اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مبارزه با اسرائیل، سرلوحه سیاست خارجی ایران است

آیت الله خامنه ای : فلسطین اشغالی امروز جای پای نفوذ سیاست آمریکا در منطقه است و امام از شروع نهضت اسلامی در سال 42 یکی از برنامه های اصلی را مبارزه با اسرائیل قرار دادند و امروز سرلوحه و یکی از اصلی ترین نقاط سیاست خارجی ما مبارزه با اسرائیل است.

مبارزه با اسرائیل، سرلوحه سیاست خارجی ایران است

 

رخدادهای1 تیر 63

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : سر لوحه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با رژیم اسرائیل است.

 

  • آیت الله صانعی : مرتجعین منطقه با تمامی قوا نیز قادر به نجات صدام نیستند.

 

  • نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان همکاری  با دولت عمر کرامی را رد کرد.

 

آیت الله خامنه ای : مساله قدس و  فلسطین برای ما  یک فریضه و واجب دینی است.

نماز جمعه این هفته تهران همزمان با ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) با حضور پرشور مردم، خانواده های شهدا ،جانبازان و جمعی از مسئولین مملکت و نمایندگان مجلس به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت : اگر با روز قدس به صورت تشریفاتی برخورد نشود و جدی گرفته شود همان یک روز هم برای عالم اسلام خیلی ارزش خواهد داشت.مساله قدس و فلسطین برای ما  تنها یک مساله جغرافیایی نیست بلکه یک فریضه و واجب دینی است.

رئیس جمهور افزود :تجربه ثابت کرده است اگر ملت ها بخواهند مستقل زندگی کنند باید به هیچ قدرتی راه ندهند چرا که وقتی ملت ها جای پا برای استکبار باز کردند استقلالشان از بین می رود.امریکا با وجود اسرائیل توانسته است بین کشورهای اسلامی تشتت و اختلاف ایجاد کند و حتی توانسته است بین صفوف فلسطینی ها هم اختلاف ایجاد کند.

امام جمعه تهران افزود : بنابراین فلسطین اشغالی امروز جای پای نفوذ سیاست آمریکا در منطقه است و امام از شروع نهضت اسلامی در سال 42 یکی از برنامه های اصلی را مبارزه با اسرائیل قرار دادند و امروز سرلوحه و یکی از اصلی ترین نقاط سیاست خارجی ما مبارزه با اسرائیل است.

رئیس شورای عالی دفاع افزود :روز قدس یکی از مهمترین روزها در جهان اسلام است و ما را به یاد بیت المقدس غصب شده و وظیفه مان در این قبال می اندازد و کشورهای اسلامی نیز به جای معارضه با مردم خود برای برگزار نکردن تظاهرات روز  جهانی قدس بهتر است که به مردمشان در این زمینه کمک کنند.(1)

آیت الله صانعی: انقلاب اسلامی تاثیرش را بر روی مسلمانان جهان گذاشته است

همزمان با شب های قد و بزرگداشت سالروز شهادت امیر مومنان علی (ع) و در آستانه روز جهانی قدس نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور پرشور مردم به امامت آیت الله صانعی دادستان کل کشور در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم  گفت : صهیونیست های غاصب برای محو نام مبارزان مسلمانی چون شهید شیخ راغب حرب مسجد نیمه تمامی را که به دست او ساخته شده بود منفجر می کنند ولی غافل از اینکه نام این افراد فداکار و ایثارگر محو نشدنی است زیرا انقلاب اسلامی اثرش را روی مردم مسلمان جهان گذاشته است و هر کس که پرچمش زمین می افتد دیگران آن را بر می دارند و به دوش می کشند.

وی افزود :از سوی دیگر جوانان مصری را می بینیم که در بیدادگاه های رژیم حاکم بر این کشور صریحا اعلام می کنند که از جانب هیچ کشوری حمایت نمی شوند و افتخار می کنند که پیرو امام خمینی هستند و می خواهند حکومت اسلامی به شیوه ایران در مصر پیاده کنند.

آیت الله صانعی درباره جنگ تحمیلی نیز گفت : اگر مرتجعین منطقه تمام قوای خود را صرف کنند باز نتیجه ای نخواهد داد و صدام  ارتشش قدرت و توان ایستادگی در مقابل رزمندگان ما را که در سخت ترین  شرایط با دشمن می جنگند ندارد.(2)

مخالفت شیعیان لبنان با مذاکره با رژیم صهیونیستی

شیخ محمد مهدی شمس الدین نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان که اخیرا از یک سفر 51 روزه به کشورهای اسلامی بازگشته است در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت مخالفت خود را با هر نوع مذاکره مستقیم و غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی  برای اتخاذ ترتیبات امنیتی در جنوب  را اعلام کرد.

وی در مورد کابینه عمر کرامی نخست وزیر لبنان نیز ضمن انتقاد از سهم دهی سیاسی که بر اساس آن کابینه دولت لبنان شکل گرفته همکاری با این کابینه را رد کرد و گفت :ما خویشتن را خارج از چهارچوب نتایج سیاسی دولت جدید می دانیم.سلیمان فرنجیه رئیس جمهور سابق لبنان نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی با اظهار ناامیدی از موفقیت دولت جدید لبنان از عمر کرامی خواست تا استعفا دهد.(3)

منابع :

1- اطلاعات، 2 تیر 63 ، ص 3و17
2- جمهوری اسلامی ، 2 تیر 63 ، ص4
3- جمهوری اسلامی ، 2 تیر 63، ص3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول