اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اعتراض لبنانی ها به قطع رابطه با ایران

اقدام دولت تحمیلی لبنان بر قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران همچنان با تظاهرات و واکنش های اعتراض آمیز مردم مسلمان لبنان و دیگر نیروهای مترقی روبه رو است.

اعتراض لبنانی ها به قطع رابطه با ایران

رخدادهای 6 آذر 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای : در نظام جمهوری اسلامی خدمت به کارگران  جزو ارزش های طراز اول محسوب می شود.

 

  • آیت الله منتظری : اسلام و انقلاب از تمام مسائل و ملاحظات دیگر مهمتر و بزرگتر است.

 

  • از روز سه شنبه 15 آذر ماه محاکمه سران حزب توده آغاز می شود.

 

  • سازمان های سیاسی ، مذهبی و مسلمانان لبنان قطع روابط دولت این کشور با جمهور اسلامی ایران را محکوم کردند.

 

  • 166 مسافر در سقوط هواپیمای کلمبیا کشته شدند.

 

آیت الله خامنه ای : خدمت به محرومان ارزش طراز اول در انقلاب است

 آقای سرحدی زاده وزیر کار و امور اجتماعی به همراه گروهی از مسئولین ادارات کار تهران و شهرستان ها و همچنین مدیران کل سازمان تعاون روستایی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تاکید بر این که در نظام ارزشی جمهوری اسلامی ایران یکی از ارزش های طراز اول خدمتگذاری به محرومان است گفت: انقلاب ما یک انقلاب در جهت خدمت به مستضعفان و محرومان و عقب ماندگان مادی جامعه است.

رئیس جمهور افزود : مردم ما از طبقات مختلف در جنگ شرکت می کنند و پشت جبهه را گرم نگه می دارند و در اداره این کشور در مهمترین و حساس ترین صحه ها با هم همکاری  می کنند اما بیشترین آنان قشرهای محروم و مستضعف جامعه هستند انقلاب و بیشترین جهت گیری آن برای آنهاست و پر جاذبه ترین شعارهای انقلاب شعارهای آنها است.(1)

دیدار آیت الله منتظری با جمعی از نمایندگان مجلس

 جمعی از نمایندگان استان های اصفهان،خوزستان، فارس و خراسان در مجلس شورای اسلامی با آیت الله منتظری در قم دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: نمایندگان محترم آنچه را لازم و مربوط به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دیدند نباید ملاحظه و یا مسامحه بکنند و مسائل باید جدی و به نحو معقول و مستقل از طریق قانونی پیگیری و تعقیب شود.

فقیه عالیقدر در همین رابطه تاکید کرد : اسلام و انقلاب از تمام مسائل و ملاحظات دیگر مهمتر و بزگتر است و اگر نمایندگان احساس کردند که باید آبرو و حیثیت خود را هم باید فدای اسلام و انقلاب کنند باید بکنند و در این فکر نباشند که دو مرتبه انتخاب می شوند یا نه(2)

صدور اطلاعیه دادستانی درباره محاکمه سران حزب توده

دادستانی دادگاه انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای خبر از محاکمه اعضای حزب منحله توده داد.

در اطلاعیه دادستانی دادگاه انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی آمده است: محاکمه اعضای سازمان مخفی حزب توده از روز سه شنبه 15 آذرماه جاری در دادگاه انقلاب ارتش آغاز خواهد شد.(3)

دولت لبنان روابط خود با ایران را قطع کرد

خبرگزاری واحد مرکزی خبر از لبنان گزارش داد اقدام دولت تحمیلی لبنان بر قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران همچنان با تظاهرات و واکنش های اعتراض آمیز  مردم مسلمان لبنان و دیگر نیروهای مترقی روبه رو است در همین رابطه از سوی تجمع علمای مسلمین در لبنان بعد از برگزاری نماز پرشکوه جمعه یک راهپیمایی گسترده مردمی به نشانه مخالفت با قطع روابط دیپلماتیک با ایران در جنوب بیروت برگزار شد.

تظاهر کنندگان در حالی که علما و روحانیون مبارز پیشاپیش آنها حرکت می کردند و لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد در محله های جنوبی بیروت به حرکت درآمدند در پیشاپیش راهپیمایان نیز پرچم های جمهوری اسلامی ایران و تصاویر بزرگی از امام خمینی حمل می شد.

علاوه بر این فرد فرد شرکت کنندگان در این تظاهرات عکس های کوچکی از امام خمینی بر سینه داشتند. تظاهر کنندگان همچنین پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود هر خانه از خانه های مسلمانان در لبنان سفارت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

همچنین در چارچوب واکنش منفی محافل اسلامی لبنان به این تصمیم دولت لبنان دفتر سیاسی جنبش امل لبنان نیز با صدور بیانیه ای این اقدام دولت را به شدت محکوم کرد.(4)

بوئینگ کلمبیا با 166 مسافر سقوط کرد

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد یک فروند جمبوجت مسافر بری بوئینگ 747 متعلق به خطوط هواپیمایی کلمبیا که حامل 166 مسافر و خدمه بود دیشب در نزدیکی مادرید پایتخت اسپانیا سقوط کرد. بر اساس گزارش های رسیده هیچ یک از سرنشینان این هواپیما زنده نمانده اند.هواپیمای یاد شده در 20 کیلومتری مادرید سقوط کرد و بلافاصله پس از سقوط آن نیروهای امدادی و آمبولانس ها به محل سقوط شتافتند.

پی نوشت ها:

1. جمهوری اسلامی ، 6 آذر 62 ، ص 12
2. اطلاعات، 6 آذر 62 ، ص 3
3. اطلاعات، 6 آذر 62 ، ص 1
4. اطلاعات، 6 آذر 62 ، ص 16
5. اطلاعات، 6 آذر 62 ، ص 1

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول