اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اتحادیه اروپایی:

«فارک» هرچه سریع‌تر نظامیان ربوده‌شده کلمبیایی را آزاد کند

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت: «فارک» باید هرچه سریع‌تر نظامیان کلمبیایی ربوده‌شده را آزاد کرده و این غائله را خاتمه دهد.

«فارک» هرچه سریع‌تر نظامیان ربوده‌شده کلمبیایی را آزاد کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌کلمبیانو»، «کاترین ری» سخنگوی «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در خصوص ربوده شدن چند تن از نظامیان و یکی از وکلای ارتش کلمبیا در روز یکشنبه خطاب به مقامات نیروهای مسلح انقلابی «فارک» اعلام کرد که این گروه هرچه سریع‌تر باید افراد ربوده شده را آزاد کرده و به این مسئله خاتمه دهد.

«ری» در ادامه تأکید کرد: «فارک» باید بدون هیچ قید و شرطی نظامیان را آزاد کند تا مذاکرات بین این گروه و دولت کلمبیا که به دلیل این حادثه به حالت تعلیق درآمده بار دیگر از سر گرفته شود.

به گفته وی، این امر امنیت مذاکرات صلح کلمبیا را به شدت به خطر انداخته است.

«ری» در این خصوص تصریح کرد: این مذاکرات بهترین فرصت برای رهایی کلمبیا از بند بیش از نیم قرن درگیری و نزاع در کشور محسوب می‌شود، پس مذاکره‌ کنندگان باید برای شروع مجدد آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین طی سخنانش به سفر اخیر «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا به اروپا اشاره‌ کرد و اذعان داشت: «سانتوس» در این سفر موفق شد حمایت بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی را برای پیشبرد هرچه سریعتر مذاکرات صلح دولت خود با فارک جلب کند.

وی در ادامه افزود: «سانتوس» یکشنبه شب پس از انتشار خبر ربوده شدن نظامیان کلمبیایی مذاکرات صلح را به حالت تعلیق درآورده و اعلام کرده قطعا این حادثه از سوی نیروهای «فارک» انجام گرفته است.

بر اساس گزارشات موجود عصر روز یکشنبه ژنرال «روبن داریو آلزاته مورا» یکی از فرماندهان ارتش کلمبیا، سرجوخه « خورخه رودریگز کونتراس» و «گلوریا اورگو» وکیل و مشاور پروژه‌های خاص ارتش این کشور در منطقه روستایی «کیبدو» در ایالت «چوکو» ربوده شده‌اند.

فراخوان بخش‌های سیاسی کلمبیا برای آزادی نظامیان ربوده شده

بسیاری از رهبران بخش‌های سیاسی کلمبیا روز گذشته طی بیانیه‌ای خواستار آزادی هرچه سریعتر نظامیان  ربوده شده ارتش این کشور از سوی «فارک» و از سرگیری مذاکرات صلح در «هاوانا» پایتخت کوبا شدند.

«آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق کلمبیا و یکی از مخالفان مذاکرات صلح دولت این کشور با «فارک» پس از انتشار خبر آدم‌ربایی با کنایه به رهبران جوامع بین‌المللی  اعلام کرد: حامیان مذاکرات صلح کلمبیا و «فارک» باید برای جلوگیری از توقف مذاکرات همواره از این گروه تروریستی درخواست کنند تا از جنایات خود علیه مردم کلمبیا و همچنین نظامیانش دست بردارد.

رهبر حزب «دموکراتیک مرکزی» کلمبیا نیز در این رابطه تأکید کرد: این حادثه نشان‌دهنده بی‌اهمیتی «فارک» به مذاکرات صلح بوده و تنها راهی برای ادامه جنایات مخفیانه این گروه محسوب می‌شود.

«آندرس پاسترانا» رئیس جمهور سابق کلمبیا نیز در این راستا ضمن حمایت از افراد ربوده شده اعلام کرد: «فارک» باید بدون گذاشتن هیچ شرطی نظامیان را آزاد کند.

به گزارش فارس، «خوآن مانوئل سانتوس» پس از انتشار خبر ربوده شدن نظامیان کلمبیایی به دست نیروهای «فارک» مذاکرات صلح بین دولت خود با این گروه را به حالت تعلیق درآورده و اعلام کرد که تا آزاد نشدن این افراد و همچنین ابهام‌زدایی کامل از این مسئله مذاکرات را آغاز نخواهد کرد.

«فارک» و دولت کلمبیا پس از 50 سال درگیری و خشونت به دنبال برقراری صلح و آرامشی ماندگار در کشور هستند و از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر‌ سر مواردی چون اصلاحات در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور و بحث مبارزه با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول