اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

قصد لیبرال ها برای انتخابات

ناطق نوری: لیبرال ها قصد دارند انتخابات را مخدوش کنند و پیش بینی می شود ضد انقلاب و منافقین و دیگر گروهک های مخالف نیز حرکت هایی را جهت ضربه زدن به انتخابات انجام دهند.

قصد لیبرال ها برای انتخابات

رخدادهای 26 آبان 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : مجلس طراح کلی مسائل کشور است و باید هم روحانیون و هم متخصصین در آن حضور داشته باشند.

 

  • ناطق نوری : لیبرال ها قصد دارند انتخابات را مخدوش نشان دهند.

 

  • نوزدهمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا با پیام آیت الله منتظری آغاز به کار کرد.

 

  • هزاران رزمنده تازه نفس از سراسر کشور به جبهه های جنگ عزیمت کردند.

 

  • اردوگاه بدواری به دست مخالفین عرفات سقوط کرد.

 

دیدار شاخه روحانیت حزب جمهوری اسلامی با آیت الله خامنه ای

شاخه روحانیت حزب جمهوری اسلامی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و دبیر کل حزب جمهوری اسلامی دیدار کردند.

 آیت الله خامنه ای در این دیدار بر اهمیت مسئله انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت : انتخابات آینده دارای اهمیت ویژه ای است و به همین جهت است که شما می بینید دشمنان انقلاب با توجه به مدت زیادی که به انتخابات باقی مانده است شروع به فعالیت کرده اند و تنها هدفشان اینست که به شکلی مسئله انتخابات را خراب بکنند.

رئیس جمهور افزود : چون مجلس طراح کلی مسائل کشور است پس باید هم از روحانیون که معتمدین مردمند و حضورشان در مجلس باعث آرامش مردم از نظر حفظ شعائر اسلامی  خواهد بود استفاده شود و هم از متخصصین که به لحاظ تخصص آنان بتوان در مورد طرح های کلی کشور نظر آنها را جویا شد.(1)

برگزاری سمینار مشترک استانداران در تهران

سمینار مشترک استانداران و روسای ادارات و سازمان های تابعه وزارت کشور دیروز در تهران گشایش یافت.

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در این سمینار در رابطه با مسئله انتخابات از کلیه نیروهای انتظامی که حافظ صندوق های رای بوده ودیگر مسئولینی که در استانداری ها فرماندرای ها و بخش داریها وظیفه آماده کردن وسایل و امور انتخابات و اجرای آن را بر عهده خواهند داشت خواست ضمن دقت کافی در انجام وظیفه قانونی در این رهگذر کاملا بی طرف بوده و افکار خود و هیچگونه خط دیگری را دخالت ندهند.

وزیر کشور گفت :لیبرال ها قصد دارند انتخابات را مخدوش کنند و پیش بینی می شود ضد انقلاب و منافقین و دیگر گروهک های مخالف نیز حرکت هایی را جهت ضربه زدن به انتخابات انجام دهند.(2)

آغاز به کار نوزدهمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

با پیام آیت الله منتظری  نوزدهمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا آغاز به کار کرد.

در بخشی از پیام آیت الله منتظری آمده است : شما برداران و خواهران گر چه بار سنگین معرفی ابعاد انقلاب اسلامی را به دوش خود احساس می کنید ولی از این واقعیت نباید غافل شوید که اگر شما افراد انقلابی و متعهد در ابعاد علمی و درسی عقب ماندید دیگران که یا ضد انقلابند و یا بی تفاوت و غیر معتقد در بعد علمی پیشرفت کرده و در آینده پست های حساس را اشغال خواهند کرد و از این رو لازم است برنامه های خود را طوری تنظیم نمائید تا لطمه ای به دروس و مباحث علمی و فکری شما وارد نشود.(3)

اعزام هزاران رزمنده تازه نفس به جبهه ها

هزاران رزمنده تازه نفس و توانمند در میان بدرقه و شور و ثنای خانواده ها و مردم  از سراسر کشور به جبهه های نبرد حق علیه باطل پیوستند.

به همراه این رزمندگان تیم های پزشکی امدادگر و تدارکاتی نیز به منظور یاری بخشیدن به سلحشوران ظفرمند و خستگی ناپذیر اسلام عازم مناطق جنگی شدند. همچنین اکیپ های فنی و متخصص برای بازسازی و نوسازی شهرهای جنگ زده راهی  جنوب و غرب کشور شدند.

 از سنندج نیز خبر می رسد پیشمرگ های کرد مسلمان طی یک عملیات موفقیت آمیز با ضد انقلابیون درگیر و موفق شدند 25 تن از افراد کومله را کشته و یا زخمی کنند.نیروهای دلاور جنگ های نا منظم نیز با اعزام گروه های گشتی به عمق مواضع دفاعی دشمن موفق شدند ضمن مین گذاری چندین جاده تدارکاتی نیروهای عراقی در آن سوی مرز و نفوذ به چند پایگاه دشمن 40 تن از قوای کفر صدامی را به هلاکت رسانده و پس از اتمام ماموریت صحیح و سالم به پایگاه های خود مراجعت کردند.(4)

اردوگاه بدواری به دست مخالفین عرفات سقوط کرد

ناراضیان فلسطینی و نیروهای سوری دیروز از سه محور اردوگاه بداوی آخرین پایگاه یاسر عرفات را مورد حمله قرار دادند که بر اساس اخبار و گزارش های رسیده از لبنان با سقوط این اردوگاه به دست شورشیان هوادارن عرفات به سمت شهر طرابلس عقب نشینی کردند. 9 هزار آواره دو اردوگاه بداوی و نهر البارد نیز راهی طرابلس شد ه اند بر اساس گزارش ها هنوز 3 هزار آواره در اردوگاه بدوای باقی مانده اند.

رویترز نیز گزارش داد بداوی پس از یک رشته نبردهای خونین و گلوله باران شدید به دست مخالفان فلسطینی که از حمایت سوریه برخوردار بودند ساعت 13 دیروز (به وقت تهران ) سقوط کرد. فرماندهی عملیات مخالفان را احمد جبرائیل رهبر جبهه خلق برای آزادی  فلسطین بر عهده داشت احمد جبرائیل گفت نیروهایش وارد طرابلس نخواهند شد.یکی از مشاوران عرفات نیز گفت نیروهای وفادار به عرفات آماده آتش بس فوری در طرابلس هستند.(5)

پی نوشت:

1. اطلاعات، 26 آبان 62 ، ص3
2. اطلاعات ، 26 آبان 62 ، ص 2
3. جمهوری اسلامی ، 26 آبان 62 ، ص 4
4. کیهان، 26 آبان 62 ، ص2
5. کیهان، 26 آبان 62 ، ص20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول