اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در اعتراض به اظهارات مداخله‌جویانه نخست وزیر اسپانیا

ونزوئلا سفیر خود را از اسپانیا فراخواند

ونزوئلا در اعتراض به اظهارات مداخله‌جویانه نخست وزیر اسپانیا درباره وضعیت سیاسی این کشور، سفیر خود را از «مادرید» فراخواند.

ونزوئلا سفیر خود را از اسپانیا فراخواند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌نسیونال»، وزارت امور خارجه ونزوئلا طی یک بیانیه رسمی اعلام کرد که به دلیل اظهارات مداخله جویانه «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا، جمهوری بولیواری به منظور بررسی کامل روابط دیپلماتیکش با این کشور تصمیم گرفت سفیر خود را از مادرید (پایتخت اسپانیا) فراخواند.

این اقدام دیپلماتیک پس از اینکه جمعه گذشته «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا دستور بررسی تمام روابط دیپلماتیک این کشور با اسپانیا را داد، صورت گرفت.

دستور بررسی روابط دیپلماتیک با اسپانیا از سوی «مادورو» پس از حمایت «راخوی» از حزب راست‌گرا و کودتاگر ونزوئلا و نقض حاکمیت این کشور آمریکای جنوبی به وقوع پیوست.

هفته گذشته «راخوی» ضمن ابراز نگرانی خود در مورد وضعیت دموکراتیک ونزوئلا، حمایتش را از «لئوپولدو لوپز» عضو اپوزیسیون ونزوئلا (از 8 ماه پیش به دلیل رهبری اقدامات بی‌ثبات‌کننده و کودتاهایی که در فوریه سال جاری حدود 40 کشته در این کشور آمریکای جنوبی بر جای گذاشت، در زندان به سر می‌برد) نشان داد.

طی سال جاری، روابط بین این 2 کشور متحمل یک سری نوسانات بوده است.

در ماه آوریل سال جاری نیز ونزوئلا سفیر خود را از «مادرید» به دلیل اظهارات مداخله‌جویانه «خوزه مانوئل گارسیا مارگایو» وزیر امور خارجه اسپانیا در ارتباط با تظاهرات اپوزیسیون ونزوئلا فراخوانده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول