اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حمایت آمریکا از روند صلح در کلمبیا

رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای کلمبیایی‌اش، از روند مذاکرات صلح در این کشور آمریکای جنوبی حمایت کرد.

حمایت آمریکا از روند صلح در کلمبیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا در گفت‌و‌گویی تلفنی با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود به بحث درباره مذاکرات صورت گرفته از سوی دولت وی با نیروهای مسلح انقلابی(فارک) و روند صلح و وضعیت این کشور پس از درگیری‌ها پرداخت.

خبرگزاری «24 اوراس» در این خصوص نوشت: در طول این گفت‌و‌گو، «اوباما» تاکید کرد که از مذاکرات صلح و وضعیت کلمبیا پس از درگیری‌ ها حمایت می‌کند.

«سانتوس» گفت: «اوباما» می‌خواست بداند روند صلح در کلمبیا چطور پیش می‌رود؛ به وی از پیشرفت‌های این مذاکرات و چالش‌های پیش روی آن توضیح دادم.

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که تاکید «اوباما» بر حمایت کامل از روند صلح در کشور ما برایم بسیار مهم بوده و از وی تشکر می‌کنم.

این 2 رئیس جمهور همچنین درباره دستور کار 2 جانبه و موضوعات مختلفی درباره آینده صحبت کرده و همچنین به بحث درباره منطقه آمریکای لاتین و نوع نگرششان به وضعیت کنونی آن پرداختند.

ایالات متحده آمریکا به این کشور آمریکای جنوبی پس از اینکه «هومبرتو دلا کایه» رهبر هیئت نمایندگی از بوگوتا (پایتخت کلمبیا) طی مذاکرات صلح با نیروهای مسلح انقلابی اعلام کرد که دولت کلمبیا به دنبال حمایت بین المللی برای پیاده‌سازی هرگونه توافقی با فارک می‌باشد، چراغ سبز نشان داده است.

این مدیر اجرایی کلمبیا قصد دارد به منظور دستیابی به حمایت سیاسی و مالی لازم به اسپانیا، انگلستان، فرانسه، پرتغال، آلمان و اتحادیه اروپا سفر کند.

نیروهای مسلح انقلابی (فارک) در سال 1964 (1343) تأسیس شد.

نیروهای مسلح انقلابی فارک با برخورداری از 7000 عضو از نوامبر سال 2012 مذاکرات خود را با دولت «خوآن مانوئل سانتوس» رئیس جمهور کلمبیا با هدف پایان دادن به جنگ‌ها و درگیری‌های 50 ساله موجود در این کشور آغاز کرده است.

طی این مذاکرات دولت کلمبیا و فارک تا‌کنون بر سر مسائلی از جمله اصلاحاتی در بخش روستایی، مشارکت فارک در امور سیاسی و مبارزه با مواد مخدر به نتایجی دست پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول