اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هاشمی :در صورت جنگ ،آن را به مرزهای اسرائیل می کشانیم

هاشمی: به جای این که آنها جنگ را به خلیج فارس و تنگه هرمز و آستانه کشور ما بکشند ما این جنگ را به مرزهای اسرائیل باید بکشیم.

هاشمی :در صورت جنگ ،آن را به مرزهای اسرائیل می کشانیم

رخدادهای 4 آذر 62

چکیده :

  • هاشمی : اگر ابر قدرت ها جنگ را در تنگه هرمز آغاز کنند ما جنگ را به قدس خواهیم کشاند.

 

  • با موافقت فرمانده کل قوا سرهنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی شد.

 

  • آیت الله مشکینی : در سایه بسیج ما بی نیازی خود را از قدرت های بزرگ جهان اعلام می کنیم.

 

  • 160 کشور از قطعنامه پیشنهادی ایران در یونسکو حمایت کردند.

 

هاشمی :در صورت بروز جنگ ما باید آن را به مرزهای اسرائیل بکشانیم

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی نماز پر شکوه عبادی سیاسی تهران با حضور پرشور مردم و همچنین جمعی از پزشکان شرکت کننده در سمینار پزشکی تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی امام جمعه موقت تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله هاشمی در خطبه های این هفته تهران با اشاره به حوادث لبنان گفت : بسیار محتمل است که تجاوزگران بین المللی دست به یک ماجراجوئی در خلیج فارس و اطراف ما بزنند. ما باید برای چنان روزی آماده باشیم.طبع متجاوز استکباری دنیا این است که اگر ما آنها را فارغ بگذاریم آنها نخواهند گذاشت ما  فارغ باشیم اگر ما آنها را مشغول کنیم دست بالا از آن ما است.

آقای هاشمی افزود :به جای این که آنها جنگ را به خلیج فارس و تنگه هرمز و آستانه کشور ما بکشند ما  این جنگ را به مرزهای اسرائیل باید بکشیم. به جای این که بندرعباس ما مورد هجوم قرار بگیرد باید تل آویو آنها مورد هجوم ما قرار بگیرد و این کار مقدوری است و کار مشکلی نیست.

امام جمعه موقت تهران درباره اختلافات داخلی فلسطینی ها نیز گفت : حادثه زشت دیگری که ما در لبنان داریم مسئله اختلافات فلسطینی ها است که متاسفانه تا به امروز این همه از مردم فلسطین و رزمندگان فلسطینی در آن نابود شده اند ما یک هیئتی را اعزام کرده ایم از طرف ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه هیئتی رفته است آنجا تا از نزدیک به مسئله رسیدگی کند تا اصل مسئله حل شود تا تفنگ هایی که باید به سمت اسرائیل گلوله پرتاب کند به طرف طرابلس گلوله پرتاب نکند.(1)

سرهنگ صدیق فرمانده نیروی هوایی ارتش شد

در پی استعفای سرهنگ معینی پور از فرماندهی نیروی هوایی به پیشنهاد شورای عالی دفاع و موافقت امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی سرهنگ خلبان هوشنگ صدیق به سمت فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اسلامی ایران منصوب شد.(2)

آیت الله مشکینی :ما از ابرقدرت ها هراسی نداریم

نماز عبادی سیاسی این هفته شهر مقدس قم در دبیرستان امام صادق«ع» این شهر و به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه این شهر برگزار شد.

آیت الله مشکینی در نماز جمعه این هفته قم افتخار آفرینی و همت رزمندگان دلیر سپاه توحید در مصاف با مزدوران استکبار جهانی را ملهم از قیام عاشورا خواند و رزماوران اسلام را به استقامت هر چه بیشتر تا محو باطل توصیه کرد.

امام جمعه قم با اشاره به هفته بسیج نیز گفت : در سایه این بسیج عمومی و اقتدار این صفوف مستحکم است که ما امروز می توانیم بی نیازی خود را از قدرت های بزرگ جهان اعلام کنیم و به نظام های استکباری شرق و غرب بگوئیم که از قدرت شما هراسی نداریم.

آیت الله مشکینی در مورد تهدید کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران نیز گفت : ارتش ها شما چنانچه در برابر رزمندگان دلاور ما قرار بگیرد حتی یک روز هم توان مقابله نخواهند داشت شما با روحیه سرشار از ایمان این ملت نمی توانید بجنگید.(3)

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در یونسکو

خبرگزاری جمهوی اسلامی گزاش داد قطعنامه پیشنهادی ایران به کنفرانس عمومی یونسکو در پاریس علی رغم کارشکنی هیئت نمایندگی عراق به تصویب رسید.

قطعنامه پیشنهادی ایران پیرامون حفاظت محیط زیست دریایی در برابر تجاوزات نظامی بود. بر اساس این قطعنامه به مدیر کل یوسنکو ماموریت داده شده است به همراه سایر سازمان های جهانی ذیربط کوشش های لازم را برای حفاظت محیط زیست به کار بگیرند. تصویب این قطعنامه با موافقت 160 کشور شرکت کننده در کنفرانس شکست فاحشی برای هیئت نمایندگی رژیم بعثی محسوب می شود یاداوری می شود ماه گذشته نیز ایران از سوی نمایندگان شرکت کننده به عنوان نایب رئیس این کنفرانس انتخاب شد.(4)

پی نوشت ها:

1. جمهوری اسلامی ، 6 آذر 62 ، ص 5
2. جمهوری اسلامی ، 6 آذر 62 ، ص 2
3. اطلاعات، 6 آذر 62 ، ص 4
4. کیهان ، 6 آذر 62 ، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول