اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی کرمانشاه:

کشاورزی حفاظتی تنها راه برون‌رفت از چالش‌های موجود است

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزی حفاظتی تنها راه برون‌رفت از چالش‌های موجود در این بخش است.

کشاورزی حفاظتی تنها راه برون‌رفت از چالش‌های موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسماعیل پرویزی‌فر پیش از ظهر امروز در گردهمایی کشاورزی حفاظتی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: کشاورزی حفاظتی تنها راه برون‌رفت از کشاورزی نامناسب است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: نگه‌داشتن 30 درصد بقایا در سطح خاک، بازگرداندن بقایا به خاک و کاهش خاک‌ورزی از جمله مزایای کشاورزی حفاظتی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است، افزود: با توجه به کاهش بارندگی و تغییر اقلیمی صورت گرفته در 20 سال منتهی به سال 92، یک‌هزار میلی‌متر کاهش بارندگی در سطح استان داشته‌ایم که رقم هشداردهنده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه جز رودخانه سیروان یک رودخانه دائمی وجود ندارد و اکثر چاه‌های بخش ماهیدشت در استان نیز دچار خشکیدگی شده‌اند.

به گفته پرویزی‌فر، در 60 سال گذشته درجه هوا دو درصد افزایش پیدا کرده و تغییر اقلیم‌های بسیاری در مناطق مختلف به وقوع پیوسته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط نامناسب و کاهش مواد آلی خاک، گفت: افزایش بهره‌برداری از کشاورزی به منابع پایه مثل آب و خاک فشار آورده که استفاده بی‌رویه از خاک را جبران‌ناپذیر کرده است.

وی به اقدامات مناسب در زمینه کشاورزی حفاظتی در کشور اشاره کرد و افزود: کاهش آتش ‌زدن بقایای محصولات کشاورزی و استفاده از گاوآهن‌های برگردان‌دار موجب تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه‌های مختلف کشاورزی شده و این امر راهکار برون‌رفت از چالش‌های کشاورزی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/2700/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول