اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس مجلس ونزوئلا تشکیل یک گروه تروریستی جدید در این کشور را محکوم کرد

رئیس مجلس ملی ونزوئلا تشکیل یک گروه تروریستی جدید به رهبری فرمانده سابق نظامی این کشور با هدف بی‌ثبات‌سازی را محکوم کرد.

رئیس مجلس ونزوئلا تشکیل یک گروه تروریستی جدید در این کشور را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دیوسدادو کابیو» رئیس مجلس ملی و معاون اول حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، تشکیل یک گروه تروریستی جدید به رهبری «ایوان کاراتو مولینا» فرمانده سابق نظامی در طول دوره ریاست جمهوری «کارلوس آندرس پرس» رئیس جمهور سابق این کشور (1989-1999) با هدف بی‌ثبات‌سازی را محکوم کرد.

«کابیو» خاطرنشان کرد که «مولینا» در سایر اقدامات بی‌ثبات کننده در این کشور آمریکای لاتینی نیز دست داشته است.

رئیس مجلس ملی ونزوئلا به یاد آورد نوار ضبط شده‌ای از «مولینا» در ماه فوریه سال جاری در عباراتی خطاب به «فرناندو خرباسی» سفیر سابق این کشور در اختیار دارد که در آن از اهمیت اقداماتی درباره ایجاد کودتایی همانند آنچه که در 11 آوریل سال 2002 رخ داد (کودتایی علیه «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید ونزوئلا؛ فروردین 1381)، سخن گفته شد.

در 11 آوریل سال 2002 گروهی از تجار و سرمایه‌داران ونزوئلایی وابسته به آمریکا یک اعتصاب عمومی 13 روزه علیه دولت ترتیب دادند و در پی آن یک کودتا برای سرنگونی «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید این کشور ایجاد شد.

معاون اول حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا همچنین تاکید کرد: در طول این مکالمه ضبط شده «مولینا» و «خرباسی» حوادث آغاز شده در 12 فوریه سال جاری در این کشور بولیواری را با کودتای شکست خورده 12 آوریل 2002 مقایسه می‌کردند.

پس از افشای این نوار ضبط شده، دادستانی کل ونزوئلا حکم دستگیری «مولینا» و «خرباسی» را به دلیل ایجاد خشونت‌های اخیر در این کشور صادر کرد؛ آن‌ها پس از صدور این حکم در آمریکا پناهنده شدند.

به گزارش فارس، از تاریخ 12 فوریه گذشته حملات تروریستی متعددی علیه دولت ونزوئلا باهدف بی‌ثبات‌سازی کشور و شکست دادن انقلاب بولیواری آغاز شده به رهبری فرمانده «چاوز» انجام شده است، اما همگی آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

در آن زمان،«روی چادرتون» سفیر ونزوئلا در سازمان کشورهای آمریکایی، ایالات متحده آمریکا را به ایجاد این نا‌‌امنی‌ها و کودتاها برای سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک این کشور متهم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول