اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

افشاگری کاندیدای مجلس علیه گروه متبوعش

محمد مزیدی از اعضای فعال گروهک مجاهدین خلق(منافقین) و کاندیدای این گروهک برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان مازنداران در جریان یک مصاحبه تلویزیونی به افشاگری علیه منافقین پرداخت.

افشاگری کاندیدای مجلس علیه گروه متبوعش

رخدادهای 6 آبان 1360

چکیده

  • امام خمینی رهبر انقلاب امروز در جمع گروهی از اعضای سازمان جنبش امل تاکید کردند : طرح سادات و فهد یکی است و بر ما واجب است این طرح ها را محکوم کنیم.
  • اسحاق شامیر وزیر امورخارجه رژیم اشغالگر فلسطین دیروز گفت که هرگز سازمان آزادیبخش فلسطین را به رسمت نخواهد شناخت و با این سازمان وارد مذاکره نخواهد شد.
  • صدام در نامه ای ملتمسانه خطاب به نظامیان این کشور خود را مبری از شروع جنگ علیه ایران کرد و جمهوری اسلامی را شروع کننده جنگ دانست.
  • عبدالمجید معادیخواه وزیر ارشاد در بیانیه ای خطاب به وزرای اطلاعات کشورهای غیرمتعهد جهان جنایات آمریکا و جنجال های امپریالیسم خبری را افشا کرد.
  • مهندس میرحسین موسوی وزیر امور خارجه طی مصاحبه ای نقطه نظرهای دولت در ارتباط با مسائل مهم بین المللی و همچنین برنامه های سیاست خارجی را تشریح کرد.
  • موسوی وزیر امور خارجه : تنها راه حل مسئله افغانستان تشکیل دولتی اسلامی و ضد آمریکایی است.
  • محمد مزیدی از اعضای فعال گروهک مجاهدین خلق و کاندیدای این گروهک برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان مازنداران در جریان یک مصاحبه تلویزیونی به افشاگری علیه منافقین پرداخت.

طرح سادات و فهد یکی است و بر ما واجب است مخالفت کنیم

امام خمینی رهبر انقلاب امروز در جمع گروهی از اعضای سازمان جنبش امل تاکید کردند : طرح سادات و فهد یکی است و بر ما واجب است این طرح ها را محکوم کنیم.(1)

اسرائیل هرگز سازمان آزادیبخش فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت

رویترز از بیت المقدس گزارش داد اسحاق شامیر وزیر امورخارجه رژیم اشغالگر فلسطین دیروز گفت که هرگز سازمان آزادیبخش فلسطین را به رسمت نخواهد شناخت و با این سازمان وارد مذاکره نخواهد شد. شامیر این مطلب را در جلسه کمیته دفاعی و خارجی پارلمان اسرائیل در پاسخ پرسش یکی از نمایندگان اعلام داشت .

نماینده مذکور پرسیده بود : ممکن است دولت آمریکا سازمان آزادیبخش فلسطین را برای به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان کشور تحت فشار قرار دهد و در این صورت سران اسرائیل باید آماده باشند تا با سازمان فوق وارد مذاکره شوند؟!» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد در هیچ صورتی سازمان فوق الاشاره را به رسمیت نخواهد شناخت.(2)

صدام ملتمسانه از ارتش عراق خواست بپذیرند که او متجاوز نیست !

مجله حراس الوطن نشریه اداره سیاسی وزارت دفاع عراق در شماره 26 سپتامبر 1981 متن زیر را خطاب به نظامیان آن کشور از سوی صدام انتشار داد. در این متن آمده است : ای برادران ! جنگ از ناحیه ما شروع نشده است و تاریخ شروع آن 22 سپتامبر 1980 [31 شهریور 1359] نبود که در این روز عراق به حمله هوایی همه جانبه به ایران دست زد ، بلکه تاریخ شروع جنگ صبح چهارم سپتامبر 1980 بود که شهرهای عراق به وسیله توپ های دوربرد از سوی ایرانی ها گلوله باران شد و نیروی هوایی آن ها پاسگاه های مرزی را بمباران کردند و شط العرب [اروند رود] را به آتش کشیدند.(3)

بیانیه افشاگرانه وزیر ارشاد درباره جنایات آمریکا

عبدالمجید معادیخواه وزیر ارشاد در بیانیه ای خطاب به وزرای اطلاعات کشورهای غیرمتعهد جهان جنایات آمریکا و جنجال های امپریالیسم خبری را افشا کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است : تاکنون توسط تروریست ها حداقل 122 مسئول مملکتی و بیش از 243 زن ، مرد و کودک به شهادت رسیده اند.

در این بیانیه تصریح شده است : کمترین انقلابی را می توان یافت که ضد انقلاب در درون آن تا این اندازه سبعانه و وحشیانه به قتل عام مردم بیگناه کوچه و بازار و دانشمندان بزرگ و نمایندگان مردم اقدام نموده باشند تا جایی که حتی اطفال شیرخوار را نیز از آتش ستم خود مصون نگذاشته است . به نظر ما این همه سبعیت و توحش دشمنان داخلی و خارجی این انقلاب را باید در شدت خطری دانست که ادامه حیات این انقلاب متوجه تمامیت وجود هستی ابرجنایتکاران جهانی می نماید. ما از این اعمال با توجه به رسالتی عظیم که بر دوش خویش احساس می کنیم باکی نداریم و از دشمن خود نیز با آگاهی بر ماهیت ضد بشری آن انتظاری جز این نداریم .

معادیخواه افزوده است : ما به خوبی واقفیم که اگر از ابرقدرت ها دروغ و قدرت دروغ گویی را بگیرند یک لحظه به حیات ننگین خود نمی توانند ادامه دهند. آن ها مجبورند دروغ بگویند چون خواهان ادامه زندگی سراسر ننگین خود هستند و ما در عین حال به ضعف و ناتوانی دشمن مطمئن هستیم و آینده تاریخ را از آن انقلابیون واقعی جهان می بینیم .

وی ادامه داد : ما در خط انقلاب اصیل خود به رهبری امام سازش ناپذیرمان با گام های استوار حرکت می کنیم و به خود هرگز اجازه نمی دهیم که برای گرفتن هرگونه کمک از هر کس این انقلاب بزرگ الهی را کوچک کنیم ما ایمان داریم که در راه پیش برد انقلاب اسلامی بزرگ خود با اتکال به خدای تبارک و تعالی هم چنان که تاکنون پیروز گشته ایم در آینده نیز استوار و تزلزل ناپذیر به پیش خواهیم تاخت.

در ادامه وزیر ارشاد لیستی از ترورهای صورت گرفته از سوی ضد انقلاب از روز پیروزی نهضت اسلامی تا امروز ارائه شده است . (4)

موسوی : تنها راه حل مسئله افغانستان تشکیل دولت ضد آمریکایی است

مهندس میرحسین موسوی وزیر امور خارجه طی مصاحبه ای نقطه نظرهای دولت در ارتباط با مسائل مهم بین المللی و همچنین برنامه های سیاست خارجی را تشریح کرد. وی اظهار داشت : ما طرحی را برای حل مسئله افغانستان ارائه داده ایم که ظرف چند روز آینده منتشر خواهد کشور کشور خاصی در این طرح مخاطب قرار نگرفته است بلکه این طرح به طور جامع و بر اساس مبارزات حق طلبانه ملت افغانستان برای حاکمیت بر سرنوشت سیاسی خویش تدوین شده است .

وی ادامه داد : ما اعلام می کنیم که تنها راه حل مسئله افغانستان تشکیل دولتی اسلامی و ضد آمریکایی است و این طرح نیز با توجه به شرایط این کشور ترکیب جمعیت و عقاید و اشتراکات دینی با آن ها و اهمیتی که این مسئله برای تمام کشورهای اسلامی دارد تهیه شده است .

موسوی در مورد طرح هشت ماده ای فهد نیز گفت : پیاده شدن این طرح خود به معنای قبول سلطه رژیم صهیونیستی بر یک سرزمین اسلامی است و همزیستی مسالمت آمیز جز تن دادن به حضور رسمی این رژیم نامشروع در منطقه معنای دیگری ندارد ما صریحا مخالفت خودمان را اعلام کرده ایم بعضی کشورهای دوست و برادر و همچنین گروه هایی از مقاومت فلسطین با این طرح مخالفت کرده اند و حتی اگر اکثریت کشورهای عرب آن را بپذیرند این طرح به علت مخالفت ملت های مسلمان موفق نخواهد بود.

وزیر خارجه سپس در مورد جبهه متحد اسلامی گفت : این طرح که از سوی وزارت خارجه اعلام شد با انعکاس وسیع در میان ملت های مسلمان روبرو شد و در آینده حرکت عظیمی در میان توده های مسلمان منطقه به وجود خواهد آورد ، در میان دولت ها دولت لیبی با این طرح موافقت دارد و در این زمینه حتی اصولی را نیز تدوین کرده که البته با اصول ما فرق دارد اما قابل مذاکره است از طرف سازمان های آزادیبخش این طرح بیش از دولت ها مورد توجه قرار گرفته است و به امید خدا در آینده این شعار و این آرمان به عنوان محور سیاست خارجی قرار خواهد گرفت چرا که مبارزه با آمریکا و صهیونیزم به یک منطقه خلاصه نمی شود و باید در سراسر جهان گسترش یابد.

موسوی در ادامه از حمایت ایران از گروه های مبارز السالوادوری گفت و ادامه داد : در السالوادور گروه هایی هستند که بر علیه رژیم حاکم که شدیدا آمریکایی است مبارزه می کنند مسلما آن ها ایدئولوژی اسلامی ندارند و تصور آن هم غیرعادی است برای این که حرکت هایی که در آمریکای لاتین صورت می گیرد به خاطر دوری آن منطقه از حرکت اسلامی و مطرح نمشدن ایدئولوژی اسلامی عمدتا جنبه های دیگری دارد طبیعی است وقتی که آن ها با امپریالیسم و سلطه گری و استثمار و استعمار به مبارزه بر می خیزند ما به خاطر اعتقادات عمیق اسلامی و انسانی خودمان از این نیروها و گروه ها حمایت می کنیم و این حمایت به طور ضمنی نشان دهنده توجه اسلام بر مظلومین جهان است.(5)

افشاگری کاندیدای سابق مجاهدین خلق علیه این گروهک

محمد مزیدی از اعضای فعال گروهک مجاهدین خلق و کاندیدای این گروهک برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از استان مازنداران در جریان یک مصاحبه تلویزیونی به افشاگری علیه منافقین پرداخت. وی ضمن توضیح درباره چگونگی شروع همکاری اش با منافقین طی پیامی برای اعضا و هواداران این گروهک از آن ها خواست هر چه زودتر و تا دیرو نشده خود را به مراجع مسئول معرفی کنند .

وی طی همین پیام خط مشی منافقین را مردود دانست و به کادرهای رهبری این گروهک هشدار داد که از این پس علاوه بر مردم و سپاه خشم دامنگیر اعضا و هواداران گروهک در انتظار آن ها است.

وی گفت : گروهک مجاهدین در آغاز پیروزی انقلاب مدام می گفت که تضاد اصلی ما با امپریالیسم جهانی به سرکردگی آمریکا و پایگاه داخلی اش لیبرالیسم است زیرا معتقد بود که عمر تاریخی ارتجاع به سر آمده و در حال حاضر لیبرال ها بزرگترین عامل آمریکا هستند به همین جهت نباید تضاد با نظام جمهوری اسلامی مطلق شود.

مزیدی ادامه داد : گروهک مجاهدین خلق همواره پیکار را با عنوان اپورتونیست های چپ نما خطرناک ترین جریان برای خود می دانست اما در عمل با پیکاری ها متحد شد. مزیدی پرسید آیا لیبرال ها عوض شدند آیا پیکاری ها انقلابی شدند یا این گروهک مجاهدین خلق بود که به این ورطه افتاد و حتی از اصولی که اعلام می کرد منحرف شد؟(6)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 7 آبان 1360 ، صفحه 2

2- کیهان ، 6 آبان 1360 ، صفحه 16

3- کیهان ، 6 آبان 1360 ، صفحه 16 ، با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و سقوط شاه حکام دست نشانده منطقه از زمامداران عراق گرفته تا سادات در مصر نگران کرسی امارت خود شدند . آنان می پنداشتند که سیل به راه افتاده از ایران کاخ های آنان را نیز ویران خواهد کرد از این رو صدام بعد از به قدرت رسیدن در عراق دست به سرکوب شدید مخالفان زد و آیت الله صدر را به شهادت رساند و سادات نیز در مصر مخالفان خود را از دم تیغ گذراند .

پیش از آغاز رسمی جنگ در اردیبهشت سال 59 آمریکا برای آزاد سازی گروگان ها حمله ای نظامی را تدارک می بیند ولی سربازان کارتر در طوفان طبس گرفتار می شوند. چند صباحی بعد کودتای نقاب مشهور به نوژه کشف و خنثی می شود .

بعدها بر اساس اعترافات عوامل کودتا روشن شد که صدام دل به نتیجه این کودتا بسته بود و امید داشت تا با موفق شدن آن و براندازی جمهوری اسلامی نیازی به مداخله نظامی نباشد ولی با شکست کودتا و مشخص شدن این واقعیت که جمهوری اسلامی از چنان صلابت و اقتداری برخوردار است که با این بادها نخواهد لرزید، رژیم بعث عراق مرحله نهایی برنامه از پیش نوشته خود را کلید زد. این گونه بود که جنگ به صورت رسمی در 31 شهریور 1359 آغاز شد.

آن چه روشن و بدیهی است آن است  که جنگ بدون مقدمه و یک «آن» در روز 31 شهریور آغاز نشد بلکه از ماه ها پیش عراق به خاک ایران تجاوز کرد و رژیم بعث به دنبال ساقط کردن جمهوری اسلامی بود.

  از سویی دیگر فرماندهی کل نیروهای مسلح و یا به عبارتی دیگر فرماندهی کل قوا از سوی امام خمینی(ره) به ابوالحسن بنی صدر نخستین رئیس جمهور سپرده شده بود .

سهل انگاری و یا به عبارت درست تر خیانت او در پیش بینی نکردن تجاوز سراسری دشمن بعثی و نبودتدارک زمینه های دفاع موضوعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت .

حضرت آیت الله خامنه ای در روز 31 خرداد 1360 و در جلسه رای مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی بنی صدر به این موضوع اشاره کرده و اظهار داشتند : «در 30 شهریور 59 حمله بزرگ متجاوزان عراقی به ما آغاز شد. 13 روز قبل از آن آقای بنی صدر در یک سخنرانی با مشتعل کردن آتش اختلافات داخلی و با طرح مسائلی... منشاء یک سلسله خصومت های داخلی میان مردم و پیدایش جو اختلاف و کدورت شد آیا بنی صدر در آن هنگام از حدوث قریب الوقوع جنگ مطلع بود یا خیر؟ به هر تقدیر یکی از دو شق، بی هوشی و بی تقوائی یعنی به هر حال بی کفایتی بر آن منطبق است. به گمان زیاد بنی صدر انتظار چنین حمله ای را داشت خود ایشان در یک جا تصریح می کند که ”من خبر داشتم” ولی قاعدتا او چنان کسی است که مناقشات و درگیری های سیاسی برای او بر هر چیزی مقدم است، حتی در حال جنگ ، نمونه ای از این روحیه را که هرگز در طول جنگ نتوانست آنرا پوشیده نگه دارد در شماره های متوالی کارنامه و در مصاحبه ها و سخنرانی های عاشورا و 14 اسفند و قزوین واصفهان وغیره به وضوح می توان دید.»

به هر حال بسیار پیش از آنی که صدام می گوید یعنی 4 سپتامبر 1980 جنگ از سوی عراق شروع شده بود به عنوان نمونه ساعت دو بامداد 12 خرداد 1359 حدود 80 نفر از مهاجمین عراقی مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قصر شیرین را با سلاح های سنگین زیر آتش گرفتند. پاسداران مستقر در این مقر به آتش مهاجمین پاسخ گفتند و در نتیجه این درگیری که سه ساعت طول کشید دو تن از پاسداران شهید و هشت تن دیگر نیز مجروح شدند . یک روز پس از این درگیری در روز 13 خرداد درگیری های شدید زمینی میان ایران و عراق در مناطق مرزی مهران و قصر شیرین با حمله مجدد سربازان بعثی به نیروهای ایرانی گسترش بیشتری یافت . نیروهای بعثی عراق به مدت 6 ساعت پاسگاه های نی خزر ، هلاله، انجیرک از توابع مرزی مهران و پاسگاه های مرزی دارخور و برار عزیز و باباهادی از توابع قصر شیرین را با توپ و خمپاره انداز مورد حمله قرار دادند که حملات آنان با پشتیبانی بالگردهای نظامی انجام گرفت. روز 16 خرداد همین سال نیز رسانه ها خبری را به این محتوا منتشر ساختند که « زد و خوردهای مرزی ایران و عراق طی امروز و امشب ادامه یافت و نیروهای بعث عراق از راه زمین و هوا چند پاسگاه ژاندارمری مرزی ایران را زیر آتش گرفتند . طبق گزارشات رسیده نیروهای ارتش عراق به پاسگاه های مرزی پرویز ، تیله کوه ، تنگ هوان، دارخور ، برار عزیز و...حمله کرده و با سلاح های سبک و سنگین این نقاط را به گلوله بستند .»

این سه مصداق به خوبی دروغ بودن ادعای نشریه منتسب به دولت وقت عراق را نشان می دهد سال ها بعد نیز سازمان ملل مجبور به اعتراف شد اعتراف به این که عراق آغاز گر جنگ بوده است نه ایران اسلامی ...

 

4- کیهان ، 6 آبان 1360 ، صفحه 15

5- کیهان ، 6 آبان 1360 ، صفحه 2 ، جالب این جا است فردی که در سال 1360 تنها راه حل مسئله افغانستان را تشکیل دولتی ضد آمریکایی در این کشور می دانست خود در سال 88 می خواست رئیس جمهور دولتی شود که برنامه های آمریکا را در ایران پیاده کند !

6- اطلاعات ، 6 آبان 1360 ، صفحه 10

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول