اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

واکنش هاشمی به تحرکات در خلیج فارس

هاشمی: در خلیج فارس نیز اگر ما را مجبور کنند آنجا هم واکنش نشان خواهیم داد اما صدام نمی تواند آن را تحمل کند.

واکنش هاشمی به تحرکات در خلیج فارس

رخدادهای 25 خرداد 63

چکیده:

  • هاشمی: اگر عراق به گشتی ها حمله نکند ایران حتی یک گلوله در خلیج فارس شلیک نخواهد کرد.

 

  • آیت الله جنتی: کشور باید به سوی خودکفایی کشاورزی پیش برود.

 

  • فعالیت گشت های مربوط به مبارزه با منکرات در تهران آغاز شد.

 

  • نیروهای سوریه در لبنان به حال آماده باش کامل درآمدند.

 

هاشمی: در خلیج فارس مجبور شویم واکنش نشان خواهیم داد

در سومین جمعه از ماه مبارک رمضان و همزمان با سالگرد ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام نماز دشمن شکن و وحدت آفرین نماز جمعه در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اوضاع جنگ گفت: اگر عراق بخواهد بیش از این ماجراجویی کند به معنی این است که دیگر بصره را نداشته باشد ما قادر هستیم تا دورترین نقاط بصره را مورد هدف قرار دهیم به نیروی زمینی ارتش نیز گفته ایم روزانه 1000 گلوله جیره بصره می باشد.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: در خلیج فارس نیز اگر ما را مجبور کنند آنجا هم عکس العمل نشان خواهیم داد اما صدام نمی تواند آن را تحمل کند. ما در خلیج فارس هم می گوییم نزنند و به سازمان ملل هم می گوییم اگر عراقی ها در خلیج فارس گشتی ها را نزنند ما یک گلوله هم در خلیج فارس نخواهیم زد دنیا به خلیج فارس وابسته است و اگر اینجا ناامن شود تورم در تمام دنیا بالا می رود و ما نمی خواهیم چنین اتفاقی بیفتد.(1)

 

تاکید آیت الله جنتی بر خودکفایی

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور پر شور مردم همچون هفته های گذشته در مدرسه امام صادق (ع) و به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم  با  تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در تمام زمینه ها بخصوص کشاورزی گفت: کشور ما باید قبل از اینکه صنعتی شود کشاورزی شود زیرا اگر ما نان داشته باشیم می توانیم روی پای خود بایستیم و سپس به سمت خود کفایی صنعتی حرکت کنیم.

آیت الله جنتی افزود: اگر روستاها خالی از سکنه شود و سطح محصولات کشاورزی پایین بیاید ما نمی توانیم خودکفا و مستقل زندگی کنیم.(2)

 

آغاز به کار گشت های مبارزه با منکرات در تهران

گشت های مبارزه با منکرات کمیته های انقلاب اسلامی همزمان با خجسته میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد. در مراسم آغاز به کار این گشت ها آقایان مقتدایی عضو شورای عالی قضایی و ناطق نوری وزیر کشور و جمعی از مقامات و مسئولین اجرایی شهر تهران حضور داشتند. به گفته جواد الهی سرپرست اداره کل امر به معروف و نهی از منکر کمیته های انقلاب اسلامی هدف این گشته  مبارزه با جرایم مشهود و پنهان است و شکل کار آن نیز تاکید بر انجام کار فرهنگی در کنار ارشاد و هدایت مجرمین است و طبیعی خواهد بود که اگر چنانچه مقاومتی و عدم توجهی از سوی افرادی که مورد تذکر قرار می گیرند مشاهده شود آن فرد یا افراد به مراجع قضایی پیش بینی شده هدایت خواهند شد.

در این مراسم آقای مقتدایی نیز در سخنان کوتاهی خطاب به پاره ای از عناصر وابسته به جناح های ضدانقلاب تاکید کرد: در صورت عدم رعایت موازین اسلامی و انجام اعمال منکر و بی توجهی به هشدارها و ارشادات و در صورت داشتن جرم مشخص شده در قانون به عنوان مفسد فی الارض اعدام خواهد شد.(3)

 

آماده باش نیروهای سوری در لبنان

در پی پروازهای شناسایی جنگنده های اسرائیلی بر فراز لبنان که روز گذشته انجام شد نیروهای سوری در لبنان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

رادیو صدای لبنان در همین زمینه گفت: پرواز دیروز هواپیماهای لبنان بیش از یک پرواز معمولی بود. بر اساس این گزارش سوری ها یک گردان جدید از تانک های تی 72 روسی در جبهه بقاع لبنان مستقر کرده اند و کامیون های مملو از مهمات از مرز سوریه به لبنان سرازیر شده اند.

گفتنی است سوریه حدود 40 هزار سرباز در شرق و شمال لبنان و اسرائیل نیز  حدود 10 هزار سرباز در قسمت جنوبی سرزمین های اشغالی متمرکز کرده اند این دو ارتش روز گذشته به مدت 2 ساعت روی یکدیگر آتش گشودند.(4)

منابع:

1. کیهان، 26 خرداد 63، ص 26
2. جمهوری اسلامی، 26 خرداد 63، ص 4
3. اطلاعات، 26 خرداد 63، ص13
4. کیهان، 26 خرداد 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول