اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دو شرط اولیه ورود به دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: تنها دو شرط برای ورود به این دانشگاه کفایت می کند یکی تعهد اسلامی فرد و دیگری داشتن معلومات لازم برای تحصیل در رشته مورد نظر.

دو شرط اولیه ورود به دانشگاه آزاد اسلامی

رخدادهای 29 آبان 62

چکیده :

  • نخستین کنگره بین المللی پزشکی تهران با شرکت 700 متخصص و محقق جهان گشایش یافت.

 

  • اولین دوره دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

 

  • هاشمی در جلسه امروز مجلس : در بمباران بعلبک توسط صهیونیست ها 14 نفر از نیروهای انقلاب ما هم شهید شدند.

 

  • ما اقدام به اعزام نیرو به لبنان جهت کمک به ملت مسلمان این کشور برای مقابله با صهیونیست ها کرده ایم.

 

افتتاح سمینار بین المللی پزشکی در تهران

سمینار بین المللی پزشکی  با حضور بیش از 700 تن از پزشکان و محققان 65 کشور جهان صبح امروز  در هتل استقلال تهران با حضور رئیس جمهور ،تنی چند از وزرا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد انقلاب فرهنگی  گشایش یافت.

در مراسم افتتاح این سمینار بین المللی دکتر موسی زرگر سرپرست ستاد برگزاری سمینارگفت : یکی از اهداف اصلی این سمینار  صدور انقلاب اسلامی از تریبون پزشکی است همچنین در این سمینار قصد داریم نقش امپریالیسم را در درمان و بهداشت کشورهای جهان سوم روشن کنیم .

 گفتنی است پیشنهاد تشکیل این سمینار طی کمی از سوی  آیت الله خامنه ای  به دکتر موسی زرگر ابلاغ شده بود.(1)

جاسبی : تنها دو شرط برای ورود به دانشگاه آزاد  کفایت می کند یکی تعهد اسلامی فرد و دیگری داشتن معلومات

اولین دوره دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته طی مراسمی با شرکت رئیس جمهور تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه در حسینیه ارشاد گشایش یافت.

دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم طی گزارشی از نحوه تشکیل این دانشگاه و چگونگی فعالیت آن گفت : تنها دو شرط برای ورود به این دانشگاه کفایت می کند یکی تعهد اسلامی فرد و دیگری داشتن معلومات لازم برای تحصیل در رشته مورد نظر

جاسبی با اشاره به این نکته که بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از محل کمک های مردمی تامین خواهد شد و اولین کمک به این دانشگاه به مبلغ یک میلیون تومان توسط امام امت صورت گرفت افزود : کلاس های درس دانشگاه آزاد علاوه بر محل های ایجاد شده در کارخانجات، مساجد حسینیه ها و سالن های سخنرانی تشکیل می شود و در اولین مرحله  3414 دانشجو در 10 رشته مهندسنی علوم پایه پذیرفته شده اند.(2)

هاشمی : ما برای مقابله با اسرائیل به لبنان نیرو اعزام کرده ایم

آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به بمباران شهر بعلبک توسط صهیونیست ها و فرانسوی ها  گفت :چهارشنبه و پنج شنبه در یک برنامه حساب شده ای هواپیماهای اسرائیلی و فرانسوی در دو حمله جداگانه ولی متمرکز با شناسائی هائی که قبلاً توسط ماهواره ها و هواپیما های عکس بردار آمریکائی انجام شده بود به منطقه بی دفاع و مظلوم بعلبک حمله کردند و مردم بی دفاع آن جا را به خاک و خون کشیدند.

رئیس مجلس افزود :34 هواپیمای فوق مدرن در سرکوب این مردم بی دفاع شرکت کردند 10 هواپیمای اسرائیلی و 14 هواپیمای فرانسه و جالب این است که با همه قساوتی که به خرج داده اند فقط موفق شدند در آن حمله 14 نفر از نیروهای عزیز، انقلابی و مجاهد ما را که در آنجا به ملت لبنان کمک میکنند شهید کنند و  گروه کمی را هم زخمی کنند. خانه های زیادی را خراب کرده اند و مردم زیادی را بی پناه کرده اند و خوشبختانه یکی از هواپیماهای سوپراتاندارد فرانسه توسط رزمندگان مردم لبنان به آتش کشیده شد.

هاشمی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران آن چنان اینها را دچار کابوس کرده که به این عکس العمل هائی که نشان ضعف است، نشان وحشت است نشان خشم مفرط است و نشان شکستن همه اصول بین المللی است دست می زنند . من به برادران نماینده و مردم اطلاع میدهم که ان شاءالله فردا این جنازه های رزمندگان عزیز ما در سوریه با مراسم رسمی بدرقه میشود و فردا یا پس فردا ما از این جنازه ها و فرشته هائی که برای نجات مردم فلسطین به آن منطقه رفته اند در ایران استقبال خواهیم کرد.(3)

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در گفت و گو با مجله کویتی صوت الخلیج گفت : علی رغم شراط جنگی ما اقدام به اعزام نیروهایی به لبنان جهت کمک به ملت مسلمان لبنان برای مقابله با تجاوزات صهیونیست ها کرده ایم.(4)

پی نوشت:

1. کیهان، 29 آبان 62 ، ص2
2. کیهان ، 29 آبان 62 ، ص 3
3. اطلاعات، 29 آبان 62 ، ص 15
4. جمهوری اسلامی ، 29 آبان  62 ، ص 15

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول