اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شهادت هر چه بزرگتر، برکتش بیشتر

آیت الله مشکینی: گرچه رفتن این شخصیت ها خلائی ایجاد می کند اما تجربه ثابت کرده است که هرچه قدر این شهادت ها بزرگتر باشد خیر و برکتش برای جامعه بیشتر است.

شهادت هر چه بزرگتر، برکتش بیشتر

رخدادهای 8 تیر 63

چکیده:

  • مسلمانان جهان با  فریاد مرگ بر اسرائیل روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

 

  • آیت الله مهدوی کنی: غده سرطانی اسرائیل باید از منطقه خارج شود.

 

  • آیت الله مشکینی: تا اسرائیل در منطقه است مسلمین روی خوش نخواهند دید

 

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با شکوه هر چه تمام در ایران و سایر کشورهای جهان گرامی داشته شد.

در ایران مردم شهرهای مختلف کشور در ساعات اولیه روز جمعه و در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند و فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند. در سایر کشورهای جهان نیز مراسم روز جهانی قدس گرامی داشته شد. در لبنان مردم بیروت و سایر شهرهای این کشور بنا به دعوت رهبران اسلامی لبنان به خیابان ها آمده و این مراسم را با شکوه خاصی برگزار کردند همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس اشغالگران قدس نیز با حمله به روستائیان در جنوب لبنان و در منطقه صور 262 روستایی را بازداشت کردند در این یورش بیش از 180 تانک، زره پوش و سه هلیکوپتر حضور داشتند.

گزارش خبرگزاری ها حاکیست در سوئیس، اسپانیا، استرالیا، کوبا، ونزوئلا، بنگلادش، لیبی، اندونزی، ترکیه و امارات نیز مراسم روز جهانی قدس با حضور مردم برگزار شد.(1)

 

آیت الله مهدوی کنی: اسرائیل اهرم فشاری برای جلوگیری از وحدت مسلمین است

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس آئین پرشکوه نماز عبادی سیاسی و وحدت بخش جمعه تهران به امامت آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله مهدوی کنی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت :ابرقدرتها جهت حفظ منافع خود و با دو هدف رژیم اسرائیل را مثل یک غده سرطانی در منطقه ایجاد کردند. یک تاسیس مرکز و وسیله ارتباطی بین سه قاره آسیا و اروپا و آفریقا که پایگاه مطمئنی در آنجا داشته باشند و دیگر این که این غده سرطانی به منزله اهرم فشاری باشد جهت جلوگیری از پیشروی مسلمین.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حرکت های اسلامی مردم کشورهای مسلمان و پشتیبانی آنها از رهبری امام امت و روز حهانی قدس اظهار امیدواری کرد که مردم مسلمان همه کشورها با برادری و اخوت دست به دست یکدیگر داده و با یکپارچگی این ذلت و غده سرطانی را از منطقه خارج سازند. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: نباید اجازه دهیم قبله اول مسلمین را آتش بزنند زیرا این حمله و تجاوز به کرامت و عظامت مسلمین است که نباید زیر بار آن برویم.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به سالگرد فاجعه هفتم تیر نیز گفت: خون مقدس این عزیران بقای  انقلاب اسلامی را تضمین کرد و سبب رسوایی چهره منافقین و دشمنان انقلاب چه در داخل و چه در خارج از کشور شد. منافقین داخلی و خارجی که  قصد داشتند به انقلاب اسلامی ما صدمه بزنند به انواع توطئه ها و دسیسه ها تزویر و ریاها متوسل شدند ولی سرانجام در برابر حق تسلیم و چهره واقعیشان شناخته شد این مظلومان که در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی شهید شدند همه آنها به خاطر امام امت و انقلاب اسلامی همه تهمت ها و افتراها را تحمل کردند و جریان 7 تیر چهره واقعی باطل را برای امت ما واضح کرد.(2)

 

آیت الله مشکینی: مسلمانان در روز قدس متحد شوند

همزمان با جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس  نماز پر صلابت و دشمن شکن عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر خون و قیام با شرکت انبوه مردم در مدرسه امام صادق (ع) و با امامت آیت الله مشکینی امام جمعه قم اقامه شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به روز جهانی قدس گفت: مسلمین باید متوجه باشند که یک غده سرطانی بین آنها است و تا این غده سرطانی بین آنهاست روز خوش نخواهند دید. اگر مسلمانان  بخواهند آمریکا بر آنها مسلط نشود و استقلال و آزادی پیدا بکنند باید این غده سرطانی را از میان خود بکنند و در یک چنین روزی متحد شوند.

آیت الله مشکینی با اشاره به فاجعه هفتم تیر نیز گفت: گرچه رفتن این شخصیت ها خلائی ایجاد می کند اما تجربه ثابت کرده است که هرچه قدر این شهادت ها بزرگتر باشد خیر و برکتش برای جامعه بیشتر است. شهادت این عزیزان اسلام و انقلاب اسلامی را حفظ کرد و موجب بقای انقلاب اسلامی شد.(3)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 9 تیر 63، ص 3 و 4
2. اطلاعات، 9 تیر 63، ص 18
3. کیهان، 9 تیر 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول