اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

برای حرکت تهاجمی آماده شویم

آیت الله خامنه ای: امروز خیال نکنند که سر ما برای جنگ درد می کند. این طور نیست. ما مورد تهاجم قرار گرفتیم و جنگ ما هم دفاعی است. باید خود را برای انجام حرکت تهاجمی علیه دشمن متجاوز آماده کنیم.

برای حرکت تهاجمی آماده شویم

رخدادهای 31 خرداد 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: باید خود را برای انجام حرکت تهاجمی بر علیه دشمن آماده کنیم.

 

  • موسوی بجنوردی: کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند یا  خلاف عفت عمومی عمل می کنند به 74 ضربه شلاق محاکم می توانند حکم کنند.

 

  • مراسم افتتاحیه دهه هفتم تیر در بهشت زهرا برگزار شد.

 

  • تحرکات دشمن بعثی در منطقه عملیاتی غرب کشور به شدت سرکوب شد.

 

رئیس جمهور: ما جنگ طلب نیستیم

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در جمع هزاران تن از  نیروهای فتح 1 و 2 اعزامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل در محل پادگان امام حسین (ع) تهران  با اشاره به ماجراجویی های اخیر استکبار جهانی در منطقه گفت: در هر نقطه ای که ملت ها اراده کرده اند و در مقابل قلدری و نظامی گری استکبار ایستاده اند آنها هیچ غلطی نتوانسته اند بکنند.

آیت الله خامنه ای افزود: امروز خیال نکند که سر ما برای جنگ درد می کند. کسی تصور نکند ما چه در خشکی و چه در دریا جنگ طلب هستیم کسی خیال نکند که اگر به ما حمله نمی کردند حمله نمی شد و حمله نشود باز همه در فکر جنگیم. این طور نیست ما مورد تهاجم قرار گرفتیم و جنگ ما هم دفاعی است.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: ملت ما یکپارچه سرباز هستند ما مکرر به پیرمردان و نوجوانان می گوییم به میدان جنگ نیایید باز داوطلب و پیش قدم می شوند و اصرار می کنند ما را از فضیلت جهاد محروم نکنید. رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: باید خود را برای انجام حرکت تهاجمی علیه دشمن متجاوز آماده کنیم.(1)

 

موسوی بجنوردی: کسانی که از گروهک ها جدا شده و توبه کنند آزاد می شوند

حجت الاسلام موسوی بجنوردی عضو شورای عالی قضایی که به همراه آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوانعالی کشور به مشهد سفر کرده است در گفت و گو با واحد مرکزی خبر گفت: از سوی شورای عالی قضایی  یک هیئت 4 نفره تعیین شده که زندان ها را بررسی و پرونده ها را از نزدیک ببینند و تاکنون هم موفق بوده اند. گزارشی را نیز در این زمینه تنظیم کرده و خدمت امام فرستادیم و ایشان هم موافقت کردند و به همه دادسراها ابلاغ شد تا رعایت شود.

وی افزود: گزارشی که در این زمینه دریافت کردیم حاکیست جمع کثیری آزاد شدند و در آینده هم قرار است آزاد شوند و سیاست قوه قضائیه بر این است که با کسانی که توبه کنند و از گروهک های فاسد ببرند کمال رحمت و شفقت را با آنان بنماید.

موسوی بجنوردی در پاسخ به سئوالی در مورد برخورد با کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند نیز گفت: طبق قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی کسانی که حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند یا خلاف عفت عمومی عمل می کنند به 74 ضربه شلاق محاکم می توانند حکم کنند و طبق ماده 23 قانون آئین دادرسی کیفری در جرم مشهود نیازی به حکم دستگیری از سوی دادستان نیست و خود ضابطین می توانند راستا اقدام به دستگیری نمایند.(2)

 

تجلیل از شهدای هفتم تیر در بهشت زهرا

مراسم بزرگداشت سومین سالگشت شهدای هفتم تیر ماه  و همزمان با شهادت مولای متقیان با حضور خانواده  شهدای 72 تن و امت حزب الله با سخنرانی آیت الله خزعلی عضو شورای نگهبان در گلزار شهدا و با گل باران قطعه شهدا برگزار شد.

آیت الله خزعلی در مراسم یادبود شهدای هفت تیر گفت: وحدت را رعایت کنید و حال که با رنج و زحمت و با فشار مملکت اداره می شود بر شماست که از گروه گروه شدن برحذر باشید. وی خطاب به شهید مظلوم بهشتی نیز گفت: بهشتی عزیر میدانی که مسئولان و برادران عزیز تو نگذاشتند حتی مجلس که 27 عضو خود را از دست داده بود کار خود را یک لحظه متوقف کند. آرام بخواب که حزب ترمیم شد و به کار خودش ادامه داد و توانست کارهای زیادی انجام بدهد.(3)

 

سرکوب تحرکات دشمن بعثی

با آتش به موقع رزمندگان اسلام تحرکات دشمن بعثی در منطقه چومان مصطفی به شدت سرکوب شد.

 ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای در این زمینه اعلام کرد در اجرای آتش های پدافندی در جبهه های غرب کشور دهها مزدور بعثی به هلاکت رسیده و شماری نیز مجروح شدند. بر اساس این گزارش نیروهای اسلام نیروهای دشمن بعثی در مناطق پیرانشهر، سردشت و حاج عمران را تحت کنترل داشتند  و آتش دشمن بعثی را در منطقه چومان مصطفی کاملا متوقف کردند.

در منطقه عملیاتی آبادان و خرمشهر نیز دلاوران نیروی دریایی و سلحشوران ژاندارمری برای خاموش کردن آتش دشمن و انهدام موضع و نیروهای آنان بر روی آتشبارهای فعال و خطوط دفاعی و یگان های مواصلاتی و تدارکاتی نیروهای عراقی متناوبا اجرای آتش کردند و فعالیت مزدوران بعثی را متوقف کردند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 2 تیر 63، ص 12   
2.کیهان، 2 تیر 63، ص 23
3. جمهوی اسلامی، 2 تیر 63، ص 12
4. جمهوری اسلامی، 2 تیر 63، ص 2 و 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول