اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شاه اردن می خواهد جنگ را شعله ورتر کند

روزنامه سوری تشرین نوشت: شاه اردن با سفر به کشورهای عربی خلیج فارس در تلاش است حمایت بیشتر این دولت ها را از عراق در جنگ با ایران کسب کند.

شاه اردن می خواهد جنگ را شعله ورتر کند

رخدادهای 24 خرداد 63

چکیده:

  • ایران به هیاهوی تبلیغاتی غرب در مورد پایان جنگ پاسخ داد.

 

  • دکتر ولایتی: ما تا احقاق کامل حقوق تضییع شده خود با قدرت و قوت به این نبرد دفاعی ادامه می دهیم.

 

  • هیئت دولت لایحه مالیات های مستقیم را مورد بررسی قرار داد.

 

  • سه باند بین المللی قاچاق و مواد مخدر متلاشی و 200 تن از اعضای آن دستگیر شدند.

 

  • تشرین: شاه اردن برای درگیر ساختن اعراب در جنگ با ایران وارد خلیج فارس شده است.

 

  • گاندی: کشور هند با جدی ترین تهدید نسبت به وحدت خود رو به رو  است .

 

ولایتی: قبول پیشنهاد سازمان ملل به مفهوم پذیرش آتش بس نیست

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان طی مصاحبه ای در پاسخ به جو ایجاد شده توسط رسانه های گروهی غرب به دنبال پذیرش مشروط پیشنهاد دبیر کل مبنی بر عدم حمله به مناطق غیر نظامی عراق تاکید کرد: قبول پیشنهاد سازمان ملل به معنای قبول آتش بس نیست و شرایط ما در رابطه با جنگ عراق همان است که از اول بود و هیچ تغییری نکرده است و ما تا احقاق کامل حقوقمان با قدرت به این نبرد ادامه می دهیم.

دکتر ولایتی افزود: ما هیچگاه راضی نبوده و نیستیم مردم غیر نظامی ایران و عراق در معرض بمباران و گلوله باران قرار بگیرند و به همین خاطر تا زمانی که طرف مقابل مراعات کند ما هم رعایت خواهیم کرد.(1)

 

بررسی لایحه جدید مالیاتی در دولت

هیئت دولت دیروز تشکیل جلسه داد و در این جلسه مسائل مربوط به لایحه جدید مالیاتی کشور، اوضاع شهرهای بمباران شده جنوب و غرب کشور، تبلیغات رسانه های گروهی بیگانه و اخبار مربوط به اوضاع خلیج فارس را مورد بررسی قرار داد.

در پایان این نشست آقای ناطق نوری وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در نشست هیئت دولت لایحه مالیات های مستقیم که از طرف برادرمان دکتر نمازی مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت و 2 بند از این لایحه به تصویب رسید که شامل مالیات برارث، مالیات بر اراضی بایر و مالیات بر درآمد است که اختلاف زیادی با قانون مالیاتی باقی مانده از رژیم گذشته دارد.

وزیر کشور افزود: اکنون این لایحه با شرایط جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است و انشاالله کاستی های آن را نیز مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد داد.(2)

 

دستگیری 200 سوداگر مرگ

با تلاش شبانه روزی جان برکفان کمیته انقلاب اسلامی در مشهد سه باند مسلح بین المللی وارد کننده و توزیع کننده مواد مخدر  متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.

در جریان این عملیات 200 تن از قاچاقچیان این سه باند بین المللی دستگیر و موارد قابل توجهی مواد مخدر، وجه نقد و اسلحه و مهمات از قاچاقچیان کشف و ضبط شد. رئیس یکی از این باندها به نام زمان پور در درگیری با برادران پاسدار به هلاکت رسید. گفتنی است سوداگران مرگ اخیرا در سیستان و بلوچستان 19 تن از پاسداران کمیته های انقلاب اسلامی را به شهادت رسانده و اجساد آنان را مثله کرده بودند.(3)

 

تشرین: شاه اردن می خواهد جنگ را شعله ورتر کند

روزنامه سوری تشرین نوشت: شاه اردن با سفر به کشورهای عربی خلیج فارس در تلاش است حمایت بیشتر این دولت ها را از عراق در جنگ با ایران کسب کند.

تشرین ادامه داد: شاه حسین تلاش دارد تا جنگ تحمیلی علیه ایران را گسترش داده و با ریختن بنزین بر روی آتش سایر اعراب را نیز در این جنگ درگیر سازد. تشرین تاکید کرد: شاه اردن نیز همچون صدام قصد دارد اعراب را از استفاده از وجود و قدرت ایران برای نابودی اشغالگران قدس محروم کند.(4)

 

شورش سیک ها در هند

شورش سیک ها در هند این روز ها اوضاع این کشور را به شدت بحرانی کرده است. در چند روز گذشته بیش از 2 هزار سرباز سیک از پادگان  های ارتش فرار کرده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از هند گزارش داد ایندیریا گاندی نخست وزیر این کشور در همین ارتباط گفت: کشورش اینک با جدی ترین و بی سابقه ترین تهدید نسبت به وحدت خود رو به رو است. یک ژنرال بلند پایه ارتش نیز گفت: سربازان سیک که در اعتراض به عملیات ارتش در معبد طلایی شوروش کرده اند در دادگاه های نظامی محاکمه خواهند شد. بر اساس گزارش ها تا کنون 1400 سیک افراطی دستگیر شده اند و حداقل 102 تن از سربازان سیک شوروشی در جریان برخورد با نیروهای نظامی و ارتش هند کشته شده اند.(5)

منابع:

1. کیهان، 24 خرداد 63، ص 3
2. اطلاعات، 24 خرداد 63، ص 3
3. اطلاعات، 24 خرداد 63، ص 2
4. کیهان، 24 خرداد 63، ص 24
5. اطلاعات، 24 خرداد 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول