اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا فروش پالایشگاه سیتگو به آمریکا را رد کرد

وزیر دارایی ونزوئلا اعلام کرد این کشور از بازار پتروشیمی ایالات متحده آمریکا عقب نشینی نمی‌کند و فروش پالایشگاه «سیتگو» به آمریکا را رد کرد.

ونزوئلا فروش پالایشگاه سیتگو به آمریکا را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «رودولفو مارکو» وزیر دارایی ونزوئلا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ونزوئلا پالایشگاه سیتگو را به ایالات متحده آمریکا نخواهد فروخت و به تولید و عرضه نفت ادامه خواهد داد.

مارکو بیان کرد: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اعلام رد فروش پالایشگاه «سیتگو» از ادامه روند سرمایه‌گذاری به منظور تقویت این پالایشگاه در آمریکا خبر داده است.

وی افزود: ونزوئلا در تلاش است تا به خوبی برابری نرخ ارز، قیمت بنزین را نیز در این کشور تنظیم کند؛ رسیدگی به نرخ ارز، مسائل مالی و موضوعات مربوط به صنعت نفت همواره در ونزوئلا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر دارایی ونزوئلا تصریح کرد: وزارت دارایی ونزوئلا تا ماه دسامبر ذخیره‌ای برابر با 4 میلیارد دلار خواهد داشت.

به گزارش فارس، سیتگو پالایشگاه نفتی ونزوئلا در آمریکا است و شرکت ملی نفت ونزوئلا مجموعه پالایشگاه‌های سیتگو را در اختیار دارد.

سیتگو 3 پالایشگاه با مجموع ظرفیت روزانه 750 هزار بشکه نفت در آمریکا دارد؛ این 3 پالایشگاه در لمونت ایلینوی، لیک چارلز در لوئیزیانا و کورپس کریستی در تگزاس می باشند؛ سیتگو همچنین دارای 48 پایانه نفتی است.

ارزش پالایشگاه سیتگو در حدود 8 تا 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول