اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

نصب کنتورهای هوشمند بهترین راهکار برای کنترل مصرف آب کشاورزی است

فرماندار قروه گفت: با توجه به روند افت منابع آبی، نصب کنتورهای هوشمند در حال حاضر بهترین روش برای کنترل مصرف آب در بخش کشاورزی است.

نصب کنتورهای هوشمند بهترین راهکار برای کنترل مصرف آب کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمد شرف‌بیانی در نشست تودیع و معارفه مدیر امور منابع آب قروه که ظهر امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از منابع آبی موجود، اظهار داشت: یکی از الزامات این بخش، تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای عملی شدن سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در حفاظت از منابع آبی است.

وی با بیان اینکه یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در این راستا، سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: عدم تعامل بین دستگاه‌های اجرایی می‌تواند موجب سنگ‌اندازی در مسیر اجرایی شدن سیاست‌های بخش حفاظت از منابع آبی شود.

شرف‌بیانی یکی از راهکارهای مهم در کنترل و حراست از منابع آبی را نصب کنتورهای هوشمند اعلام کرد و گفت: تلاش‌های جدی در این راستا در شهرستان انجام گرفته است که این روند باید تداوم داشته باشد.

وی همچنین لزوم شفاف‌سازی در زمینه برخی ایرادات کشاورزان در زمینه کنتورهای هوشمند را خواستار شد و گفت: جوانب مورد شبهه کشاورزان باید سنجیده شده و پاسخگویی از لازم توسط مسئولین دست‌اندرکار از طریق رسانه‌های گروهی، اطلاع‌رسانی شود.

به گفته فرماندار قروه، از آنجا که منابع آبی شهرستان‌های قروه و دهگلان مشترک است، باید زمینه لازم برای نصب کنتور هوشمند در این شهرستان هم فراهم شود تا کشاورزان قروه‌ای نسبت به آن معترض نشوند.

وی با بیان اینکه با تغییر مدیریت جدید، راهکارهای حفاظت از منابع آب در برخورد با متخلفین و نیز نصب کنتورهای هوشمند باید ادامه یابد، خاطرنشان کرد: هیچ گونه کوتاهی در این راستا از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.

شرف‌بیانی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر وقوع جنگ جهانی سوم بر سر آب، گفت: در شرایط بحرانی کمبود آب به سر می‌بریم و برای گذر از این بحران و ساماندهی و مدیریت آب، با تمام قدرت و قوت پیگیر خواهم بود تا این ثروت ملی از بین نرود.

مدیر جدید اداره امور آب قروه هم در این نشست با اشاره به وضعیت دشت‌های ممنوعه در شرق استان کردستان، گفت: این دشت‌ها سال به سال با افت شدید سطح ایستابی منابع آبی مواجه می‌شوند.

عباد بشیری با بیان اینکه برداشت‌های بی‌رویه و چاه‌های غیرمجاز از عوامل اصلی این افت هستند، اظهار داشت: با حمایت فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نیز حوزه ستادی، کار نصب کنتورهای هوشمند با سرعت، دقت و شتاب بیشتری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت بیشتر بر برداشت آب از منابع آب زیرزمینی، اظهار داشت: از حفر چاه‌های کشاورزی جدید جلوگیری و چاه‌های غیرمجاز منطقه نیز مسدود می‌گردد.

این مدیر ابراز امیدواری کرد: تا با خدمتی صادقانه بتواند در مسیر جلب اعتماد ارباب رجوع در مسیر سیاست‌های متعالی نظام جمهوری اسلامی گام بردارد.

انتهای پیام/79009/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول