اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمله به نفت‌کش یونانی در خلیج فارس

یک نفت کش یونانی بر اثر تهاجم هواپیماهای رژیم صدام دیروز در خلیج فارس آسیب دید.

حمله به نفت‌کش یونانی در خلیج فارس

رخدادهای 4 تیر 63

چکیده:

  • حمله موشکی عراق به نفت کش یونانی بار دیگر خلیج فارس را در خطر ناامنی و تشنج قرار داد.

 

  • وزیر کشور: انتخابات میان دوره ای 12 حوزه ابطال شده  مجلس 18 مرداد ماه برگزار می شود.

 

  • نمایندگان خواستار سرعت رسیدگی به 27 طرح و لایحه شدند.

 

  • آمریکا در آستانه عملیات خیبر 2 تن گاز جامد برای تهیه بمب شیمیایی در اختیار عراق گذاشته است.

 

  • دولت سوسیالیست فرانسه از تحول هواپیمارباها به ایران خودداری کرد.

 

حمله به نفت کش یونانی در خلیج فارس

در حالی که روسای ستادهای ارتش کشورهای خلیج فارس برای تامین امنیت کشتیرانی به صورت فوق العاده در ریاض گردهم آمده اند رژیم بعثی حملات خود را به نفت کش ها بعد از 2 هفته آرامش در خلیج فارس مجددا آغاز کرد.

بر اساس گزارش رویترز منابع خبری شرکت های کشتیرانی در بحرین گفتند یک نفت کش یونانی بر اثر تهاجم هواپیماهای رژیم عراق دیروز در خلیج فارس آسیب دید. کشتی یونانی، اسکندر کبیر نام دارد و ظرفیت آن 152 هزار تن می باشد. صدای آمریکا نیز به نقل از رژیم بعثی گفت: عراق دیروز به 4 هدف دریایی در خلیج فارس حمله کرده است. به گفته سخنگوی نظامی عراق این حملات در چارچوب مختل ساختن امنیت خلیج فارس برای صدور نفت ایران صورت گرفته است.(1)

 

اعلام تاریخ برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس

 تاریخ برگزاری انتخابات میان دوره ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه هایی که انتخابات مرحله اول و دوم دومین دوره مجلس شورای اسلامی در آنها از سوی شورای نگهبان ابطال شده است اعلام شد.

در همین رابطه وزیر کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: انتخابات حوزه های ابطال شده شیراز، اصفهان، فریدون، خمینی شهر، آمل، قائم شهر، بهشهر، نور، شهریار، کوهدشت، جیرفت و داراب در روز پنج شنبه 18 مرداد ماه مصادف با سالروز میلاد مسعود امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار خواهد شد. داوطلبین نمایندگی نیز می توانند از تاریخ 24 تیر ماه به مدت  7 روز ثبت نام نمایند.(2)

 

نمایندگان خواستار سرعت رسیدگی به لوایح و طرح ها شدند

 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دیروز به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی تشکیل شد. در این جلسه مراسم تحلیف اعضای هیئت رئیسه مجلس و عده ای از نمایندگان صورت گرفت.

در این نشست  گروهی از نمایندگان با ارائه نامه ای  خواستار سرعت بخشیدن به رسیدگی به  27 طرح و لایحه در مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات اجرایی کشور  شدند.(3)

 

صادرات مواد شیمیایی به عراق از سوی آمریکا

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی آمریکا در تجهیز  عراق به گاز خردل دست داشته و در تامین این گاز شیمیایی ممنوعه به رژیم جنایتکار بغداد کمک مستقیم کرده است.

بر اساس اسناد به دست آمده از یک پایگاه هوایی آمریکا در اسپانیا حداقل 2 هزار کیلو گاز خردل  در اول بهمن ماه گذشته از طریق کالیفرنیا به این پایگاه وارد شده و روز بعد به بغداد ارسال شده است. بر پایه اسناد موجود در ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع گازهای فروخته شده به عراق با 2 پرواز اختصاصی نیروی هوایی آمریکا وارد اسپانیا شده است بر اساس این اسناد گاز خردل تحویلی به عراق به شکل جامد بوده است.(4)

 

 طفره فرانسه  از  تحویل هواپیماربایان به ایران

دولت سوسیالیست فرانسه همچنان از اجرای قرارداد استرداد مجرمین که بین ایران و جمهوری اسلامی منعقد شده است طفره می رود.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر با وجود احضار کاردار فرانسه و درخواست جهت بازگرداندن 4 تروریست هواپیماربا دولت این کشور همچنان از اجرای این خواسته به حق جمهوری اسلامی ایران سرباز می زند. در این میان اسوشیتدپرس نیز گزارش داد 4 هواپیماربا تحت حفاظت پلیس فرانسه به یک محل سری در جنوب غربی این کشور منتقل شدند. گفتنی است دولت فرانسه بارها در مجامع جهانی خواستار اعمال مجازات های سنگین علیه هواپیماربایان شده است.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 4 تیر 63، ص  16
2. کیهان، 4 تیر 63، ص 22
3. کیهان، 4 تیر 63، ص 6
4. کیهان، 4 تیر 63، ص 24
5. کیهان، 4 تیر 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول