اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

درخواست رئیس‌جمهور ونزوئلا از اوباما برای پایان دادن به تحریم‌های کوبا

رئیس‌جمهور ونزوئلا از همتای آمریکایی خود خواست تحریم‌های اعمال شده علیه کوبا را لغو کند.

درخواست رئیس‌جمهور ونزوئلا از اوباما برای پایان دادن به تحریم‌های کوبا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، از حمایت تاریخی جامعه بین‌الملل از کوبا در مقابل سازمان ملل متحد قدردانی کرد و ضمن اشاره به 188 رای موافق برای تصویب قطعنامه جدید این سازمان در خصوص پایان تحریم‌های آمریکا علیه کوبا گفت: «اوباما» تحریم را بردار، اعمال مکانیسم‌های سرکوب و شکنجه علیه ملت کوبا دیگر بس است؛ زنده باد کوبا، مرگ بر تحریم!

وی تصریح کرد که کوبا موفق شد حمایت اکثریت مطلق اعضای سازمان ملل را کسب کند و قطعنامه جدید سازمان ملل برای پایان دادن به تحریم کوبا تنها با مخالفت ایالات متحده آمریکا و رژیم اسرائیل روبه‌رو شد.

علاوه بر این، «مادورو» خاطرنشان کرد که ونزوئلا نیز طی هفته گذشته توانست اکثریت آرا را برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل به دست آورد و با کسب 181 رای موافق، عضو غیردائم شورای امنیت شد.

از میان کشورها و سازمان‌هایی که مخالف تحریم‌های آمریکا علیه کوبا هستند می‌توان جنبش عدم تعهد، گروه 77+چین، کشورهای آمریکای لاتین، جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) و همچنین کشورهای عضو بازار مشترک جنوب (مرکوسور) و جامعه کارائیب را نام برد.

از سال 1992 میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد هر ساله پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تحریم‌های صورت گرفته علیه کوبا را به رای‌گیری می‌گذارد و همیشه نیز از حمایت بی‌قید و شرط و قاطعانه جامعه بین‌المللی برخوردار بوده است؛ در قطعنامه قبلی این سازمان که در ماه اکتبر سال 2013 (مهر 92) تصویب شد، از 193 کشور عضو در سازمان ملل تنها 3 عضو (میکرونزی، پالائو و جزایر مارشال) از رأی دادن خودداری کردند، آمریکا و رژیم اسرائیل رأی مخالف دادند و اکثریت قریب به اتفاق یعنی 188 عضو نیز به نفع پایان دادن به تحریم کوبا رأی دادند.

به گزارش فارس، ایالات متحده آمریکا پس از سرنگونی «فولخنسیو باتیستا» دیکتاتور کوبایی وابسته به آمریکا توسط «فیدل کاسترو» رهبر انقلابی این کشور و راه‌اندازی دولتی جدید در سال 1960 (1339) تحریم شدیدی را علیه کوبا اتخاذ کرد.

این تحریم حدودا 60 ساله به عنوان یکی از طولانی‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های موجود در جهان محسوب می‌شود؛ امری که کاملا نامشروع بوده و تا‌کنون باعث ایجاد بیماری‌ها، گرسنگی‌ها و مشکلات فراوانی در این کشور آمریکای مرکزی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول