اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سرنگونی 2 جنگده اسرائیلی توسط سوریه

به دنبال تهاجم جنگنده های اسرائیل به مواضع نظامی سوری فلسطینی و لبنانی در شرق لبنان هواپیماهای اسرائیل مورد اصابت موشک های سوری قرار گرفتند.

سرنگونی 2 جنگده اسرائیلی توسط سوریه

رخدادهای 30 آبان 62

چکیده :

  • امام خمینی : قوه قضائیه باید مستقل باشد و هیچ کس نباید در آن دخالت کند.

 

  • قضات کار به اینکه این رفیق فلان است، این دوست فلان است، این پسر فلان است، این خود فلان است، کاری به این کارها نداشته باشند

 

  • میر حسین موسوی : امروز مرزها مرزهای عقیدتی است و برای ما قدس و خرمشهر فرقی نمی کند.

 

  • سپاه پاسداران درباره شهادت 14 نیروی خود در بعلبک لبنان اطلاعیه ای صادر کرد

 

  • نیروهای سوریه 2 جنگنده اسرائیل را بر فراز لبنان سرنگون کردند.

 

امام خمینی : قضات نباید گوش به هیچ کس بدهند جز آنکه برای خدا کار خودشان را انجام بدهند

اعضای شورای عالی قضایی روسا و مستشاران و  دادیاران دیوانعالی کشور روسای شعب دیوان عدالت اداری حقوقدانان شورای نگهبان قضات بازرسی کل کشور و دادستان های عمومی و انقلاب و اعضای سازمان قضایی ارتش دیروز با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند .

امام خمینی در این دیدار فرمودند : امروز  عذری نیست برای ما که بگوییم ما نتوانستیم، یا ما داخل کار نبودیم. نخیر، همه شما، هر یک از آقایان در هر جا هستند اینها پیشنهاد کنند و وارد بشوند قوه قضائیه را تقویت بکنند. کسانی که در حوزه ها هستند و آنهایی که درس خوانده هستند و در حوزه ها دیگر سمت مدرسی و اینطور چیزها را ندارند، آنها هم تشریف بیاورند و این قوه قضائیه را تقویت بکنند تا انشاءالله درست بشود این قوه. اگر این قوه قضائیه درست بشود، بسیاری از مشکلات کشور درست می شود.

امام افزودند: قوه قضائیه سروکارش با جان مردم است، با مال مردم است، با نوامیس مردم است و باید همیشه خدا را ناظر و حاضر ببینید که خدای نخواسته نبادا یک اشتباهی در کار بشود، یک وقت خطائی بشود. خطای شماها بزرگ است

قوه قضائیه مستقل است

امام در ادامه فرمایشات خود تاکید کردند :از نکاتی که تذکر بدهم این است که قوه قضائیه همانطوری که آقا فرمودند یک قوه مستقل باید باشد، یعنی در همه جای دنیا این اسم هست که قوه قضائیه مستقل است. حالا ما در کشور خودمان که استقلال داده است اسلام به قوه قضائیه و قاضی و قوه قضائیه مستقل است و هیچ کس نباید در آن دخالت بکند.

امام تاکید کردند : قضات نباید گوش به هیچ کس بدهند جز آنکه برای خدا کار خودشان را انجام بدهند، حق را ملاحظه بکنند. اگر فرض کنید که یک جائی را دیدند حق است، اگر تمام کشور ایران به آنها چیز بکنند که به آن طرف حکم بدهید، نکنند. خدا اینطور مقرر فرموده است، باید شما به حق برسید. کار به اینکه این رفیق فلان است، این دوست فلان است، این پسر فلان است، این خود فلان است، خیر، کاری به این کارها نداشته باشید من امیدوارم که آقایان علمائی که الان مشغول هستند و بعدها هم انشاءالله می آیند و مشغولمی شوند، توجه بکنند که مستقل هستند و کسی حق اینکه هیچ نقشه ای، هیچ دخالتی در کار آنها بکند ندارد. (1)

موسوی : برای ما قدس و خرمشهر فرقی نمی کند

میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان در پایان جلسه دیروز هیئت دولت در گفت و گو با خبرنگاران درباره بمباران شهر بعلبک توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی و فرانسه گفت : علی رغم این که پاسداران ما در آنجا مشغول آموزش بودند و هدف درگیری مستقیم نداشتند مورد هجوم واقع شدند و تعدادی از آنها به شهادت رسیدند و این حق طبیعی ماست که به برادران شیعه و مسلمان آنجا کمک کنیم و در کنار آنها قرار بگیریم.

 نخست وزیر افزود : روشی که اسرائیل در پیش گرفته اراده دولت و ملت ما را در مقابل اسرائیل راسخ تر می کند.آقای موسوی تاکید کرد :امروز مرزها مرزهای عقیدتی است و برای ما قدس و خرمشهر فرقی نمی کند.(2)

سپاه :بعد از شکست صدام تمام توان خود را برای نابودی اسرائیل به کار خواهیم گرفت

در پی به  شهادت رسیدن 14 تن از جان برکفان سلحشور بسیج و سپاه  و تعداد زیادی از  مردم محروم لبنان در اثر حمله وحشیانه رژیم اشغالگر قدس و  رژیم سوسیالیست فرانسه به شهر بعلبک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عرض تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان پاسدار و بسیجی به پیشگاه امام امت و امت شهید پرور اعلام می کند ما شعار نابودی اسرائیل  را تا محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار ادامه خواهیم داد و با فتح کربلا و پیروزی در جنگ تحمیلی و سرنگونی رژیم  جنایتکار حاکم بر بغداد تمام توان خویش را برای رهایی قدس شریف به کار خواهیم گرفت.(3)

سرنگونی 2 جنگده اسرائیلی توسط سوریه

دیروز به دنبال تهاجم جنگنده های اسرائیل به مواضع نظامی سوری فلسطینی و لبنانی در شرق لبنان هواپیماهای اسرائیل مورد اصابت موشک های سوری قرار گرفتند.یک سخنگوی نظامی سوریه نیز با تائید این خبر  اعلام کرد نیروهای این کشور دیروز 2 هواپیمای اسرائیلی را بر فراز لبنان سرنگون کرده اند.

این سخنگو گفت دفاع هوایی سوریه این دو جنگنده را در پی حمله هواپیماهای اسرائیلی به مواضع حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان در مناطق تحت کنترل سوریه سرنگون کردند.بر اساس گزارش ها خلبان یکی از جنگندها توسط هلیکوپتر رژیم صهیونیستی از مهلکه گریخت و سرنوشت خلبان هواپیمای دیگر معلوم نیست.رژیم صهیونیستی با صدور اطلاعیه ای نظامی تنها بر سرنگونی یکی از جنگنده های خود اعتراف کرد و این در حالی است که تلویزیون دولتی سوریه فیلمی از لاشه دومین جنگده صهیونیست که ستاره داوود بر بدنه آن حک شده بود را پخش کرد.(4)

پی نوشت:

1. اطلاعات، 30 آبان 62 ، ص3
2. اطلاعات، 30 آبان 62 ، ص 2
3. اطلاعات، 30 آبان 62 ، ص 2
4. کیهان ، 30 آبان  62 ، ص22

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول