اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

رفع خطر لیبرالیسم با شهادت 72 تن

کروبی: خوشبختانه با یاری خداوند و هوشیاری امت حزب الله با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منافقین نه تنها به اهداف پلید خود نرسیدند بلکه با شهادت این 72 تن خط لیبرالیسم و نفاق از این مملکت برچیده شد.

رفع خطر لیبرالیسم با شهادت 72 تن

رخدادهای 5 تیر 63

چکیده:

  • سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ: ایران به زودی اسناد ارسال سلاح شیمیایی از آمریکا به عراق را منتشر می کند.

 

  • کروبی: شهادت  72 تن خطر لیبرالیسم و نفاق را از مملکت برچید.

 

  • حکیم از ترکیه خواست جریان صدور نفت عراق از خاک آن کشور را قطع کند.

 

  • عربستان برای کنترل زئران خانه خدا از آمریکا سگ های تعلیم دیده خرید.

 

  • در آستانه روز جهانی قدس حملات انقلابیون لبنان علیه صهیونیست ها شدت گرفت.

 

اسناد خدشه ناپذیر ایران از فروش سلاح شیمیایی آمریکا به عراق

سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع با رد تکذیب دخالت آمریکا در تجهیز عراق به سلاح شیمیایی گفت: آنچه ایران در این زمینه اعلام کرده است کاملا جدی و مستند است.

وی افزود: شماره پرواز هواپیماهای حامل گاز خردل به مقصد بغداد که در اول بهمن ماه به یک پایگاه هوایی در اسپانیا وارد شده اند در دست است و همچنین پیام مکتوب و مشخصات یک مقام رسمی که در جریان کمک ممنوعه آمریکا به بغداد بوده است وجود دارد و از ساعات ورود و خروج هواپیماهای آمریکایی حامل گاز خردل که از کالیفرنیا به پایگاه تریخون اسپانیا آمده و از آنجا راهی بغداد شده اند اطلاعات دقیقی وجود دارد که به موقع خود در اختیار افکار عمومی جهان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است استفاده از گاز شیمیایی خردل بر اساس پروتکل ژنو مصوبه سال 1925 در عملیات نظامی ممنوع است و متخلف از این قرارداد بین المللی جنایتکار جنگی محسوب می شود. رژیم بعثی در جریان عملیات خیبر و والفجر 5 از این گاز بر علیه رزمندگان اسلام استفاده کرد.(1)

 

انتقاد کروبی از ساده اندیشی در مورد منافقین

چهارمین شب بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور گسترده امت حزب الله در قتلگاه این شهیدان و با سخنرانی حجت الاسلام مهدی کروبی سرپرست بنیاد شهید پیگیری شد.

آقای کروبی در این مراسم گفت: برخی از ساده اندیشان به دلیل عدم شناخت ماهیت منافقین می گفتند اگر با اینها مماشات شده و برخورد نمی شد اینها این جنایت را مرتکب نمی شدند در حالی که این تصور نشانگر ساده اندیشی و عدم شناخت واقعی منافقین است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با یاری خداوند و هوشیاری امت حزب الله با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی منافقین نه تنها به اهداف پلید خود نرسیدند بلکه با شهادت این 72 تن خط لیبرالیسم و نفاق از این مملکت برچیده شد.(2)

 

حکیم: ترکیه عراق را تحریم نفتی کند

حجت الاسلام حکیم که به مناسبت آغاز چهارمین دوره مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود از دولت ترکیه خواست تا همچون دولت سوریه جریان صدور نفت عراق از خاک ترکیه را قطع کند.

وی موضع گیری های اخیر ترکیه مبنی بر محکوم کردن حمله به کشتی های نفتکش از سوی عراق را موضعی در جهت منافع دو ملت مسلمان عراق و ترکیه خواند و گفت: رژیم جنایتکار بغداد از عایدات نفتی که از ترکیه صادر می شود در جهت مردم محروم و مسلمان عراق استفاده نمی کند و عواید آن را در ضدیت با مردم در راستای منافع استکبار جهانی به کار می گیرد.

وی افزود: ما به خاطر همبستگی بیشتر دو ملت مسلمان عراق و ترکیه از دولت این کشور می خواهیم که مانع صدور نفت عراق از خاک ترکیه شود.(3)

 

عربستان از آمریکا سگ خرید

مدیر کل گمرکات رژیم سعودی اعلام کرد بر اساس قرارداد بین این رژیم و آمریکا سگ های تعلیم دیده در اختیار عربستان قرار گرفته است.

روزنامه مدینه چاپ عربستان با انعکاس این خبر نوشت: سگهای مزبور در مراسم حج امسال مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مدیر کل گمرکات سعودی تاکید کرد که از این سگ ها برای کشف قاچاق استفاده خواهد شد. وی به موارد دیگر استفاده از این سگ ها اشاره ای نکرد. گفتنی است عربستان هر سال فشار های خود را بر علیه زائرانی که از کشورهای انقلابی و مستقل وارد این کشور می شوند بیشتر می کند.(4)

 

تشدید حملات علیه صهیونیست ها در لبنان

انقلابیون مسلمان لبنانی حملات خود را علیه صهیونیست ها در آستانه روز جهانی قدس شدت بخشیده اند. در همین راستا سحرگاه دیروز با انفجار یک بمب کنترل از راه دور در مسیر گشتی های رژیم صهیونیستی در شهر صور گروهی از صهیونیست ها کشته و زخمی شدند. انفجار بمب دیگری نیز در مسیر کشتی های صهیونیست در شهر نبطه شماری از صهیونیست ها را به کام مرگ فرستاد یا زخمی کرد..

همزمان با این حملات گزارش ها از بیروت نیز حاکیست در جنوب بیروت اوضاع بحرانی است و درگیری های شدیدی بین ارتش جمیل و فالانژها از یک سو و انقلابیون مسلمان لبنانی صورت گرفته است.(5)

منابع:

1. کیهان، 5 تیر 63، ص 2   
2. کیهان، 5 تیر 63، ص 3. دعای عاقبت به خیری برای همه انسانها لازم است و برای آنان که مسئولیت دارند لازم تر. چگونه می شود که فردی مثل گوینده این کلمات از اوج عزت در جمهوری اسلامی کارش به جایی می رسد که طبق پازل دشمن و منافقین و مروجان لیبرالیسم ساده لوحانه در سال 88 تیشه به ریشه جمهوری اسلامی می زند؟ غیر از اینکه مسئولیت و مقام  و تمجید و تعریف مردم چشم را بر واقعیات بست و مغرورانه در همان زمینی بازی کرد که دشمن ترسیم کرده بود.
3. اطلاعات، 5 تیر 63، ص 4
4. کیهان، 5 تیر 63، ص 24
5. جمهوری اسلامی، 5 تیر 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول