اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان خبر داد

اختصاص 57 میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی همدان

مدیر جهادکشاورزی همدان از اختصاص 57 میلیارد و 80 میلیون ریال اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 57 میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی همدان

جواد رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال زراعی جاری این شهرستان، 57 میلیارد و 80 میلیون ریال تسهیلات در راستای توسعه مکانیزاسیون در زیر بخش‌های نیرومحرکه، زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، و امور دام اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار فوق در قالب 273 پرونده است، افزود: از این تعداد پرونده مبلغ 57 میلیارد و 493 میلیون ریال به بانک معرفی شده که معادل 101 درصد را شامل می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه تاکنون حدود 30 درصد عقد قرارداد انجام شده و از سوی بانک عامل به متقاضیان پرداخت شده، گفت: ضریب مکانیزاسیون این شهرستان، 1.3 درصد است که با جذب اعتبار فوق به حدود سه صدم درصد ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: طرح خودکفایی گندم در سطح هزار و 650 هکتار گندم آبی و 5 هزار و 650 هکتار گندم دیم در مرحله کاشت، با مشارکت هفت شرکت خدمات فنی مهندسی، کارشناسان بخش دولتی و 14 کارشناس کشاورزی بخش خصوصی در این شهرستان اجرا شده است.

رشیدی از تهیه شناسنامه محصولات سبزی و صیفی در این شهرستان خبر داد و گفت: همه اطلاعات اعم از نقشه، توزیع نهاده‌ها، موقعیت جغرافیایی (مساحت بر اساس GPS) در قالب یک شناسنامه تهیه و یک ساماندهی بسیار خوبی نسبت به شناسایی بهره‌برداران صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی (تهیه شناسنامه) اراضی زیر پوشش محصول سیر در این شهرستان اجرا شده، بیان کرد: دو رقم جدید بذر سیب‌زمینی که از کیفیت بالا و مقاومت زیاد در مقابل آفات برخوردار است به بهره‌برداران معرفی شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان ادامه داد: طرح خاک‌ورزی حفاظتی نیز در سطح 13 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان اجرا شده است.

وی گفت: محصولات کشاورزی اعم از گندم، جو آبی و دیم، باغات در سطح 8 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، در برابر حوادث غیرمترقبه، زیرپوشش چتر حمایتی بیمه قرار گرفته‌ است.

رشیدی با بیان اینکه 6 هزار و 200 تن کود بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده، افزود: از این مقدار 4 هزار و 840 تن کود ازته، هزار و 860 تن کود فسفاته و 100 تن کود پتاسه است.

وی تصریح کرد: در راستای اصلاح بذرهای مصرفی و افزایش تولید و عملکرد در هکتار، توزیع بذرهای اصلاح شده گندم با 617 تن و جو با 102 تن در سطح شهرستان همدان صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: 20 میلیون لیتر سوخت، با نظارت دقیق این مدیریت در سطح گلخانه‌ها، کارخانه تولید قارچ، ماشین‌آلات کشاورزی، واحدهای دامی، چاه‌های مجاز و غیرمجاز شناسنامه‌دار توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه گلخانه‌ها در سطح 220 هزار متر مربع اجرا شده است، افزود: در این شهرستان 45 هزار متر مربع گلخانه در دست احداث است.

انتهای پیام/89024/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول