اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اعتراض «مادورو» به دخالت آمریکا در روابط ونزوئلا-کلمبیا

رئیس‌جمهور ونزوئلا دخالت مسئولان آمریکایی در روابط کشورش با کلمبیا را مورد اعتراض قرار داد و گفت این دخالت با هدف ایجاد شکاف در روابط دو کشور صورت می‌گیرد.

اعتراض «مادورو» به دخالت آمریکا در روابط ونزوئلا-کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس از آمریکای لاتین به نقل از خبرگزاری کوبایی «پرنسا لاتینا»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته با حضور در مجلس ملی این کشور، ویدئویی را از سخنان «ماری بث لانگ» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا به نمایش گذاشت که طی آن این مسئول آمریکایی مدعی شده بود، نظامیان کلمبیایی پس از امضای توافق صلح با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) باید خود را برای مواجهه با هرگونه تجاوزی از سوی کشورهای همسایه همچون ونزوئلا آماده کنند.

مادورو خاطرنشان کرد که این اظهارات بخشی از فعالیت‌هایی را تشکیل می‌دهد که با برخورداری از حمایت قشر صاحب نفوذ (الیگارشی) در کلمبیا، در راستای تضعیف روابط دولتهای ونزوئلا و کلمبیا و روسای جمهور دو کشور انجام می‌گیرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در این ارتباط  با رجوع به فهرستی از نهادهای مداخله‌گر و مهاجم، به شماری از مطبوعات و رسانه‌های کلمبیایی از جمله «نشریه سمانا» اشاره کرد که در گزارشات خود همواره شخص وی و موسسات ونزوئلایی را مورد حمله و هتک حرمت قرار می دهند.

مادورو با بیان اینکه کلمبیا و ونزوئلا ساز و کاری از گفت‌و‌گوی مستقیم با یکدیگر ایجاد کرده‌اند، افزود، وی و «خوآن مانوئل سانتوس» همتای کلمبیایی‌اش به رغم داشتن برخی اختلافات سیاسی، دارای روابط حسنه‌ای هستند.

وی در ادامه سخنان خود، بی توجهی به فعالیتهای رسانه‌ای و تبلیغاتی که بر ضد مناسبات دو کشور دوست انجام می‌گیرد را مورد تاکید قرار داد و از «ماریا آنخلا هولگین»  وزیر خارجه کلمبیا خواست تا از اعمال «دیپلماسی میکروفون‌ها» پرهیز کرده و به جای آن به ساز و کار گفت‌و‌گو و رایزنی (که بین دو کشور برقرار شده است) روی آورد.

مادورو گفت: اگر کلمبیا درباره هر یک از سیاست‌های ونزوئلا تردید دارد می‌تواند با وزارت خارجه این کشور تماس بگیرد و اگر مسئله حادی باشد، «دلسی رودریگز» وزیر خارجه و یا شخص خود وی می‌توانند پاسخگو بوده و توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی همچنین هدف از حکم صادره از سوی دولت بولیواری ونزوئلا در ارتباط با مناطق عملیاتی دفاع از مرزهای دریایی و جزیره‌ای را تعیین مرز (با کشورهای همسایه) ندانست و گفت، این طرح به منظور تحقق وظایف دولت برای تضمین دفاع از خاک ملی کشور مطابق با قانون اساسی، ارائه شده است.

رئیس جمهور ونزوئلا اطمینان خاطر داد که این طرح برای بررسی‌های بیشتر، به دیوان عالی عدالت و سایر نهادهای کارشناس ارسال شده تا با ایجاد تعدیلات لازم، مانع از تعبیر و تفسیرهای اشتباه آتی از سوی نهادهای خارجی شوند.

مادورو در پایان حمایت دوباره خود را از سانتوس رئیس جمهور کلمبیا در مذاکرات صلح با گروه فارک ابراز کرد و خواستار تداوم این مذاکرات بر اساس احترام و همکاری متقابل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول