اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

بیانیه شدیدالحن وزارت خارجه علیه آمریکا

وزارت امور خارجه کشورمان دیروز با صدور اطلاعیه ای تجاوزات و تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی علیه سوریه و سایر نیروهای انقلابی و مسلمان لبنان را شدیدا محکوم کرد.

بیانیه شدیدالحن وزارت خارجه علیه آمریکا

رخدادهای 25 آبان 62

چکیده:

  • امام خمینی : از گوش خودمان بیرون کنیم که همه چیزمان باید از خارج بیاید.

 

  •  میر حسین موسوی : صادقانه ترین حرکت ها در میان ملت ها با ناسیونالیسم به بیراهه کشیده می شود.

 

  • وزارت خارجه با صدور اطلاعیه ای بار دیگر بر حمایت ایران از انقلابیون فلسطینی ،لبنانی  و سوری تاکید کرد.

 

  • اعلام جمهوری مستقل ترکها در قبرس منطقه را در آستانه بحران تازه ای قرار داد.

 

  • ناراضیان سازمان آزادی بخش فلسطین به سوی آخرین سنگر عرفات به حرکت درآمدند.

 

امام خمینی : نباید اگر صنعتی از آنها می گیریم انگلیسی یا روسی یا آمریکائی بشویم

آقای جاسبی سرپرست دانشگاه آزاد به اتفاق مسئولین و روسای شعبه های این دانشگاه در شهرستان ها صبح دیروز به حضور امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند : من امیدوارم که به زودی وضعی پیش بیاید که نیازی به خارج رفتن نباشد و این بسته به فعالیت شما آقایان و سایر دوستان در این امر حیاتی است که از وجود این جوان های خوبی که داریم چقدر استفاده شود که در همین جا تربیت گردیده و مشغول خدمت به خدا و خلق باشند.

امام در ادامه تاکید کردند : از گوش خودمان بیرون بکنیم که همه چیزمان باید از خارج بیاید و بر فرض که به خاطر احتیاج چیزی را وارد می کنیم، فرهنگ و ادبمان چرا از خارج باشد؟ ما دارای ادب و فرهنگ غنی هستیم و آیا صحیح است که چون آنها موشک درست می کنند ما باید تابع آنها باشیم، در حالی که آنها با این صنعت ها دنیا را تخریب می کنند و ما می خواهیم صنعتی داشته باشیم که تخریبگر نباشد، بلکه مفید و سازنده باشد.

 امام ادامه دادند :ما الان در فرهنگ و اکثر علوم احتیاجی به خارج نیاز  نداریم و اگر در صنعت هم مانند آنها نیستیم نباید خودمان را ببازیم و بگوئیم که آنها پیشرفته هستند و ما همه چیزمان باید خارجی باشد. نه، مسأله اینجور نیست. نباید اگر صنعتی از آنها می گیریم انگلیسی یا روسی یا آمریکائی بشویم، بلکه باید مسلمان بود.(1)

موسوی :ناسیونالیسم ملت ها را به بیراهه می کشد

جمعی از مربیان اولین دوره آموزشگاه فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آقای میر حسین موسوی نخست وزیر دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار با تاکید بر این مطلب که صادقانه ترین حرکت ها از میان ملت ها از طریق ناسیونالیسم به بیراهه کشیده می شود گفت :استکبار جهانی با ایجاد شناسنامه ها و هویت های جداگانه برای ملت های محروم جهان می کوشد از حرکت مستضعفین که ریشه استکبار را خواهد سوزاند جلوگیری بکند.

آقای موسوی با تاکید بر این که اگر بعد جهانی از انقلاب اسلامی ما حذف شود یقینا گرایش های ملی به کانال های بازگشت قدرت های بزرگ تبدیل خواهد شد گفت : کینه استکبار جهانی  از انقلاب ما دقیقا به دلیل  جهانی فکر کردن ماست.(2)

بیانیه شدالحن وزارت خارجه علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه کشورمان دیروز با صدور اطلاعیه ای تجاوزات و تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی علیه سوریه و سایر نیروهای انقلابی و مسلمان لبنان را شدیدا محکوم کرد و بر حمایت بی دریغ جمهوری اسلامی  ایران از کشور برادر سوریه و تمام نیروهای مسلمان و انقلابی لبنان و فلسطین تاکید کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است :علی رغم درگیری هایی که در میهن اسلامی خود با نیروهای متجاوز رژیم عراق و استکبار جهانی داریم با تمام توان و امکانات خود در کنار برادران سوری فلسطینی و لبنانی از حقوق حقه آنان دفاع نموده و تا بیرون راندن آخرین سرباز متجاوز از منطقه در کنار آنان خواهیم بود.(3)

ترک های قبرس اعلام استقلال کردند

جامعه ترک های قبرس دیروز تشکیل  یک جمهور ی مستقل در شمال این جزیره را اعلام کردند که با واکنش های متضاد یونان و ترکیه رو به رو شد.

ترکیه اولین کشوری بود که جمهوری جدید را به رسمیت شناخت .یونان تشکیل دولت مستقل ترک های قبرس و برسمیت شناختن آنرا تجاوز آشکار به توافق نامه های سازمان ملل خواند دولت قبرس نیز از شورای امنیت سازمان ملل استمداد کرد و ارتش قبرس به حال آماده باش درآمد.

موضوع اعلام استقلال چندی پیش از سوی رئوف بکتاش رهبر جامع ترک قبرس اعلام شده بود اما مقامات ترکیه و نیز سفرای خارجی مقیم قبرس از آن استقبال نکرده بودند.(4)

یورش به آخرین سنگر عرفات در لبنان

رادیو دولتی لبنان گزارش داد شورشیان سازمان آزادیبخش فلسطین در شمال لبنان به منظور بیرون کردن یاسر عرفات از آخرین سنگرش یعنی اردوگاه بداوی دست به یک تهاجم گسترده زدند.

بنا به گفته این رادیو یک هنگ تانک و یک تیپ پیاده نظام شورشیان که از سوی سوریه تجهیز شده اند به طرف اردوگاه بداوی در حال پیشروی هستند. یک سخنگوی طرفدار عرفات گفت که نیروهای وفادار عرفات حمله همه جانبه شورشیان به اردوگه بداوری را دفع کرده اند و این در حالیست که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع شورشیان اعلام کرده است آنها دفاتر فتح را در این اردوگاه اشغال کرده اند.(5)

پی نوشت:

1. اطلاعات ، 25 آبان 62 ، ص 2
2. اطلاعات، 25 آبان 62 ، ص3
3. اطلاعات ، 25 آبان 62 ، ص3
4. کیهان، 25 آبان 62 ، ص 20
5. کیهان، 25 آبان 62 ، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول