اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شهرهای نیکاراگوئه سنگر بندی شد

وزیر خارجه نیکاراگوئه در یک مصاحبه مطبوعاتی مردم را به آماده باش برای مقابله با هجوم نظامی آمریکا دعوت کرد.

شهرهای نیکاراگوئه سنگر بندی شد

رخدادهای 28 آبان 62

چکیده :

  • موسوی: سعی می کنیم فشارهای خود را بر ابر قدرت ها بیشتر کنیم.

 

  • تشکیلات شهری و جنگلی منافقین در گیلان و مازندران نابود شد.

 

  • وزارت خارجه با صدور بیانیه شدید اللحنی بمباران های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان را محکوم کرد.

 

  • رژه باشکوه واحد های گشت ثارالله در خیابان های تهران انجام شد.

 

  • مردم نیکاراگوئه  برای مقابله با حمله آمریکا سنگرهای خیابانی ایجاد کردند.

 

موسوی : بر همه موانع موجود در سر راه سیاست خارجی خود غلبه کرده ایم

مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان به منظور بازدید از استان همدان وارد پایگاه نوژه شد و مورد استقبال استاندار،فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مسئولان استان قرار گرفت.

نخست وزیر در مراسم صبحگاه نیروهای نظامی مستقر در پایگاه نوژه گفت : ما سعی می کنیم امنیت خود را در جهان امروز حفظ کنیم و فشارهای خود  را بر ابر قدرت ها افزایش دهیم. بعد از پیروزی انقلاب تلاش زیادی شد تا این انقلاب را وابسته به آمریکا قلمداد کنند اما تسخیر سفارت آمریکا این توطئه را خنثی کرد.

مهندس موسوی در جمع مسئولین و مدیران کل ادارات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی همدان نیز گفت :بر همه موانع موجود در سر راه سیاست خارجی خود غلبه کرده ایم امروز نزدیک به 23 میلیارد دلار حجم مبادلات بین المللی ماست و از این اهرم در جهت روابط خودمان به عنوان سلاحی قوی استفاده می کنیم.(1)

نابودی تشکیلات شهری و جنگلی منافقین در گیلان و مازندران

با انجام عملیات هماهنگ کمیته های انقلاب اسلامی دادستانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تشکیلات شهری و جنگلی منافقین در استان های گیلان و مازندران نابود شد.

در بخشی از اطلاعیه سپاه پاسداران در همین زمینه آمده است : در این ضربه هماهنگ که هم زمان با عملیات پیروزمندانه والفجر 2 و 4 انجام شد ضمن کشته و دستگیر شدن تعداد زیادی از از اعضا و هواداران تشکیلات شهری و جنگلی منافقین در استان های گیلان و مازندران تعدادی بی سیم به همراه انواع مهمات و اسلحه سبک و اسناد درون گروهی به دست آمد. (2)

وزارت خارجه کشتار مردم لبنان به دست صهیونیست ها  را محکوم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای کشتار  محرومان لبنان توسط جنگده های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بخشی از اطلاعیه وزارت امور خارجه آمده است :بمباران مناطق محروم شرق لبنان توسط گروهی از جنگنده های رژیم صهیونیستی یک عمل تروریستی زبونانه و نشانه استیصال رژیمی است که وامانده در برابر مقاومت دلیرانه ملت محروم و مسلمان لبنان در جستجوی پناهگاهی امن عاجزانه از قلب لبنان مجبور به عقب نشینی شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است :وزارت خارجه جمهوری اسلامی بار دیگر حمایت خود را از ملت مسلمان و محروم لبنام در استمرار مبارزات ضد استکباری و ضد صهیونیستی تا پیروزی کامل و تحقق وعده الهی اعلام می دارد.(3)

برگزاری رژه گردان های ثارالله در تهران

همزمان با مراسم سالگرد شهدای افتخار آفرین سوسنگرد در بهشت زهرا رژه و مانور  یگان های گشت ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برگزار شد.

این رژه باشکوه که با استقبال گسترده مردم تهران همراه بود از مسیر پادگان ولیعصر به سمت بهشت زهرا برگزار شد رزمندگان گردان های ثارالله در این مانور بخشی از قدرت رزمی خود را  در سرکوب اشرار ضد انقلاب به نمایش گذاشتند.

 سید مهدی مبلغ فرمانده سپاه پاسداران منطقه 10 در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در این باره گفت : در جریان مانور نیروهای ثارالله در تهران کلیه نقاط و محل های مورد استفاده ضد انقلاب و کلیه گلوگاه ها و میادین و خیابان های اصلی و حساس تهران مورد بازرسی قرار گرفت.(4)

شهرهای نیکاراگوئه سنگر بندی شد

وزیر خارجه نیکاراگوئه در یک مصاحبه مطبوعاتی مردم را به آماده باش برای مقابله با هجوم نظامی آمریکا دعوت کرد.

وی گفت  : موضع دولت ریگان ،اعلامیه های رسمی کاخ سفید و حضور روز افزون واحدهای دریایی واشنگتن در منطقه تائید می کند که امکان مداخله نظامی آمریکا در نیکاراگوئه در آینده نزدیک وجود دارد.

در همین حال رئیس دایره سیاسی ارتش نیکاراگوئه نیز گفت : تمام قرائن و شواهد حاکی از قصد آمریکا برای تجاوز نظامی به این کشور ظرف چند روز آینده است. بنا بر گذارشات رسیده نیز از سپیده دم روز پنج شنبه ده ها هزار تن از مردم سنگرسازی را در نیکاراگوئه آغاز کرده اند و مقامات رسمی دفاع غیر نظامی نیز کار نظارت بر سنگر سازی ها را انجام می دهند.(5)

پی نوشت:

1. کیهان، 28 آبان 62 ، ص2
2. اطلاعات، 28 بان 62 ، ص 2
3. اطلاعات، 28 آبان 62 ، ص 3
4. اطلاعات ، 28 آبان 62 ، ص 2
5. کیهان ، 28 آبان 62 ، ص 26

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول