اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ما قدرت بیشتری برای مقابله مثل داریم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: اگر بنا به مقابله به مثل باشد ما خیلی قویتر و بهتر از آنها قادریم چنین کاری را انجام دهیم. ما با قدرت بیشتری نسبت به همیشه آماده مقابله به مثل هستیم. رزمندگان ما با روحیه ای بسیار بالا آمده اند و منتظرند تا دستورات لازم صادر شود که از کجا حمله شروع کنند.

ما قدرت بیشتری برای مقابله مثل داریم

رخدادهای 9 تیر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: نیروهای ما با روحیه بالا آماده صدور فرمان حمله هستند.

 

  • هاشمی: ایران مزد کشورهای حامی و مشوق تروریسم را کف دستشان می گذارد.

 

  • مشاور نظامی دبیر کل سازمان ملل گلوله باران بیمارستان آبادان توسط عراق را تائید کرد.

 

  • انقلابیون مسلمان عراقی به کارشناسان و مستشاران خارجی مقیم عراق 18 روز مهلت دادند تا این کشور را ترک کنند.

 

آیت الله خامنه ای: ما قدرت بیشتری برای  مقابله مثل داریم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان که به اصفهان سفر کرده بود دیروز هنگام ترک اصفهان طی مصاحبه ای با اشاره به حمله اخیر رژیم متجاوز صدام به سردشت و دیگر نقاط کشورمان تاکید کرد در صورت ادامه اینگونه اعمال رژیم عراق جمهوری اسلامی قطعا مقابله به مثل خواهد کرد.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: امکانات ما برای زدن شهرهای عراق بیش از امکانات عراق برای زدن شهرهای ماست. اگر عراق استفاده از موشک های بسیار گران قیمت و یا استفاده از هواپیما که ریسک در آن بسیار زیاد است را دارد توپخانه سنگین ما بدون تحمل هیچ کدام از این صدمات و مشکلات راحت می تواند بصره را به دریایی از آتش تبدیل کند.

رئیس جمهور افزود: اگر بنا به مقابله به مثل باشد ما خیلی قویتر و بهتر از آنها قادریم چنین کاری را انجام دهیم. ما با قدرت بیشتری نسبت به همیشه آماده مقابله به مثل هستیم. رزمندگان ما با روحیه ای بسیار بالا آمده اند و منتظرند تا دستورات لازم صادر شود که از کجا حمله شروع کنند.(1)

 

هاشمی: آمریکا و فرانسه رسما از تروریسم حمایت می کنند

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر به دعوت ستاد برگزاری مراسم این روز با حضور گسترده مردم تهران مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: آیا این مبارزه ای که آنها با جمهوری اسلامی می کنند ترور، کشتی های نفت کش را از دور زدن و موشک به شهرها فرستادن یا دزدین هواپیما چیزی جز ترور نیست؟

رئیس مجلس افزود: این مبارزه استکبار جهانی با جمهوری اسلامی است که چیزی جز ضعف آنها نیست آمریکا، فرانسه و کشورهای منطقه به طور رسمی از تروریسم حمایت می کنند. جمهوری اسلامی در آینده مزد این کشورهایی را که با حمایت های خود از تروریسم مشوق پدیده هایی مثل هواپیما ربایی هستند را کف دستشان می گذارد. هاشمی تاکید کرد: امروز می بینیم که همه تلاش های آنان باعث شده است تا این ملت مقاوم تر به راه خود ادامه دهد و این یک حماسه جلیل است. گفتنی است در مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر تنی چند از اعضای هیئت دولت، گروهی از نمایندگان مجلس و خانواده های شهدای هفت تیر حضور داشتند.(2)

 

بازدید هیئت سازمان ملل از آبادان

هیئت اعزامی سازمان ملل که برای تهیه گزارشی از موارد حمله رژیم رو به زوال عراق به مناطق مسکونی و غیر نظامی کشورمان به ایران سفر کرده است از مناطق جنگی آبادان بازدید کردند.

 بر اساس این گزارش ژنرال دی پوما مشاور دبیر کل سازمان ملل در بازدید از بیمارستان آبادان گلوله باران این بیمارستان توسط عراق را تائید کرد. این هیئت بعد از بازدید از آبادان راهی اهواز شد. گفتنی  است رژیم بعثی دیروز نیز همزمان با برگزاری روز جهانی قدس شهر آبادان را بار دیگر زیر حملات توپخانه و خمپاره انداز گرفت. (3)

 

هشدار مجاهدین عراقی به کارشناسان خارجی مقیم این کشور

از سوی مجاهدین انقلاب اسلامی عراق به کلیه کارشناسان و مستشاران خارجی مقیم عراق که به رژیم صدام خدمت می کنند 18روز مهلت داده شده که این کشور را ترک کنند.

یک سخنگوی مجاهدین انقلاب اسلامی عراق ضمن تاکید بر این که عملیات جهادی مجاهدین مسلمان عراقی جهت سرنگونی رژیم بعثی امسال تشدید خواهد شد گفت: مجاهدین عراقی به دولت هایی که کارشناسان و مستشاران خود را برای خدمت به رژیم صدام به عراق اعزام کرده اند اخطار می کنند که هر چه سریعتر اتباع خود را از این کشور فرا بخوانند. به گفته وی به منظور تامین فرصت کافی برای خروج کارشناسان و کارگران خارجی از عراق تا 17 ژوئیه سالروز کودتای ننگین حزب بعث عراق به اینگونه کارشناسان مهلت داده می شود تا هر چه زودتر خاک عراق را ترک کنند و بعد از انقضای این مدت با همه امکانات خود عملیات جهادی خود را علیه کارشناسان و مستشاران خارجی مقیم عراق آغاز خواهیم کرد.(4)

منابع:

1. کیهان، 9 تیر 63، ص 2
2. اطلاعات، 9 تیر 63، ص 4
3. کیهان، 9 تیر 63، ص 25
4. جمهوری اسلامی، 9 تیر 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول