اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس مجلس ملی ونزوئلا:

مشارکت گسترده مردم ونزوئلا در انتخابات، راست‌گرایان را ناامید کرد

رئیس مجلس ملی ونزوئلا گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست، راست‌گرایان را در انتخابات آینده مجلس ناامید کرده است.

مشارکت گسترده مردم ونزوئلا در انتخابات، راست‌گرایان را ناامید کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دیوسدادو کابیو» معاون رئیس حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا که ریاست مجلس شورای ملی این کشور را نیز بر عهده دارد روز گذشته اعلام کرد که راست‌گرایان این کشور به علت مشارکت وسیع مردم در انتخابات مقدماتی این حزب برای انتخاب نامزدهای شرکت در انتخابات پارلمانی 6 دسامبر (15 آذر)، ناامید شده‌اند.

وی در اشاره به مشارکت وسیع مردم در انتخابات اخیر ونزوئلا که شورای ملی انتخابات این کشور را ملزم کرد تا مهلت رأی گیری را 3 بار و تا ساعت 10 شب به وقت محلی تمدید کند، عنوان کرد که این اقدام مجازات مردم برای کسانی است که به دنبال جنگ اقتصادی هستند.

برای «کابیو» مشارکت وسیع مردم ونزوئلا در انتخابات مقدماتی درس عبرتی برای اپوزیسیون این کشور است که انتظار چنین مشارکتی را از مردم نداشتند.

این مقام ونزوئلایی افزود که انتخابات روز یکشنبه اثبات پیروزی حزب حاکم سوسیالیست در انتخابات پارلمانی 6 دسامبر (15 آذر) می‌باشد. وی در ادامه گفت که آمار اخیر نشان می‌دهد که 62 درصد مردم ونزوئلا تمایل خود برای ادامه یافتن ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور فعلی این کشور را ابراز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آن چه که مردم ونزوئلا انجام می‌دهند اثبات عشق‌شان به «چاوز» است. 6 دسامبر پیروزی کوبنده‌ای برای ما رقم خواهد خورد و این مجازات افرادی است که به دنبال جنگ اقتصادی هستند.

«کابیو» در پایان گزارش داد که 3 میلیون و 162 هزار و 400 نفر در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

از سوی دیگر «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که حضور اعضا و متحدان حزب سوسیالیست ونزوئلا در انتخابات مقدماتی آمار مشارکت در این انتخابات را به نسبت انتخابات قبل دو برابر کرده است.

در این انتخابات 1162 نامزد حضور داشتند که 50 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دادند؛ 50 درصد این تعداد نیز افراد زیر 30 سال بودند. 113 نفر از این نامزدها برای شرکت در انتخابات پارلمانی آتی ونزوئلا کاندید خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول