اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پایان تحصن انقلابیون لبنانی در سفارت ایران

تحصنی که در ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه جناح در بیروت به نشانه محکوم کردن تصمیم دولت لبنان از سوی تجمع علمای مسلمین در این کشور و با شرکت جمع کثیری از مسلمانان محروم آغاز شده بود پایان یافت.

پایان تحصن انقلابیون لبنانی در سفارت ایران

رخدادهای 7 آذر 62

چکیده :

  • موسوی :وزرای کشاورزی ، مسکن ، معادن و فلزات تا سه روز دیگر به مجلس معرفی می شوند.

 

  • از سوی وزیر ارشاد سرپرست جدید سازمان حج و زیارت معرفی شد.

 

  • بانک مرکزی ایران به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

 

  • ستاد مرکزی  سازمان امنیت عراق در مقابل کاخ صدام با 230 کیلو مواد منفجره در هم کوبیده شد.

 

  • تحصن سه روزه مسلمانان لبنانی در سفارت جمهوری اسلامی در بیروت پایان یافت.

 

نخست وزیر کشورمان در پایان جلسه هیئت دولت دیروز در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگاران درباره بودجه سال 63 گفت : به زودی لایحه بودجه سال 63 تقدیم مجلس خواهد شد مقدار درآمد پیش بینی شده در بودجه09 39  میلیارد ریال است که سهم درآمد از نفت 2051 میلیارد ریال و مقدار درآمد حاصل از مالیات نیز 871 میلیارد ریال می باشد.

وی افزود : هزینه ها در سال 63 نیز در حدود 4228 میلیارد ریال برآورد شده که از این مقدار 2644 میلیارد ریال آن هزینه جاری بوده که شامل 35 میلیارد تومان هزینه جنگ نیز می باشد

آقای موسوی گفت :در بودجه سال 63 جنگ،کشاورزی و برنامه های زیر بنایی از اولویت خاصی برخوردارند

وی در مورد ترمیم کابینه نیز گفت : این هفته مهلت قانونی مجلس به پایان خواهد رسید و ما سعی خواهیم کرد که تا آخر هفته وزرای جدید کشاورزی ،مسکن و معادن و فلزات را به مجلس معرفی کنیم.

محمد حسین رضایی سرپرست سازمان حج و زیارت شد

روز گذشته جلسه ای با شرکت حجت الاسلام سید محمد خاتمی وزیر ارشاداسلامی و کارمندان سازمان حج و زیارت در محل این سازمان تشکیل شد.

روباط عمومی وزارت ارشاد اسلامی در باره این جلسه گزارش داد آقای خاتمی در این جلسه طی سخنانی ضمن تشکر از زحمات ابولفظل توکلی نیا سرپرست سابق سازمان حج و زیارت محمد حسین رضایی را به سمت قائم مقام وزیر ارشاد اسلامی در سازمان حج و زیارت معرفی کرد.(2)

نام بانک مرکزی تغییر کرد

روابط عمومی بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد در اجرای قانون عملیات بانکداری اسلامی بدون ربا نام بانک مرکزی ایران به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تغییر یافت و به همین دلیل از تاریخ 28/8/62 دور سکه های 50 ریالی به عبارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مزین شده است بدیهی است سکه های قبلی 50 ریالی همچنان معتبر خواهد بود.(3)

سازمان امنیت عراق منفجر شد

در سالگرد اربعین حسینی و قیام بیستم صفر 1397 هجری قمری  مردم مسلمان عراق، مجاهدان عراقی در یک سلسله عملیات متهورانه ستاد مرکزی سازمان امنیت عراق و مرکز نظامی العینه ارتش صدام را در قلب بغداد منفجر کردند و دهها تن از مزدوران بعثی را به هلاکت رساندند

ساختمان مرکزی سازمان امنیت عراق واقع در مقابل قصر ابیض صدام با یک اتومبیل حاوی 230 کیلوگرم مواد منفجره درهم کوبیده شد و حداقل 100 تن از مزدوران صدام که در داخل ساختمان حضور داشتند به هلاکت رسیدند. هنوز مشخص نشده است که در میان کشته شدگان چند مقام بعثی حضور داشته است.ابراهیم سلمان  مجری این عملیات متهورانه به شهادت رسید.بر اساس این گزارش یک گروه دیگر از مجاهدین عراقی نیز همزمان موفقشدند با کارگذاری 25 کیلوگرم مواد منفجره در مرک نظامی العینه ارتش صدام واقع در باب العظیم این ساختمان را منفجر کنند که بر اثر آن دهها تن از مزدوران بعثی به هلاکت رسیدند.(4)

پایان تحصن انقلابیون لبنانی در سفارت ایران

واحد مرکزی خبر از بیروت گزارش داد تحصنی که از چند روز پیش در ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه جناح در بیروت به نشانه محکوم کردن تصمیم دولت لبنان مبنی بر قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران از سوی تجمع علمای مسلمین در این کشور و با شرکت جمع کثیری از مسلمانان محروم آغاز شده بود ظهر دیروز پایان یافت.

 قبل از پایان تحصن سخنرانان تصمیم قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم و آن را یک توطئه آمریکایی دانستنددر پایان تحصن شرکت کنندگان با چشمانی اشکبار با آقای محمد نورانی مسئول سفارت ایران در بیروت وداع کردند.

دیروز نیز علامه محمد حسین فظل الله به همراه چند تن دیگر از علما از متحصنین در سفارت ایران در بیروت دیدن کردند. علامه فظل الله طی سخنانی در جمع متحصنین گفت :شرکت در تحصن به منزله اثبات روابط و نزدیکی میان مسلمانان محروم لبنان و جمهوری اسلامی ایران برای آزاد سازی لبنان از دست دشمن صهیونیستی می باشد

وی افزود :روابط با جمهوری اسلامی از طریق سفارتخانه نبوده بلکه از راه هدف و افکار واحدی بوده است. جمهوری اسلامی ایران برای اشغال لبنان و گسترش ناآرامی و جنایت نیامده است بلکه برای نشر حقیقی اسلام در لبنان حضور دارد.(5)

پی نوشت ها:

1. کیهان، 7 آذر 62 ،ص 18
2. کیهان، 7 آذر 62 ، ص2
3. جمهوری اسلامی ، 7 آذر 62 ، ص 13
4. اطلاعات، 7 آذر 62 ، ص 2
5. اطلاعات، 7 آذر 62 ، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول