اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تداوم تلاش ونزوئلا و آمریکا برای عادی‌سازی روابط فیمابین

فعال و مدافع حقوق ملت ونزوئلا و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در چهارچوب عادی‌سازی روابط، با یکدیگر در کاراکاس ملاقات کردند.

تداوم تلاش ونزوئلا و آمریکا برای عادی‌سازی روابط فیمابین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری کوبایی «پرنسا لاتینا»، «طارق ویلیام» مدافع حقوق ملت ونزوئلا روز گذشته در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، میزبان «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا بود؛  دیدار این دو مقام در چهارچوب گام های جدید دو کشور برای عادی سازی روابط فیمابین انجام گرفت.

طارق ویلیام لبنانی الاصل که همچنین از اعضای حزب «قدرت شهروندی» ونزوئلا به حساب می آید، در سخنانی خطاب به مطبوعات و رسانه های گروهی گفت، کورکر در این سفر نسبت به دستاوردهای دفتر دفاع از حقوق ملت ونزوئلا و ضمانتهایی که در ارتباط با حقوق بشر (مطابق با قانون اساسی 1999) ارائه شده است، ابراز علاقه و خرسندی نمود.

ویلیام با بیان اینکه نماینده جمهوری خواه آمریکا قرار است با سایر مقامات و فعالان احزاب سیاسی ونزوئلا نیز ملاقات کند، افزود، کورکر در سخنانی بر ضرورت احترام به حق حاکمیت ملی و برگزاری انتخابات پارلمانی ششم دسامبر آتی (پانزدهم آذرماه ) در ونزوئلا تاکید کرد.

فعال و حقوق دان ونزوئلایی همچنین یادآور شد که چشم انداز جامعی از شرایط موجود در این کشور آمریکای جنوبی را در اختیار کورکر قرار داد، شرایطی که بسیار متفاوت از تبلیغاتی است که رسانه های راستگرا در کمپین ها برضد کشورش ارائه می دهند.

طارق ویلیام که از سوی رئیس جمهور سابق ونزوئلا، هوگو چاوز، «شاعر انقلاب» مورد خطاب قرار می گرفت، در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد، ونزوئلا ضامن حقوق بشر است و نمونه ی بارز این مطلب نیز تاسیس اخیر «کمیسیون ملی ممنوعیت و خودداری از شکنجه» در کشور است، راه کاری که به تائید کورکر نیز در کشورهای دیگر وجود ندارد.

به گفته ی ویلیام، سناتور آمریکایی همچنین قانون اخیر در مجلس سنای کشورش که تحریم مسئولان ونزوئلایی را به خاطر به اصطلاح نقض حقوق بشر مجاز دانسته، مورد مخالفت و انتقاد قرار داد؛ موضوعی که ناشی از فعالیتهای خشونت آمیز و سازماندهی شده ی معارضان ونزوئلایی در اوایل سال 2014 بوده که طی آن چهل و سه تن کشته و بیش از 800 تن دیگر زخمی شدند.

روابط آمریکا و ونزوئلا از نهم ماه مارس گذشته ( اسفند 93) بیش از پیش رو به تیرگی گذاشت، هنگامی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی حکمی ونزوئلا را تهدیدی برای امنیت کشورش قلمداد کرده بود، اگرچه پس از مدتی آن را مردود خواند.

دیدار کورکر از کاراکاس بدنبال دیدار هفدهم ژوئن ( 27 خرداد ماه)  گذشته «دیوس دادو کابیو» رئیس مجلس ملی و «دلسی رودریگز» وزیر خارجه ونزوئلا با «توماس شانون» مشاور وزیر خارجه آمریکا در هائیتی انجام می گیرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول