اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بالاشهری ها فقط نق می زنند

موسوی نخست وزیر: این محلات کنار شهر کشتارگاه، جوادیه و امثال آن است که انقلاب را نگاه می دارد. بالای شهر فقط نق می زنند و سنگ اندازی می کنند.

بالاشهری ها فقط نق می زنند

رخدادهای 29 خرداد 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: امتیازاتی که با شهادت شخصیت ها در 7 تیر بدست آوردیم بیش از آن بود که با فقدان آنان از دست دادیم.

 

  • موسوی: محلات کنار شهر مثل جوادیه و امثال آن است که انقلاب را نگاه می دارد بالاشهری ها فقط نق می زنند.

 

  • اعزام دهها هزار رزمنده تازه نفس به جبهه های جنگ صدام و حامیانش را به وحشت انداخت.

 

  • ضد انقلاب روحانی متعهد کرد و همسرش را در سقز به شهادت رساند.

 

  • دانشجویان دانشگاه عبدالعزیز عربستان در حمایت از جمهوری اسلامی  ایران دست به تظاهرات زدند.

 

آیت الله خامنه ای: آگاهی مردم ثمره خون شهدای هفتم تیر بود

در آستانه هفتم تیر سالروز فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای امام امت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در یک مصاحبه مطبوعاتی به سئوال خبرنگاران پاسخ گفت.

آیت الله خامنه ای گفت: آنچه که ما از فقدان شهید بهشتی از دست دادیم با امتیازاتی که به خاطر نوع این فقدان یعنی شهادت به دست آوردیم برابر نبود و کمتر بود یعنی این امتیازات از نتایج سوء آن فقدان بیشتر بود.

رئیس حزب جمهوری اسلامی افزود: آگاهی مردم، برانگیختگی مردم، قدردانی مردم، هوشیاری مسئولین، توجه به توطئه ها، افشای گروهک ها، توجه به نقش عظیم سازمان دهی اینها دستاوردهایی بود که در اثر شهادت این شهدا به دست آمد.(1)

 

موسوی: بالاشهری ها فقط نق می زنند

مهندس میر حسین موسوی طی سخنانی به مناسبت اولین شب از لیالی قدر در مسجد الهادی تهران گفت: اینکه درست به موازات نبرد و رویارویی تاریخی ما در خلیج فارس با ایادی شرق و غرب مشکل ناچیزی به نام هندوانه و کمبود آن مطرح می شود چیزی جز توطئه ایادی قدرت های جهانی برای خدشه دار کردن مبارزات ملت ایران نیست.

نخست وزیر تاکید کرد: کسانی که در مقابل انقلاب اسلامی سنگ اندازی می کنند عده ای قلیل و خاص هستند که در مواقع دشواری کمترین کمک ها را ارائه می کنند ما به خدمت به مردم و نوکری مردم افتخار می کنیم. این محلات کنار شهر کشتارگاه، جوادیه و امثال آن است که انقلاب را نگاه می دارد.  بالای شهر فقط نق می زنند و سنگ اندازی می کنند.

نخست وزیر گفت: هنوز محتکران و مال اندوزانی هستند که حاضرند در شرایطی که فرزندان ملت در جبهه خون می دهند دست در دست شیطان بزرگ بگذارند.(2)

 

وحشت صدامیان از عزیمت هزاران رزمنده به جبهه

اعزام مجدد دهها هزار نیروی تازه نفس از رزمندگان اسلام به جبهه های جنگ تحمیلی صدام و حامیانش را به وحشت انداخت به طوریکه شاه حسین رسما اعلام کرد که آماده است تا نیروهایش را به کمک صدام بفرستد. در همین حال مقامات رژیم بعثی بغداد برای سد کردن و به تاخیر انداختن عملیات گسترده رزمندگان اسلام اعلام کردند که به حملات خود علیه نفت کشها ادامه خواهند داد. از سوی دیگر هفته آلمانی دی سایت طی گزارشی نوشت: صدام در تاری که خود به دور خودش تنیده دست و پا می زند و پیوسته می کوشد تا به صورت ظاهری خود را از مهلکه نجات دهد اما بعید به نظر می رسد که حمله به نفت کش ها بتواند صدام را نجات دهد.(3)

 

ترور روحانی اهل سنت در سقز

ملا محمد محمدی یکی از روحانیون متعهد سقز به همراه همسرش در پی هجوم ضد انقلابیون به منزل مسکونیشان هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسیدند. این عمل جنایتکارانه که  مقابل چشم فرزندان این شهیدان انجام شد در زمانی صورت می گیرد که آخرین پایگاه های ضد انقلابیون طی عملیات پیروزمندانه قائم آل محمد (ص) از کردستان بریده شده و بیش از 40 تن از سران گروهک ها کشته، زخمی یا مجروح شدند. (4)

 

تظاهرات دانشجویان عربستانی در حمایت از ایران

دانشجویان دانشگاه عبدالعزیر عربستان در اعتراض به حمایت های همه جانبه دولت سعودی از رژیم عراق و به منظور اعلام همبستگی با انقلاب اسلامی دست به تظاهرات زدند.

مطبوعات چاپ دمشق در این زمنیه نوشتند نیروهای امنیتی عربستان در جریان این تظاهرات گروهی از دانشجویان را دستگیر کردند. دانشجویان مسلمان دانشگاه عبدالعزیر این تظاهرات را به منظور محکوم کردن توطئه های استعماری در خلیج فارس و نیز حمایت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله و بیرون راندن نیروهای آمریکا از منطقه برگزار کردند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 29 خرداد 63، ص 3
2. اطلاعات، 29 خرداد 63، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 29 خرداد  63 ، ص 3 و 4
4. کیهان، 29 خرداد 63، ص 2
5. کیهان، 29 خرداد 63، ص 32

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول