اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور کلمبیا خواستار اتحاد در مذاکرات صلح این کشور شد

رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد خواستار اتحاد در روند مذاکرات صلح دولت با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا(فارک) و ارتش آزادی‌بخش ملی است تا به این ترتیب مردم هر چه سریع‌تر به صلح دست پیدا کنند.

رئیس‌جمهور کلمبیا خواستار اتحاد در مذاکرات صلح این کشور شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «رپوبلیکا»، «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور کلمبیا طی سفر خود به «بروکسل» پایتخت بلژیک اعلام کرد که خواستار اتحاد در روند مذاکرات صلح دولت خود با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) و ارتش آزادی‌بخش ملی می‌باشد تا به این ترتیب ملت این کشور هر چه سریع‌تر به صلح دست پیدا کنند.

«سانتوس» در حاشیه سفر خود به اروپا در راستای جلب حمایت از روند صلح در کشور خود گفت: «فارک» در حال انجام مذاکراتی عادلانه و جدی می‌باشد؛ اتحاد در روندهای صلح با هر 2 گروه می‌تواند صلح را برای مردم کلمبیا به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهور کلمبیا در پاسخ به نگرانی‌های کشورهای اروپایی پیرامون موضوع قربانیان درگیری کلمبیا تصریح کرد: قربانیان درگیری دولت و «فارک» در کانون توجه ما قرار دارند و به حقوق آنان احترام گذاشته خواهد شد؛ ما به طور مستقیم در حال گوش دادن به خواسته‌های آنان هستیم، این امر تا به حال بی‌سابقه بوده و ما قصد داریم قربانیان را راضی نگه داریم.

«سانتوس» تصریح کرد: هدف از این سفر جلب حمایت سیاسی برای موضوعاتی می‌باشد که هنوز طی مذاکرات با «فارک» در مورد آنها تصمیم‌گیری نشده است.

این اظهارات طی کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا مطرح شد؛ «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا نیز ضمن اعلام حمایت خود از روند صلح کلمبیا تاکید کرد: ما تمایل داریم زمانی که مذاکرات به پایان رسید و توافقات صلح اجرایی شد به کلمبیا کمک کنیم.

«سانتوس» سفر خود به اروپا را از اسپانیا آغاز کرد و مورد حمایت مقامات اتحادیه اروپا قرار گرفت؛ وی روز گذشته نیز در راستای تقویت حمایت و پشتیبانی اروپا از مذاکرات صلح با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان دیدار کرد.

رئیس‌جمهور کلمبیا  قرار است امروز نیز به پرتغال سفر کند و روز جمعه در فرانسه باشد و سپس به انگلستان برود.

دولت کلمبیا و «فارک» تلاش دارند در نتیجه مذاکرات آغاز شده از ماه نوامبر سال 2012 (آبان 1391) صلح را به کشور خود بازگردانند؛ آنها تاکنون به توافقاتی در خصوص اصلاحات روستایی، مشارکت سیاسی این گروه در امور کشور و مسئله مواد مخدر دست پیدا کرده‌اند.

دولت کلمبیا و «فارک» در حال حاضر روی موضوع قربانیان بحث می‌کنند و هنوز مکانیسمی برای دستیابی به توافق احتمالی در این رابطه و همچنین مسئله خلع سلاح حاصل نشده است.

از سویی دیگر ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا، دومین گروه چریکی این کشور پس از «فارک» که از 2 هزار و 500 مبارز برخوردار می‌باشد، از ماه‌ها پیش در حال بحث و گفت‌و‌گو با دولت «سانتوس» جهت پیوستن به مذاکرات صلح «هاوانا» بوده است.

به گزارش فارس، از زمان شروع درگیری‌ها بین «فارک» و دولت کلمبیا که بیش از 50 سال به طول انجامیده، 220 هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

دولت کلمبیا و ارتش آزادی بخش ملی نیز تلاش‌هایی را در جهت برقراری آتش‌بس و پایان اختلافات با برگزاری جلسات مذاکرات صلح در ونزوئلا و کوبا بین سال‌های 2002 تا 2007 انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول