اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت اروپا از روند مذاکرات صلح در کلمبیا

رئیس جمهور کلمبیا در طول سفر به اروپا، موفق به جلب حمایت بسیاری از کشورهای این قاره از روند مذاکرات صلح دولت این کشور با «فارک» شد.

حمایت اروپا از روند مذاکرات صلح در کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی سفر خود به اروپا در لندن (پایتخت انگلیس) اعلام کرد که موفق به جلب حمایت بسیاری از کشورهای این قاره از روند مذاکرات صلح دولت این کشور با نیروهای مسلح انقلابی (فارک) شده و این میزان از حد انتظار وی بالاتر بوده است.

«سانتوس» در این راستا تأکید کرد: حمایت اروپا از روند صلح کلمبیا نشان‌دهنده اهمیت این مذاکرات در عرصه بین‌المللی می‌باشد؛ مذاکراتی که در دنیا به عنوان یک گام مثبت و موفق برای این کشور آمریکای لاتینی تلقی می‌شود.

«نیک کلگ» معاون نخست وزیر انگلستان طی دیدار با رئیس جمهور کلمبیا گفت: بریتانیا قصد دارد با ایفای نقشی گسترده به برقراری صلحی پایدار در این کشور کمک کند.

به گزارش فارس، «فارک» و دولت کلمبیا پس از 50 سال درگیری و خشونت به دنبال برقراری صلح و آرامشی ماندگار در کشور هستند و از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر‌ سر مواردی چون اصلاحات در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور و بحث مبارزه با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول