اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روزنامه‌نگار معروف ونزوئلایی:

اسپانیا، کلمبیا و میامی علیه ونزوئلا توطئه‌چینی می‌کنند

روزنامه‌نگار معروف ونزوئلایی گفت که نخست وزیر اسپانیا با همدستی رئیس جمهور سابق کلمبیا و مقامات ایالت میامی در تلاش هستند تا ضمن توطئه چینی علیه ونزوئلا با این رئیس جمهور این کشور مقابله کنند.

اسپانیا، کلمبیا و میامی علیه ونزوئلا توطئه‌چینی می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از«کورئو دل اورینوکو»، «خوسه بیسنته رانخل» معاون سابق «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا و روزنامه‌نگار معروف ونزوئلایی روز گذشته طی سخنانش در برنامه هفتگی «امروز با خوزه بیسنته» گفت که برخی افراد از کشورهای بسیاری همچون اسپانیا، کلمبیا و «میامی» (ایالتی در آمریکا) در تلاش هستند تا علیه دولت ونزوئلا توطئه‌چینی کنند.

وی در این برنامه به شدت از «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا به دلیل همدستی با « الوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا و برخی از مقامات «میامی» که در تلاش هستند تا با دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا مقابله کنند، انتقاد کرد.

«رانخل» ضمن اشاره به بحران‌های اقتصادی و سیاسی ونزوئلا اذعان داشت که «راخوی» در حالی در مقابل ونزوئلا قرار گرفته است، که در کشورش با مشکلاتی از قبیل شکست انتخاباتی و افزایش بدهی‌های این کشور تا مرز 570 میلیارد یورو دست و پنجه نرم می‌کند، که این میزان پول برابر با 145 درصد تولید ناخالص داخلی اسپانیا و به نوعی معادل با 33 سال بدهکاری این کشور از سال 1975-2008 (1354-1387) است.

وی در ادامه افزود که در حال حاضر نیز با اغماض از مهاجرت 80 هزار شهروند اسپانیایی که به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی زادگاه خود را ترک کردند می‌بایست اشاره کنم که دولت اسپانیا تنها از طریق اقدامات سرکوب‌گرانه علیه تظاهرات‌کنندگان و منع آزادی بیان برای شهروندان باقیمانده در این کشور توانسته است تا حتی مشروعیت خود را حفظ کند.

در این راستا وی با شفاف‌سازی رفتار مقامات اسپانیا با شهروندان این کشور در طی تظاهرات‌ها و اعتراضات مردمی اعلام کرد که اسپانیا در حالی از حقوق بشر و آزادی بیان دفاع می‌کند که در واقعیت خود به آن احترام نگذاشته و این قانون را نقض می‌کند.

به گزارش فارس، «روبرت سررا» نماینده حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا به همراه همسرش «ماریا ارره‌را» در تاریخ 1 اکتبر (9 مهر 93) در خانه مسکونی خود واقع در غرب «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا به قتل رسیدند؛ این جنایت توسط وزارت کشور و دادستانی کل ونزوئلا در حال تحقیق و بررسی است.

«سررا» از ماه سپتامبر سال 2010 (شهریور 1389) به عنوان نماینده پارلمانی انتخاب شد و علاوه بر عضویت در حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، جنبش پیشرفته انقلابی را نیز تاسیس کرد، فعالیت وی روز مبارزه برای دستیابی به حقوق جوانان متمرکز بود.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در 16 اکتبر 2014 (24 مهر 93) نیز ضمن اشاره به جزئیات قتل «روبرت سررا» نماینده حزب سوسیالیست و همسرش عامل اصلی این جنایت را یک شبه‌نظامی کلمبیایی دانست؛ در این راستا دولت ونزوئلا قتل‌های صورت گرفته را به دلیل فعالیت نیرو‌های تروریستی خارجی عنوان کرده است که در ادامه فعالیت‌هایشان قصد ترور وی را نیز داشته‌اند.

«مادورو» همچنین معتقد است که آمریکایی‌ها بسیاری از تروریست‌ها را در «میامی» شهری در ایالت جنوبی «فلوریدا» پناه می‌دهند که علیه ونزوئلا خیانت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول