اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

فارک و دولت کلمبیا برای آزادی ژنرال ربوده شده به توافق رسیدند

با حمایت نمایندگانی از کوبا و نروژ، دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی فارک برای شرایط آزادی ژنرال کلمبیایی که توسط این نیروها دستگیر شده به توافق رسیدند.

فارک و دولت کلمبیا برای آزادی ژنرال ربوده شده به توافق رسیدند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، نمایندگانی از کوبا و نروژ با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام توافق بین دولت کلمبیا و نیروهای فارک برای شرایط آزادی ژنرال کلمبیایی ربوده شده توسط این نیروها از تعهد هر 2 طرف برای عمل بر اساس روند مذاکرات صلح تشکر و قدردانی کردند.

پس از آن که دستگیری ژنرال «آلساته» و 2 تن از همراهان وی توسط نیروهای فارک اعلام شد «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا اظهار کرد مذاکرات صلح به طور موقت به حالت تعلیق در می‌آید در حالی که درست چند ساعت مانده بود تا آخرین دور مذاکرات آغاز گردد.

«آلخاندرو اردونز مالدونادو» دادستان کل کلمبیا نیز از دولت این کشور خواست تا زمانی که ژنرال «آلساته» و همراهان وی آزاد نشده‌اند مذاکرات صلح را از سر نگیرد.

هیئت نمایندگان فارک طی کنفرانسی مطبوعاتی از هاوانا (پایتخت کوبا) درخواست خود را برای ادامه مذاکرات صلح اعلام کردند ولی از صحبت درباره حدس و گمان‌ها پیرامون برخورد ممکن بین دولت کلمبیا و فرمانده عالی نیروهای فارک که به موضوع ژنرال ربوده شده این کشور بر می‌گردد، خودداری کردند؛ ایوان مارکز سخنگوی فارک با تأکید بر دستاوردهای مذاکرات صلح در سالگرد 2 ساله آغاز آن از تصمیم دولت کلمبیا برای تعلیق این مذاکرات انتقاد و مجددا تکرار کرد نیروهای فارک خواستار برقراری آتش بس دو جانبه بلند مدت هستند.

«خوآن کارلوس پینسون» وزیر دفاع کلمبیا تصریح کرد: هیچ اطلاعی در مورد هماهنگی ممکن با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای سازماندهی شرایط تحویل ژنرال این کشور و همراهانش که توسط نیروهای فارک دستگیر شده‌اند ندارد؛ پینسون همچنین گفت اگر سانتوس دستور آتش‌بس اعلام کند نیروهای پلیس و ارتش این کشور آمریکای جنوبی بر اساس آن عمل می‌کنند.

دولت کلمبیا قاطعانه درخواست نیروهای فارک را برای برقراری یک آتش بس دوجانبه به عنوان شرط اولیه مذاکرات صلح رد کرده است؛ بر اساس اعلام نیروهای فارک از زمان آغاز این مذاکرات که از 19 نوامبر 2012 (29 آبان 91) بوده تنها آتش بس یک جانبه 2 ماهه حاصل تلاش‌های ناموفق دولت سانتوس با این نیروها بوده است.

3 هفته پس از آغاز مذاکرات صلح، حمله‌ای هوایی در یک اردوگاه نیروهای فارک در جنوب کلمبیا موجب کشته شدن 20 تن از این نیروها گشت؛ در 20 ژانویه 2014(30 دی 92) نیز در پی یک بمبگذاری در ایالت آراوکا نزدیک مرز ونزوئلا 14 تن از نیروهای فارک کشته شدند.

تعدادی از سربازان کلمبیایی نیز در پی مبارزه با نیروهای فارک همزمان با انجام روند مذاکرات صلح کشته شده‌اند با این حال اولین باری است که این مذاکرات توسط هر 2 طرف به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول