اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل:

عضویت ونزوئلا در شورای امنیت بزرگترین موفقیت این کشور در عرصه بین‌الملل می‌باشد

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل ضمن ابراز خرسندی از عضویت غیردائمی این کشور در شورای امنیت، آن را یکی از بزرگترین موفقیت‌های ونزوئلا در عرصه بین‌المللی برشمرد.

عضویت ونزوئلا در شورای امنیت بزرگترین موفقیت این کشور در عرصه بین‌الملل می‌باشد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو‌دل‌اورینوکو»، «ساموئل مونکادا» سفیر ونزوئلا در سازمان ملل طی مصاحبه‌ای عضویت غیردائمی کشورش در شورای امنیت را در 16 اکتبر سال جاری به عنوان برجسته‌ترین موفقیت ونزوئلا در عرصه بین‌المللی اعلام کرد.

«مونکادا» در طول سخنانش تأکید کرد که ونزوئلا در حال حاضر نه تنها در شورای حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل حضور دارد بلکه در سال 2015 نیز ریاست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را برعهده خواهد گرفت و این آغاز شرایطی است که تاکنون ونزوئلا موفق به کسب آن نشده است.

به گفته «مونکادا» ونزوئلا با کسب 99 درصدی آراء توانست حق عضویت در شورای امنیت را برای پنجمین بار از آن خود کند.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه ونزوئلا در این جایگاه توانایی صدور رأی را ندارد ولی می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های این حوزه نقش مؤثری داشته باشد.

«مونکادا» در بخشی از سخنانش خطاب به کشورهایی که لقب «ننگ انزوای بین‌المللی» را به ونزوئلا داده بودند، اعلام کرد که این کشور آمریکای جنوبی با موافقت بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در این جایگاه قرار گرفته و راهی پر از پیشرفت و ترقی را پیش رو دارد.

سفیر ونزوئلا همچنین اذعان داشت که این پرونده پاسخی به تمامی گروه‌ها، شرکت‌ها و افرادی است که چند روز قبل از برگزاری انتخابات در سازمان ملل سعی در لکه‌دار کردن چهره ونزوئلا در دنیا داشتند.

«مونکادا» به این موضوع نیز اشاره کرد که ایالات متحده آمریکا به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به کشورش چند روز پیش از انتخابات، حساب بانکی برخی از نمایندگان ونزوئلا را مسدود کرده بود.

وی در ادامه اینطور بیان کرد: با وجود تمامی سختی‌های وارد شده به منطقه آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب از سال 2006، ونزوئلا اکنون با افتخار برای پنجمین بار وارد این صحنه وسیع خواهد شد و برخلاف تمامی فشار‌های اقتصادی و سیاسی آمریکا جهت از پای درآوردن این کشور در حال کسب بهترین جایگاه‌ها در دنیا می‌باشد.

«مونکادا» افزود که با وجود نفوذ زیاد کاخ سفید بر سازمان ملل، آمریکا در این مرحله پیروز نشد چرا که ونزوئلا از راهی دیگر مبنی بر گسترش روابط دوستانه و صمیمی و پایه‌گذاری بر مبنای همکاری و اتحاد با کشورهای دنیا وارد این میدان شد.

راهی که توانست حسن نیت دولت این کشور را به تمامی ملل جهان ثابت کرده و باعث پیروزی‌اش در این رقابت شود.

به اعتقاد وی بازندگان این میدان دشمنان واقعی صلح، آرامش، اتحاد و همکاری‌های بین‌المللی هستند.

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل در پایان سخنانش ضمن انتقاد از سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی کشورها از جمله ونزوئلا خواستار مبارزه با آن شده و تصریح کرد که ما نمی‌توانیم این مسئله را بپذیریم که آمریکا مجوز دخالت در امور تمامی کشورها را داشته باشد.

از این رو وی از دولت واشنگتن درخواست کرد تا به حاکمیت و استقلال کشورهای دنیا احترام بگذارد.

به گزارش فارس، انتخابات اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد و نمایندگان 193 کشور در این جلسه حضور داشتند.

نمایندگان 181 کشور از مجموع 182 کشور رأی دهنده در جلسه به عضویت ونزوئلا رأی مثبت دادند و بدین ترتیب این کشور برای پنجمین بار به عضویت غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد درآمد؛ 10 کشور نیز به عضویت ونزوئلا در شورای امنیت رأی ممتنع دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول