اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تشییع پیکر 13 شهید پاسدار جبهه قدس در تهران

امت همیشه در صحنه تهران با شرکت گسترده خود در مقابل لانه جاسوسی پیکرهای پاک 13 شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که قربانی جنایت مشترک دولت فرانسه ،آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در بعلبک شدند با شکوه فراوان تشییع کردند.

تشییع پیکر 13 شهید پاسدار جبهه قدس در تهران

رخدادهای 2 آذر 62

چکیده :

  • رئیس جمهور،مقامات کشوری و لشکری و سفرای 7 کشور اسلامی از پیکرهای مطهر شهدای سپاه در جبهه قدس استقبال کردند.

 

  • پیکر مطهر 13 پاسدار شهید بمباران بعلبک امروز در میان فریاد آزادی قدس دهها هزار نفر تشییع شد.

 

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه جهاد دانشگاهی را تصویب کرد.

 

  • سرپرست سازمان حج و زیارت : از 20 دی ماه تعداد زائران سوریه 2 برابر می شود.

 

  • صدام دستور داد کلیه دانش آموزان 14 سال به بالا و دانشجویان عراقی به جبهه های جنگ اعزام شوند.

 

استقبال مقامات از 13 شهید پاسدار جبهه قدس

پیکرهای پاک و مطهر 13 تن از شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در لبنان که در اثر بمباران وحشیانه جنگنده های فرانسوی و اسرائیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند طی مراسم باشکوهی به تهران منتقل شدند و از سوی آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان،وزرای امور خارجه، سپاه، نیرو، نفت ،جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، رئیس ستاد مشترک ارتش، فرماندهان نیروی زمین هوایی و دریایی،فرمانده سپاه و سفرای کشورهای سوریه ،الجزایر ،کویت ،سومالی یمن جنوبی، صحرا و فلسطین مورد استقبال قرار گرفتند. در این مراسم پس از نواختن مارش عزا جنازه مطهر شهدا پس از تشییع توسط حاضران در آمبولانس های مخصوص قرار گرفت.(1)

تشییع پیکر 13 شهید پاسدار جبهه قدس در تهران

امت همیشه در صحنه تهران صبح امروز با شرکت گسترده خود در مقابل لانه جاسوسی پیکرهای پاک 13 شهید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که قربانی جنایت مشترک دولت فرانسه ،آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در بعلبک شدند با شکوه فراوان تشییع کردند.

 برادر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با حضور و سخنرانی در این تشییع باشکوه سخنان مبسوطی پیرامون چگونگی حضور دلاوران انقلاب اسلامی در لبنان و جنایات ابرقدرت ها نسبت به مردم مستضعف آنجا ایراد کرد. پس از سخنان برادر محسن رضایی پیکرهای مطهر شهدا بر دوش پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده شهدا به میان جمعیت آورده شد که با استقبال بی نظیر جمعیت رو به رو شد سپس شهدا را تا مسافتی بر دوش تشییع و به آمبولانس ها منتقل کردند. پیکرهای مطهر شهدا در پایان این مراسم به بهشت زهرا منتقل شد.(2)

تصویب اساسنامه جهاد دانشگاهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

ستاد انقلاب فرهنگی صبح امروز اسانامه جهاد دانشگاهی را در پی ایجاد دگرگونی های اساسی در فرهنگ حاکم بر مراکز آموزشی به خصوص مراکز آموزش عالی در یک مقدمه و سه بخش تحت عناوین،اهداف وظایف کلی جهاد دانشگاهی و دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی به تصویب رساند. تصویب نامه مذکور قرار است به وزارت فرهنگ و اموزش عالی و جهاد دانشگاهی ابلاغ شود.(3)

افزایش 2 برابری زائران سوریه

توکلی بینا سرپست سازمان حج و زیارت در یک مصاحبه رادیو و تلویزیونی گفت : تعداد زائران مرقد مطهر حضرت زینب و رقیه «س» به سوریه از 20 دیماه سال جاری به 2 برابر افزایش می یابد و افزایش 40 تا 50 درصدی زائران حج واجب نیز در حال بررسی است.

 به گفته وی اخیرا بر اساس قراردادی که با دولت برادر سوریه امضا شده است به جای یک هزار نفر زائر هفته ای 2 هزار نفر زائر برای زیارت به سوریه اعزام خواهند شدند. توکلی افزود در آینده با تهیه امکانات رفاهی بیشتر برای زائران این تعداد نیز قابل افزایش خواهد بود.(4)

صدام دانش آموزان را نیز به خدمت فراخواند

به دنبال تلفات سنگین ارتش بعثی عراق در مناطق عملیاتی والفجر و کمبود شدید نیروی انسانی در عراق صدام دیروز با صدور دستورالعمل جدیدی نوجوانان،دانش آموزان و دانشجویان عراقی را به خدمت فراخواند.

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حاکیست در این دستورالعمل کلیه دانش آموزان 14 ساله به بالا و دانشجویان می بایستی مدارس و دانشگاه های خود را ترک کرده و به خدمت اعزام شوند. همچنین صدام در دستورالعمل خود برای فریب دانش آموزان و نوجوانان عراقی و تشویق آنان برای جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران امتیازات مالی ویژه ای در نظر گرفته است. در دستورالعمل 10 ماده ای صدام وزارت جنگ رژیم صدام موظف شده است که امکانات عزیمت این دانش آموزان را به جبهه ها فراهم سازد پیش از این رژیم صدام با تبلیغات فراوان چنین وانمود می کرد که جمهوری اسلامی نوجوانان را به جبهه ها اعزام می کند.(5)

پی نوشت ها:

1. جمهوری اسلامی ، 2آذر 62 ، ص 12

2. کیهان، 2 آذر 62 ، ص2
3. کیهان،2 آذر 62 ، ص2
4. اطلاعات، 2 آذر 62 ، ص 2
5. اطلاعات، 2 آذر 62 ، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول