اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با ربوده شدن یک فرمانده ارتش کلمبیا

مذاکرات صلح کلمبیا با «فارک» به حالت تعلیق درآمد

رئیس جمهور کلمبیا پس از انتشار خبر ربوده شدن یکی از فرماندهان ارتش این کشور، مذاکرات صلح با گروه «فارک» را به حالت تعلیق درآورد.

مذاکرات صلح کلمبیا با «فارک» به حالت تعلیق درآمد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌تیمپو»، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا پس از انتشار خبر ربوده شدن ژنرال «روبن داریو آلزاته مورا» یکی از فرماندهان ارتش این کشور، مذاکرات 2 ساله دولت با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) برای پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه را به حالت تعلیق در آورد.

«سانتوس» اعلام کرد: «آلزاته مورا» توسط مردانی مسلح در «لاس مرسدس» (در منطقه روستایی کیبدو در ایالت چوکو) ربوده شده است.

در این رویداد، سرجوخه « خورخه رودریگز کونتراس» و «گلوریا اورگو» وکیل و مشاور پروژه‌های خاص ارتش این کشور نیز ربوده شدند.

رئیس جمهور کلمبیا پس از برگزاری یک نشست با فرماندهی نظامی این کشور در مقر وزارت دفاع، «فارک» را در این حادثه مقصر دانست.

«سانتوس» در این رابطه تأکید کرد: شواهد موجود حاکی از دست داشتن «فارک» در ربوده شدن این افراد می‌باشد.

وی به مذاکره کنندگان دولت این کشور دستور داد تا سفر خود به «هاوانا» (پایتخت کوبا) برای شرکت در دور جدید مذاکرات با «فارک» را لغو کنند.

رئیس جمهور کلمبیا خاطر نشان کرد: ادامه مذاکرات صلح تا زمان ابهام‌زدایی کامل از این پرونده و همچنین آزاد شدن ربوده شدگان به حالت تعلیق خواهد ماند.

وی همچنین از نیروهای نظامی این کشور خواست به انجام عملیات‌های لازم برای نجات این افراد ادامه دهند.

«سانتوس» اعلام کرد: حقایق این رویداد از جمله ارتباط ربوده شدن این ژنرال در منطقه‌ای غیر نظامی  با حضور نیروهای «فارک» باید روشن گردد.

وی افزود: باید روشن شود چرا این افسر عالی رتبه اجازه همراهی یک محافظ با خود را نداده است.

رئیس جمهور همچنین متذکر شد: صدها سرباز و نیروهای ویژه کلمبیا این منطقه وسیع جنگلی که تنها به یک رودخانه دسترسی دارد را برای یافتن این افراد ربوده شده مورد بررسی قرار دادند.

«سانتوس» در ادامه گفت: این منطقه حدود 30 دقیقه با قایق از «چوکو» فاصله داشته و یک منطقه نا‌امن محسوب می‌شود؛ بدین ترتیب در حال تحقیق و بررسی است که چرا این ژنرال به این منطقه منتقل شده است.

در این راستا،«خوآن کارلوس پینسون» وزیر دفاع کلمبیا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: هیچ دلیل قانع‌ کننده‌ای در این رخداد وجود ندارد.

«پینسون» به دستور «سانتوس» همراه با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این کشور به بررسی و تحقیق این رویداد پرداخته‌ است.

به گفته دولت این کشور، «فارک» همچنین روز یکشنبه گذشته «سزار ریورا کاپلا» و «خوناتان آندرس دیاز فرانکو» 2 سرباز کلمبیایی را نیز ربوده است.

«فارک» و دولت کلمبیا پس از 50 سال درگیری و خشونت به دنبال برقراری صلح و آرامشی ماندگار در کشور هستند و از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر‌ سر مواردی چون اصلاحات در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور و بحث مبارزه با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول