غلامرضا شافعی وزیر صنایع کشورمان روز گذشته به مناسبت روز جهانی استاندارد در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور حضور یافت و در جمع کارکنان این مرکز تاکید کرد: ایجاد رابطه بین پاداش افزایش تولید و پاداش بهبود کیفیت از اهم مسائل موسسه استاندارد است که ما اعتقاد داریم موسسه استاندارد با هماهنگی وزارت کار به این امر مهم بپردازد.

وی گفت: از مردم شریف ایران که مصرف کننده فراورده های گوناگون واحدهای تولیدی و نیز پشتوانه محکمی برای موسسه استاندارد می باشد درخواست می شود به علامت استاندارد خصوصا در زمینه لوازم و وسایل خانگی و فراورده های غذایی توجه کنند.

وی تاکید کرد: موسسه استاندارد به عنوان وکیل مردم، دولت و وزارت صنایع وظیفه دارد تا نظارت کامل خود را بر کیفیت کالاهای تولیدی کارخانجات اعمال کند. چنانچه در این زمینه خوب عمل نکند خیانت کرده و مسئول است.(2)

 

ثبت نام از دانشجویان تعلیقی

وزارت فرهنگ و آموزش عالی اعلام کرد از دانشجویان تعلیقی با ارائه حکم تبرئه ثبت نام می شود.

بر اساس این گزارش از سوی دکتر فاضل وزیر فرهنگ و آموزش عالی در همین رابطه بخشنامه ای به کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شد که احکام صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ویژه دانشگاه را اجرا نموده و دانشجویان تعلیقی گذشته را در صورت ارائه حکم تبرئه (اجازه ادامه تحصیل از دادگاه مذکور) بلافاصله ثبت نام نمایند.(3)

 

ادامه اخراج ایرانی ها از کویت

دولت کویت در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران 45 تن دیگر از ایرانیان را از این امیرنشین اخراج کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر این عده طی چند روز گذشته از طریق مرز آبی خلیج فارس وارد بنادر بوشهر و گناوه شده و سپس در اردوگاه ویژه استقرار یافتند. گفتنی است این گروه از ایرانیان پیش از اخراج از کویت بین یک تا 15 روز در بازداشتگاه های پلیس این کشور تحت آزار و شکنجه قرار گرفته و اموال آنان نیز توسط دولت کویت ضبط شده است. گفتنی است پیش از این نیز طی ماه های گذشته دولت کویت ده ها ایرانی را به بهانه های واهی از این کشور اخراج کرده است.(4)

 

آمادگی ترکیه برای ورود به خاک عراق

در پی تحولات اخیر در شرق ترکیه ارتش این کشور خود را برای یک سری عملیات برون مرزی در خاک عراق آماده کرده است.

از سوی دیگر وحید خلف اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز عازم بغداد شد. وی علت این سفر را کسب اجازه از رژیم بغداد جهت آغاز عملیات پاکسازی در شمال عراق عنوان کرد. گزارشات رسیده از شرق ترکیه حاکیست کلیه بیمارستان های این منطقه نیز به حال آماده باش درآمده اند. رئیس جمهور ترکیه که هفته گذشته از منطقه بازدید کرد اعلام کرده است هر تصمیمی را در رابطه با عملیات پاکسازی و تعقیب جدایی طلبان کرد به مجلس این کشور محول خواهد کرد. گفتنی است اخیرا 13 نفر از نظامیان ارتش ترکیه همزمان با بازدید فرمانده ارتش ترکیه و نیز تورگوت اوزال نخست وزیر این کشور از منطقه مورد اصابت گلوله جدایی طلبان کرد قرار گرفته و کشته شده اند.

منابع:

1. کیهان، 23 مهر 63، ص 22
2. کیهان، 23 مهر 63، ص 22
3. اطلاعات، 23 مهر 63، ص 2
4. اطلاعات، 23 مهر 63، ص 13
5. جمهوری اسلامی، 23 مهر 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول