اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور ونزوئلا: با ملت یونان اعلام همبستگی می‌کنیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا همبستگی خود را با نخست‌وزیر یونان و ملت این کشور اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا: با ملت یونان اعلام همبستگی می‌کنیم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از«کورئو دل اورینوکو»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا شب گذشته در برنامه ارتباط با «مادورو» همبستگی خود را با «الکسیس تسیپراس» نخست وزیر یونان و ملت این کشور اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: من رسما همبستگی ملت بولیواری ونزوئلا را با نخست وزیر یونان و ملت این کشور اعلام میکنم؛ ما از مردم یونان حمایت می‌کنیم.

«مادورو» همچنین اذعان داشت که دموکراسی طی 2000 سال همواره  لغت نام آشنایی نزد مردم یونان بوده است و مردم یونان به خوبی پاسخ اروپا را خواهند داد.

وی همچنین از روزهایی گفت که ونزوئلا زیر چتر حمایتی صندوق بین المللی پول بود و گفت: پیام من به مردم یونان این است که «نترسید» هدف صندوق بین المللی پول به یوغ کشیدن مردم سرزمین‌ها و غارت ثروت کشورهاست. 

وی اذعان داشت که علیرغم باج گیری‌های اروپایی‌ها از مردم یونان عملکرد ملت یونان را تحسین می‌کنیم گرچه آن‌ها مسیر سختی را در پیش دارند.

وی همچنین تصریح کرد که شرایط به وجود آمده در واقع یک نوع جنگ است که منجر به آزادی ملت یونان و استقلال آنان از گروه‌هایی خواهد شد که خواهان سلطه بر مردم هستند.

وی در ادامه به همبستگی‌های موجود در آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: در آمریکای لاتین سازمان‌هایی همچون «پتروکاریبه» ظهور کرده‌اند که ثبات اجتماعی، اقتصادی و همبستگی را در جامعه ایجاد میکنند و در طول 10 سالی که از عمر این سازمان می‌گذرد، کشورهای عضو این نهاد در مسیر گسترش و تثبیت استقلال و برابری در منطقه پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌اند.

این هفته پس از بحران‌های مالی موجود در یونان موضوع کمک به وضعیت اقتصادی این کشور پیش کشیده شد و دولت یونان از طلبکاران اروپایی خود برای پرداخت بدهی‌ها تقاضای مهلت بیشتری کرد که با بی‌توجهی مقامات اروپایی مواجه شد.

دولت یونان در همین راستا پیشنهاد طلبکاران اروپایی را مبنی بر پرداخت 15میلیون و 500 هزار دلار را طی پنج ماه رد کرد.

پذیرفتن یا عدم پذیرفتن پیشنهادات تحمیل شده از سوی طلبکاران اروپایی تصمیمی است اتخاذ آن به عهده خود ملت یونان است از این رو آن‌ها در تاریخ 5 جولای سال جاری( 14 تیرماه ) در یک رفراندوم نظرشان را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول