اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور کلمبیا:

دولت کلمبیا مذاکرات دشواری را با «فارک» پیش‌رو خواهد داشت

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که مذاکرات صلح‌آمیز آینده دولت این کشور با «فارک» برای پایان دادن به درگیری‌ها از این پس دشوارتر خواهد شد.

دولت کلمبیا مذاکرات دشواری را با «فارک» پیش‌رو خواهد داشت

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال اسپکتادور»، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا طی مصاحبه‌ای ضمن دشوار خواندن مذاکرات آتی دولت این کشور با نیروهای مسلح انقلابی فارک اعلام کرد که رهبران این نیروها باید تعهداتی را در روابط بین خود و قربانیان در نظر بگیرند.

«سانتوس» در ادامه تأکید کرد که «فارک» تا‌کنون تعهدات مهمی را بر‌ سر قطع کلیه روابطش با قاچاق مواد مخدر و همکاری در رفع این مشکل داشته است که از دیدگاه وی آن نیز گفت‌و‌گویی بسیار دشوار برشمرده می‌شود.

رئیس جمهور کلمبیا همچنین تصریح کرد که اگر دولت و «فارک» بتوانند به یک توافق دست پیدا کنند در واقع به آتش‌بسی بسیار بزرگ و مهم جهت ایجاد صلحی پایدار در کشور دست پیدا کرده‌اند.

از سویی دیگر «نیکلاس رودریگرز بائوتیستا» رهبر ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا در این رابطه از پیشرفت مذاکرات صلح خود با دولت در دوره اخیر نیز خبر داده است.

وی همچنین تصریح کرد که این روند مثبت مذاکرات بین 2 جناح همچنان ادامه دارد.

«بائوتیستا» در آخر به ضرورت ایجاد یک توافق برای پایان دادن به تمامی ناآرامی‌ها در این کشور پس از نیم قرن نیز اشاره کرد.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا پس از «فارک» بزرگترین گروه شبه‌نظامی در کلمبیا به ‌شمار می‌رود که تا‌کنون با اقدامات مخربانه خود باعث وارد شدن خساراتی در بخش نفت، برق و معدن کشور شده است.

به گزارش فارس، «فارک» و دولت کلمبیا پس از 50 سال درگیری و خشونت به دنبال برقراری صلح و آرامشی ماندگار در کشور هستند.

آن‌ها از آغاز مذاکراتشان در نوامبر سال 2012 تا‌کنون بر‌سر مواردی چون اصلاحاتی در بخش کشاورزی، مشارکت سیاسی «فارک» در امور کشور و بحث مبارزه با مواد مخدر به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول