اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ادامه همکاری‌های ونزوئلا و چین تا سال ۲۰۲۵

ونزوئلا و چین روند همکاری‌های خود تا سال ۲۰۲۵ را ترسیم کردند.

ادامه همکاری‌های ونزوئلا و چین تا سال ۲۰۲۵

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، دولت‌های ونزوئلا و چین در چهارمین جلسه خود که روز گذشته در سطوح فنی بالا در ونزوئلا برگزار شد، روند همکاری های خود تا سال 2025 را ترسیم کردند.

نمایندگان «پکن» (پایتخت چین) و «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) از روز دوشنبه گذشته به بازبینی پیشرفت پروژه‌های همکاری و توسعه مشترک میان خود پرداختند.

در این راستا هیئت نمایندگی چین از مراکز تولیدی که به لطف همکاری مشترک متخصصان این کشور و ونزوئلا احداث شده است، بازدید کردند.

«ریکاردو منندز» معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که کارشناسان این کشور و چین به دنبال احداث کارخانه‌های جدید در ارتباط با مخابرات، تولید سیمان، توسعه صنایع آهن، آلومینیوم و کاغذ هستند.

وی افزود که چین در زمینه تحویل کامپیوتر، تبلت‌های مخصوص دانش‌آموزان و معلمان، ماهواره‌های باکیفیت و بهترین وسایل حمل و نقل شهری با ونزوئلا همکاری خواهد کرد.

هیئت نمایندگی چین در طول اقامت خود در ونزوئلا از مکان‌های مرتبط به برنامه اجتماعی «محله جدید، محله سه رنگ» که به الگوسازی جدید جامعه ونزوئلایی اختصاص دارد، دیدار کردند.

در این طرح دولت ونزوئلا متخصصان این کشور بزرگ آسیایی مشارکت گسترده‌ای دارند.

«وانگ جیانجون» دبیرکل کمیسیون مشترک چین و ونزوئلا اعلام کرد که ارزیابی حمایت چین از ونزوئلا رضایت‌بخش بوده است.

پس از انقلاب بولیواری در ونزوئلا روابط این کشور با چین گسترش یافته و تبادلات تجاری از 1.4 میلیون دلار در سال به 19.2 میلیارد دلار رسیده است.

در مدت 15 سال گذشته این کشور در رده چهارم کشورهای آمریکای لاتین قرار گرفته است که روابط تجاری خوبی با چین دارد.

تا‌کنون بیش از 300 توافق‌نامه بین کاراکاس و پکن پیرامون مسائل آموزشی، بهداشت، نفت و انرژی، تجاری، ساخت مسکن، کشاورزی، تجارت محصولات کشاورزی، فرهنگی و ورزشی به امضا رسیده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول